קרב הטיטאנים: נתניהו נגד שומרי הסף והדרג המקצועי

המשטרה כבר קבעה כי נתניהו לקח מתנות בניגוד לחוק בתיק 1000, סגר דילים פליליים עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס בתיק 2000, ועכשיו בתיק 4000 קיבל שוחד תמורת הטבות מובהקות לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ • על כל זה משיב ראש הממשלה - למה הם בחרו לפרסם את זה דווקא עכשיו? • פרשנות

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי

המתח בין רשויות המדינה שובר בימים האחרונים שיאים חדשים. הפוליטיקאים כבר לא מסתתרים, יוצאים בגלוי נגד הדרג המקצועי ואף מאיימים לנקוט נגדו צעדים. זה התחיל עם ההמלצה של ועדת המינויים, בראשות שופט העליון (בדימוס) אליעזר גולדברג, לדחות את מועמדותו של משה (צ'יקו) אדרי, המפכ"ל המיועד, והמשיך עם המלצות המשטרה החמורות בתיק 4000 - להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו באשמת שוחד.

בכירי הליכוד צופפו היום (א') שורות במהירות. מול המצלמות וברשתות החברתיות הם שמרו על נוסח כמעט אחיד והגנו בחירוף נפש על ראש הממשלה. ואולם מאחורי גבו הם מייחלים ליום שבו מערכת האכיפה תעשה עבורם את העבודה ותפנה את השטח למנהיגות חדשה. בדרך, כל צמרת הליכוד לא בוחלת בהשתלחות במפכ"ל, אותו הם בחרו בפינצטה לפני 3 שנים.

היום בלילה, לכבוד חג החנוכה, יתכנסו כל ראשי המדינה של העת הזו, ראש הממשלה (שהוא גם שר החוץ ושר הביטחון) נתניהו, רעייתו שרה ולבטח תומכיו הנאמנים - שר התחבורה ישראל כ"ץ, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן ושרת התרבות והספורט מירי רגב. השרים ימחאו לנתניהו כפיים בזמן שהוא יפיל את כל האשמה על שומרי הסף הבכירים של המדינה, המפכ"ל היוצא רוני אלשיך והפרקליטה המלווה ליאת בן-ארי. הם לא ישכחו גם את השופט אליעזר גולדברג, שלא מתיר להם למנות בקלות את המפכ"ל שהם רוצים.

נתניהו כבר מנוסה באירועים מן הסוג הזה. בשנים האחרונות הוא לא היסס בהאשמת העיתונות ועדי המדינה שהעזו לצאת נגדו. הוא תקף גם את המפגינים נגדו וכיסח את מי שהיה עובד ביתו, מני נפתלי. בכל פעם נתלה האשם בדמות אחרת, ובכל הודעותיו והצהרותיו חסר היה אלמנט אחד: בחירת התגובה שתשרת את האינטרסים ההגנתיים הפליליים שלו לטווח הרחוק. נתניהו תמיד מחבב קרב תקשורתי מילולי שנועד לרצות את תומכיו בטווח הקצר.

הנה היום בבוקר הודיע דובר ראש הממשלה, עופר גולן, כי זה הכול עניין של תזמון - רמז עבה לעת סיום תפקידו השבוע של המפכ"ל רוני אלשיך. כאילו הציבור הישראלי יזכור בעוד חודש או חודשיים שעצם תזמון הפרסום של סיכום תיק הראיות, פחות מ-48 שעות לפני עזיבת אלשיך - הוא העניין. לא חשוב מה התוכן, אלא מתי הודיע אלשיך. וזה מוכיח מה?

הפרסום הראשון של המידעים בנוגע למהלכיו של נתניהו בהפעלת אתר האינטרט וואלה, הועלו עוד באוקטובר 2015 בכתבת תחקיר ב"הארץ". אלשיך, שעוזב מחר את המשטרה, עוד לא היה בכלל שוטר. אך הו, התזמון של אלשיך. נתניהו בוחר להשתלח על אוטומט, כדי לטפח את דעת הקהל בימים הקרובים, אך לא מטפל בבעיה שנוצרה לו לטווח הרחוק.

המשטרה כבר קבעה שנתניהו לקח מתנות בניגוד לחוק בתיק 1000, סגר דילים פליליים עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס בתיק 2000, ועכשיו, בתיק 4000 קיבל שוחד תמורת הטבות מובהקות לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ. על כל זה משיב ראש הממשלה - למה הם בחרו לפרסם את זה דווקא עכשיו?

*** חזקת החפות: בנימין ושרה נתניהו, שאול, איריס ואור אלוביץ, עמיקם שורר, זאב רובינשטיין וסטלה הנדלר הם בבחינת חשודים. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי, ושמורה להם חזקת החפות.