חברת DayTwo הישראלית הקימה מעבדה ב-5 מיליון דולר

החברה המספקת המלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס תמהיל חיידקי המעי נוסדה בשנת 2015 על ידי מריוס נכט יחד עם ליהיא סגל ויובל אופק • המעבדה מוקמת על רק גידול במספר הלקוחות ולקראת חדירה לשוק האמריקאי • בין המשקיעים בחברה: שחקן ה-NBA הישראלי עומרי כספי

המנכ”לית ליהיא סגל / צילום: סמדר כפרי
המנכ”לית ליהיא סגל / צילום: סמדר כפרי

חברת DayTwo, המספקת המלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס תמהיל חיידקי המעי, במטרה לאזן את רמות הסוכר בדם, מקימה מעבדה לריצוף גנטי של חיידקי המעי בישראל בהשקעה של 5 מיליון דולר. החברה מסרה כי המעבדה מוקמת על רק גידול במספר הלקוחות ולקראת חדירה לשוק האמריקאי.

החברה חתמה על חוזה שכירות של 500 מ״ר למשך 14 שנים במתחם סנטרו בפארק הורוביץ ברחובות. המעבדה צפויה להתחיל את פעילותה בפברואר 2019 ותוכל לרצף למעלה ממאה אלף דגימות בשנה. המיקום נבחר בשל קרבתו הגיאוגרפית למכון ויצמן, ממנו צמחה החברה. חברת DayTwo הוקמה על בסיס מחקר בתחום המיקרוביום שביצעו חוקרי המכון פרופ' ערן סגל וערן אלינב, בו התגלה לראשונה כי מזון זהה גורם לתגובה שונה אצל אנשים שונים כתלות בחיידקי המעי שלהם. החברה ממשיכה בשיתוף פעולה צמוד עם החוקרים.

לדברי ליהיא סגל, מנכ"ל וממייסדי DayTwo : "היקף הפעילות הצפוי במעבדה גבוה מאוד יחסית לשירותים דומים בעולם. במסגרת ההתרחבות אנו מגייסים עשרות עובדים בדרגים שונים, בתחומי מדעי החיים ומיקרובילוגיה בפרט".

חברת DayTwo נוסדה בשנת 2015 על ידי מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט  ומשקיע סדרתי), יחד עם ליהיא סגל (מנכ״ל) ויובל אופק (יו"ר). החברה גייסה17 מיליון דולר, בין המשקיעים תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, רשת בתי החולים האמריקאית Mayo clinic, הקרן הצרפתית Seventure Partners המתמחה בתחום חיידקי המעי, ומשקיעים פרטיים נוספים ביניהם עומרי כספי, שחקן NBA וקפטן נבחרת ישראל בכדורסל. כספי החליט להשקיע בחברה לאחר שהתנסה במוצר וחווה את השינוי החיובי באופן אישי.

המוצר הראשון של החברה המספק תזונה מותאמת אישית במטרה לאזן רמות סוכר בדם, משווק בישראל ובארה״ב לקהל הרחב, בדגש על קהל חולי סוכרת מסוג 2 . בארה"ב המוצר מופץ דרך ארגוני בריאות, ביטוחי בריאות, מעבידים, קליניקות רפואיות וישירות לצרכן.