הבורסה ננעלה בירידות: ת"א 35 נפל 1.3%, מניות הקנאביס קפצו

הירידות בבורסה בתל אביב התגברו לאחר פתיחה שלילית בניו יורק • מניות הקנאביס זינקו לאחר שהצעת חוק הקנאביס עבר בקריאה ראשונה • מדד ת"א ביטוח איבד 2% • מחזור המסחר הסתכם ב-1.33 מיליארד שקל

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:30

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בירידות חדות וזאת על רקע הסנטימנט השלילי מעבר לים. המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 0.7% בצל החשש כי הפסקת האש במלחמת הסחר בין סין לארה"ב לא תחזיק מעמד. עם זאת, הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר כי ייתכן והתקופה הזמנית בת ה-90 יום להשגת הסכמות - תוארך. 

מדד ת"א 35 נפל 1.34% וננעל בנמוך היומי, מדד ת"א 90 ירד בכ-1%, מדד הבנקים איבד 1.2% ומדד ת"א ביטוח ירד 2%.

מניות הקנאביס מדיוי, טוגדר, עמיר שיווק רשמו עליות על רקע הדיווח לפיו החוק לאישור יצוא קנאביס רפואי מישראל עבר בקריאה ראשונה בכנסת.

מחזור המסחר בשוק המניות הסתכם ב-1.33 מיליארד שקל.

16:45

מניות הפניקס והראל נחלשות בכ-2%-2.5%, ומדד ביטוח פלוס בולט בצד השלילי עם ירידה של כ-2%, אחרי בשבוע שעבר בלט לחיוב על רקע דוחות כספיים חיוביים של חברות הענף.

מניית בזק נחלשה בכ-2.5% ומשכה את מניות בעלות השליטה בה, בי קומיוניקיישנס ואינטרנט זהב, לירידות של כ-4%-7%.

עוד במסחר, מניית נכסים ובניין קופצת על רקע הצעת רכש לנתח של 20% ממניותיה שפרסמה בעלת השליטה בה, חברת דסק"ש.

חברת בריינסוויי דיווחה על זכיה בהשתתפות בתכנית של ה- FDA (רשות התרופות והמזון האמריקאית) לטיפול הקשור למוצר שהיא מפתחת. 

מניית טלרד נטוורקס ממשיכה לצלול ומשלימה צניחה של כ-25% מיום חמישי האחרון. מניית אלקטרה צריכה עולה במחזור מסחר גדול מהרגיל ללא דיווח מצד החברה.

בין "מניות הקנאביס", זו של הון אחזקות קופצת במחזור נמוך על רקע פרסום של החברה פרטי התקשרות בהסכם למתן שירותי גידול קנאביס רפואי וזו של דירקט קפיטל קופצת על רקע הודעת החברה בדבר כניסתם של תנאים מתלים לעסקה בתחום.

במסחר באג"ח הקונצרניות נרשמת היום מגמה חיובית. צמד הסדרות הלא מובטחות של חברת אול-יר ממשיכות לבלוט לשלילה, לצד ירידות שעירם משמעותיות שרשמו חלק נוסף מסדרות האג"ח של החברות האמריקאיות, המתאפיינות במגמה שלילית חדה מתחילת השבוע.

במסחר באג"ח הממשלתיות נרשמה היום מגמה מעורבת.

בבית ההשקעות אופנהיימר העריכו בסקירתם השבועית כי "נכסי סיכון, כולל שוק המניות, נמצאים כעת במצב מכירת יתר", ובהתאם צופים ראלי בטווח הקצר.

באופנהיימר ציינו כי "שוק המניות האמריקאי מציג לאחרונה תבנית של התייצבות במהלך הירידות, עם ירידה במספר המניות שהגיעו לרמות שפל חדשות".

עוד הוסיפו שם כי "חודש דצמבר מתאפיין היסטורית בהתנהגות חזקה של מדד ה- S&P 500 , עם עליה חודשית ממוצעת של 1.3%, כפול מעלייה ממוצעת של 0.7% בכל התקופות.

