קרן ההשקעות בנדל"ן בארה"ב של הראל פיננסים יוצאת לדרך לאחר שגייסה 190 מיליון שקל

בבית ההשקעות כבר בוחנים הקמת קרן השקעות בנדל"ן שנייה עוד במהלך 2019 • לדברי טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים, "אחרי 9 שנים של עליות בשווקים ובתקופה שבה הריבית בארה"ב מתחילה לעלות, יותר ויותר משקיעים מחפשים כיום השקעות אלטרנטיביות, כאשר סקטור הנדל"ן הוא אחד התחומים המובילים"

טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים / צילום: תמר מצפי
טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים / צילום: תמר מצפי

קרן הנדל"ן של בית ההשקעות הראל פיננסים השלימה את סבב הגיוס הראשון שלה, בהיקף של 190 מיליון שקל, בתוך כחודשיים מרגע יציאתה לדרך. בבית ההשקעות, כך נודע ל"גלובס", כבר בוחנים הקמת קרן השקעות בנדל"ן שנייה עוד במהלך 2019.

בהראל פיננסים מציינים שהקרן "תצא להשקעה באופן מיידי, בנכסים שכבר נבחרו ונבדקו מבעוד מועד". במקור הראל פיננסים ביקשה לגייס בסבב הראשון של הקרן כ-140-150 מיליון שקל, כשלדברי גורמים בסביבתה סכום הגיוס גדל בשל הביקושים הערים, שאולי יזרזו את הוצאת הקרן השנייה לדרך, כשבסביבת בית ההשקעות אומרים כי "כבר עתה החלו בחברה לחפש נכסים להשקעה בקרן השנייה".

לדברי טל קדם, מנכ"ל הראל פיננסים, "אחרי 9 שנים של עליות בשווקים ובתקופה שבה הריבית בארה"ב מתחילה לעלות, יותר ויותר משקיעים מחפשים כיום השקעות אלטרנטיביות, כאשר סקטור הנדל"ן הוא אחד התחומים המובילים. חשוב לנו להמשיך לחפש השקעות אלטרנטיביות מעניינות כדי לשדרג את התשואה הפוטנציאלית ללקוחותינו ולהמשיך לתרום לתיק ההשקעות שלהם. גם בשנה הקרובה נעשה זאת".

בהקשר זה מציינים בבית ההשקעות כי "קרן הנדל"ן היא סנונית ראשונה לשורה של מוצרי השקעה אלטרנטיביים שעליהם שוקדים בהראל פיננסים בחודשים האחרונים", שעדיין מתמקד בשלוש פעילויות מרכזיות: ניהול קרנות נאמנות, ניהול תעודות סל (שבימים אלה הופכות לקרנות סל, ועד סוף השנה תפסקנה להיות תעודות סל) ותיקים מנוהלים. מדובר בשלושה אפיקי השקעות "מסורתיים", שתלויים במידה ישירה במה שקורה בשוקי ההון.

המשקיעים: הכשרה ביטוח ועוד מוסדיים

הקרן החדשה של הראל פיננסים, שהיא חלק מעולם ההשקעות האלטרנטיביות, מיועדת למשקיעים מסווגים והיא מתמחה בהשקעה בנכסים מניבים בארה"ב, עם דגש לבנייני מגורים להשכרה באזורים מרכזיים (Prime Location) בניו יורק. מבית ההשקעות נמסר כי המשקיעים בקרן הם מוסדיים, תאגידים ופרטיים גדולים, כאשר אחד ממשקיעי העוגן הוא הכשרה חברה לביטוח, שלאחרונה חשפנו כי יאיר קפלן נבחר לנהל את השקעותיה. מי שהוביל את העסקה מטעמה של הכשרה ביטוח, היה רועי קדוש.

המנכ"ל של קרן הנדל"ן הוא רו"ח גבי מושייב, ובהראל פיננסים מציינים כי "לנוכח האפשרות של חששות משקיעים מהשלכות עליית הריבית בארה"ב על סקטור הנדל"ן, לקרן החדשה של הראל פיננסים יש מנגנון ייחודי המאפשר גידור של העלאת הריבית, אופציית PUT למכירת הנכסים בתשואת מינימום אטרקטיבית בעת משבר, בטוחות ועוד".

הקרן תתמקד בנכסי value add, כשמטרתה לרכוש נכסים מניבים שסובלים מתפוסה חלקית או שניתנים לשדרוג, בעיקר בתחום הדיור. מדובר בהשקעות בודדות שניתן להשקיע בהן הון של 2-10 מיליון דולר בעסקה, ושמצריכות שיפוץ, שיפור בשיעורי תפוסה, החלפת חוזי השכירות והעלאת שכר הדירה לרמה הדומה לנהוג בשוק. "הראל פיננסים בעצמה תיכנס כמשקיע בכל העסקאות בקרן", מדגישים בבית ההשקעות. המבנה המשפטי של הקרן החדשה הינו REIT אמריקאי לא סחיר ותקופת החיים שלה היא 6 שנים, עם אפשרות לעד שתי הארכות של שנה כל אחת.

הראל פיננסים היא חברה אחות של הראל ביטוח, שהיא מהמשקיעים המוסדיים הגדולים במשק. הראל ביטוח יצרה לעצמה תיק השקעות בנדל"ן, בעיקר מניב, בארץ ובחו"ל. היקף התיק כ-15 מיליארד שקל. ההשקעות של קרן ההשקעות של הראל פיננסים מנוהלות בנפרד מהשקעותיה של הראל ביטוח, עם מדיניות השקעות נפרדת וצוות ניהול השקעות נפרד.