מלונות דן במו"מ לרכישת רשת רימונים ב-140 מיליון שקל; מניית מלונות הכשרה מזנקת 35%

רשת מלונות דן מנהלת מגעים לרכישת מלונות הכשרה, שמחזיקה ברשת רימונים המונה 8 בתי מלון • המגעים יבשילו לכדי עסקה אחרי בדיקת היתכנות ובכפוף לאישורים רגולטוריים נדרשים

כפר הנופש רימונים נווה אטיב / צילום: שרון בראון
כפר הנופש רימונים נווה אטיב / צילום: שרון בראון

מכירת חברת מלונות הכשרת היישוב , המחזיקה ברשת בתי המלון "רימונים", שוב עומדת על הפרק והפעם בצד הרוכש ניצבת החברה המתחרה מלונות דן . דן עדכנה הבוקר על תחילת משא-ומתן לרכישת מלוא מניותיה של מלונות הכשרה  מידי החברה-האם, הכשרת היישוב של עופר נמרודי, תמורת כ-140 מיליון שקל, בכפוף להתאמות (פרמיה של 30% על מחיר השוק הבוקר).

בדן מלונות הוסיפו כי במקרה בו ייפסק לטובת מלונות הכשרה פסק דין בתביעה שהגישה נגד רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), בעלי מניות החברה הנרכשת יהיו זכאים לתמורה שתיקבע בפסק הדין. בדן ציינו כי השלמת המשא-ומתן כפופה לכמה תנאים, בהן השלמת בדיקת נאותות וחתימה על הסכם מפורט.

מניית הכשרה מלונות, הנכללת ברשימת דלי הסחירות של הבורסה (ניירות ערך הנסחרים בתחילת יום המסחר ובסיומו), זינקה היום בכ-35% במחזור מסחר זעום והגיעה למחיר העסקה. מניות דן מלונות והכשרת היישוב התחזקו בכ-3%-4%. עם העלייה היום השלימה מניית הכשרת היישוב זינוק תלת יומי של 13%.

העליות במניית דן, הנוגעת ברמת שיא, השלימו לה טיפוס שנתי של קרוב ל-30% ומשקפות לרשת שווי של 2.9 מיליארד שקל. לעומתה אחרי העליות היום מניית הכשרת היישוב מציגה תשואה שנתית שלילית של כ-4%-5%, ומשקפת לחברה שווי של כ-870 מיליון שקל.

כוונתה של הכשרת היישוב לממש את ההחזקה במלונות הכשרת היישוב  נחשפה ב"גלובס" בסוף חודש יולי, אז נוהל משא-ומתן למכירת מחצית ממניות השליטה לידי איש העסקים הטברייני יחזקאל מורד, לפי שווי חברה של 144 מיליון שקל. עם הפסקת המשא-ומתן בחודש אוקטובר ציינה הכשרת היישוב כי "התקבלו מספר פניות לרכישה מהחברה של חלק או כל מניותיה במלונות הכשרה".

הכשרה מלונות מפעילה את רשת בתי המלון רימונים ונחשבת לרשת בינונית בענף המלונאות המקומי, עם שמונה בתי מלון ברחבי הארץ (ושותפות בשטח מסחרי בסמוך לבית המלון שלה באילת), והיא מתקשה להרוויח זה תקופה. מדוחותיה הכספיים האחרונים, שפורסמו במהלך חודש נובמבר, עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הפסדיה הצטברו לכ-6 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-7 מיליון שקל בשנת 2017 כולה. 

בשורת ההכנסות הציגה הכשרה מלונות שחיקה של 14% ל-157 מיליון שקל בהשפעת סיום הסכם ניהול בסוף 2017. שיעור התפוסה במלונותיה, הכוללים קצת פחות מ-1,300 חדרים, עמד בין ינואר לספטמבר על 67% - דומה לממוצע הארצי. מנכ"ל החברה הוא אסף שלו והיו"רית היא סמדר נמרודי-רינות, אחותו של עופר נמרודי. מלונות הכשרה היא פעילות קטנה יחסית של קבוצת הכשרת היישוב ואינה נחשבת לחלק מליבת העסקים שלה, המתמקדת בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל. ההון העצמי של הכשרה מלונות עומד על 151 מיליון שקל.

בצד הרוכשת, רווחיה של דן מלונות שבשליטת היו"ר מיקי פדרמן (המחזיק גם בשליטה בחברת אלביט מערכות) נפגעו בשלושת החודשים הראשונים שלה השנה משינויי מט"ח, שתמכו ברווחיה בשנה שעברה, וכעת צנחו ב-36% ל-55 מיליון שקל. זאת למרות שההכנסות עלו ב-6% ל-940 מיליון שקל ומגמה חיובית נרשמה גם ברווח הגולמי והתפעולי. דן נחשבת אחת מהחברות הבולטות בתחום המלונאות, והיא מחזיקה ב-13 בתי מלון ברחבי הארץ עם יותר מ-4,000 חדרים. מנכ"ל החברה הוא רונן ניסנבאום.