לא משחקת: פלייטיקה רוכשת חברת גיימינג גרמנית בעסקה המוערכת במעל 100 מיליון דולר

חברת ווגה ממוקמת בברלין ומעסיקה מעל 180 עובדים • לפי הערכות בשוק, היקף ההכנסות הכולל של פלייטיקה לאחר הרכישה האחרונה חוצה את קו המיליארד דולר בשנה

רוברט אנטוקול / צילום: אפי שמח
רוברט אנטוקול / צילום: אפי שמח

חברת הגיימינג פלייטיקה הודיעה על רכישת חברת הגיימינג הגרמנית Wooga (ווגה). פלייטיקה לא דיווחה על היקף העסקה אך לפי הערכות בשוק מדובר על יותר מ-100 מיליון דולר. חברת ווגה ממוקמת בברלין ומעסיקה מעל 180 עובדים. החברה מפתחת משחקי "קז'ואל גיימינג" כמו משחקי פאזל ועצמים מוחבאים ומוכרת בהיקף משמעותי (שלא נמסר). לפי הערכות בשוק, היקף ההכנסות הכולל של פלייטיקה לאחר הרכישה האחרונה חוצה את קו המיליארד דולר בשנה. חברת משחקי הקז'ואל הקודמת שרכשה פלייטיקה לפני כשנה, ג׳לי באטן, תרמה היקף הכנסות משמעותי לחברה והביאה להמשך התעניינות בתחום זה.

פלייטיקה, שהוקמה ב-2010 על ידי היזמים הישראלים רוברט אנטוקול ואורי שחק, נמכרה 11 חודשים לאחר הקמתה לחברת Caesars Interactive Entertainment האמריקאית בכ-130 מיליון דולר וביולי 2016 נמכרה שוב, לקבוצת משקיעים מסין בהובלת Giant Network ב-4.4 מיליארד דולר. עם זאת נותר מטה הנהלת החברה בישראל והיא מעסיקה בארץ 500 עובדים, כרבע מכלל העובדים של החברה בעולם. עם זאת, מרבית הפיתוח של החברה ממוקם באתרים במזרח אירופה, ובישראל מתמקד הפיתוח בתחום השימוש במידע וכלי בינה מלאכותית (AIׂ).

ניר קורצ'ק, סמנכ"ל השיווק של החברה, אומר לגלובס כי הרכישה הנוכחית ממשיכה את האסטרטגיה של פלייטיקה לגוון את פורטפוליו המשחקים שלה ולהיכנס לז'אנרים נוספים בתחום המשחקים, ובעיקר לתחום הקז'ואל גיימינג המהווה כעת יותר מ-50% ממגוון המשחקים של החברה.

"הבשורה הגדולה פה היא שתעשיית המשחקים משתנה, וכיום צריך גם לייצר משחקים איכותיים וגם לדעת לקחת אותם לרמה של להיות מוביל ברמה עולמית, עם צמיחה אמיתית בשביל זה צריך כיום טכנולוגיה ברמה הכי גבוהה, שכוללת ביג דאטה ו-AI ופה בפלייטיקה, זו המומחיות שלנו. עוברים אצלנו במערכות 6 טראבייט של מידע כל יום, ואנחנו יכולים להסתכל על הדאטה ולהבין טוב יותר את התנהגות השחקנים ולתת להם חוויה יותר טובה ומותאמת להם. ומי שמצליח לעשות את זה יש לו יתרון בשוק". לדברי קורצ'ק, הרמה הגבוהה של המפתחים בישראל בתחום הבינה המלאכותית תביא לכך שהחברה תמשיך להשקיע בישראל גם בעתיד.

אנטוקול, מנכ"ל ומייסד שותף בפלייטיקה, אמר: "רכישת ווגה ממצבת את פלייטיקה בחוד החנית של תעשיית המשחקים וכאחת מהחברות המובילות בקטגוריית משחקי הקז'ואל בעולם. עוצמותיה של פלייטיקה בשימוש בביג-דאטה, טכנולוגיה ושיווק ברמה גלובאלית לצד אלה של ווגה ביצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא, מהווים ביחד פלטפורמה חזקה ליצירת משחקים פורצי דרך לקהלים ברחבי העולם".