יחד עם זאת, במבט לטווח ארוך מביעים באופנהיימר זהירות ומציינים כי "שבירת המגמה השורית בחודש אוקטובר השנה עלולה להוות סיכון של היפוך מגמת עלייה ארוכת טווח. במצב הנוכחי, ההמלצה היא להשקיע במניות חברות שמציגות צמיחה בתשלומי הדיבידנד לאורך זמן".

בהתייחסות לחלוקת ההשקעות ברמה הגלובאלית, ההעדפה באופנהיימר היא לשוק האמריקאי "שנמצא עדיין במגמת עליה ארוכה", ומחזיקים שם בדעה נייטרלית כלפי השווקים המתעוררים ובדעה שלילית כלפי השווקים המפותחים לא כולל ארה"ב, בעיקר אירופה ויפן, בשל מגמה שלילית ארוכת טווח.

14:45

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל תחת לחץ כאשר המדדים המובילים יורדים בדומה לסנטימנט מעבר לים. החוזים העתידים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית. 

מדד ת"א ביטוח יורד כ-2%, כאשר מגדל, מנורה וכלל ביטוח מאבדות 2.6%, 2% ו-1.8% בהתאמה.

הנפט עולה 1.8% ונושק ל-54 דולרים לחבית על רקע הערכות כי במפגש הפסגה בווינה בסוף השבוע הקרוב אופ"ק תגיע להסכמות על קיצוץ קצב ההפקה.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-630 מיליון שקל.

12:20

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים תחת לחץ בדומה לסנטימנט מעבר לים, כאשר החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה שלילית. 

מדד ת"א 35 יורד 0.9%, ת"א 90 מאבד 0.7% ומדד הבנקים יורד בכ-1%. 

מניית בזק צונחת 3%, חברה לישראל ב-1.9%, גזית גלוב מאבדת 0.9% ומניית טבע יורדת 1.1%.

קנביט (הון החזקות ) הודיעה כי תמכור קנאביס רפואי לחברת 'תיקון עולם' בהיקף של 4.8 מיליון שקל. החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה לגידול קנאביס רפואי בחוות הגידול של קנביט, בשטח הפרחה נטו של 4 דונם עבור שני מחזורי גידול.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-330 מיליון שקל בלבד.

בהמשך לדחייה בעלייה שתוכננה במכסים על יבוא מסין לארה"ב, ובתמורה סין התחייבה להגדיל משמעותית את היבוא שלה מארה"ב, כלכלני הראל כותבים, כי "הודעה זו תרמה לסנטימנט חיובי בשווקים, אך יש לזכור שצפוי משא ומתן ארוך וקשוח שימשך עוד חודשים וסביר שלא יהיה ברור עדיין אם תבוטל עליית המכסים על היבוא בסופו של דבר. בנוסף, טרמפ כבר מסמן את היעד הבא - שוק הרכב, כאשר נפגעות בעיקר הן יפן וגרמניה".

09:45

המסחר בבורסת ת"א נפתח במגמה שלילית הבוקר, המדדים העיקריים, ת"א-35  ות"א-125  יורדים. גם מדדי הבנקים , הטכנולוגיות  והביומד  יורדים בפתיחת המסחר.

בולטות בירידות בפתיחה מניות דלק קידוחים , טאואר , נייס  ובזק  שממשיכה במגמה השלילית מאתמול.

אורמת , אלביט מערכות  ובריינסוויי  בולטות בצד החיובי של המדדים הבוקר.

07:15

המסחר בבורסה בת"א צפוי להיפתח הבוקר על רקע הנעילה החיובית אתמול ועליות השערים החדות בוול סטריט.

מחיר הנפט זינק לאחר דיווחים על הסכם רוסי-סעודי לקיצוץ בתפוקה ופרישת קטאר מאופ"ק (OPEC).

סדרות האג"ח של חברות הנדל"ן הזרות בבורסת ת"א ספגו ירידות אתמול ובשבוע שעבר.

רדהיל  פרסמה אתמול תוצאות טובות בניסוי מאשש בטיפול נגד חיידק ה. פילורי ומתקרבת למוצר מסחרי ראשון.

ערכו של השקל נחלש מול הדולר ב-0.46%, לשער יציג של 3.718 שקל, ומול האירו ב-0.36%, לשער יציג של 4.2116 שקל.

הדולר אינדקס (DXY) התחזק כ-0.4% מול סל המטבעות הנבחרים.