הבורסה בתל אביב מנגישה לציבור קרנות השקעה אלטרנטיביות עם מערכת רישום חדשה

הבורסה לניירות ערך משיקה מערכת לרישום וסליקה של מכשירי גיוס אלטרנטיביים - שיוצאת לדרך, לראשונה, עם קרן ה-P2P של הלמן אלדובי • בקרן, המיועדת להשקעה בתיקי הלוואות צרכניות באמצעות פלטפורמות P2P מקוונות מארה"ב, מנוהלים כיום כ-65 מיליון דולר

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

הבורסה לניירות ערך, ממשיכה להכריז על מהלכים חדשים, והפעם היא מדווחת כי היא "משיקה לראשונה מערכת חדשה לרישום וסליקת מכשירי גיוס אלטרנטיביים, בדומה לרישום ניירות ערך סחירים בבורסה", וכי קרן ההשקעות הלמן אלדובי P2P היא "הראשונה שתירשם במערכת החדשה".

מדובר במערכת רישום שנועדה להנגיש לציבור הרחב את ההשקעות במכשירי גיוס אלטרנטיביים, ובכללם קרנות השקעה, קרנות פרייבט אקוויטי, קרנות גידור ואחרות, כאשר בבורסה מפרטים כי "מדובר בקרן P2P ציבורית, הפועלת מאז יולי 2017, ומשקיעה בתחום ההלוואות הצרכניות בארה"ב" וש"הונפקה על פי תשקיף שקיבל היתר על ידי רשות ניירות ערך ומאפשרת לכל משקיע עם הון של 50 אלף דולר ומעלה להשקיע בה".

כיצד המערכת החדשה אמורה להנגיש את ההשקעה באפיקי השקעה אלטרנטיביים אלה? על פי הבורסה, המערכת תספק "שירותי רישום, סליקה ותפעול, שיינתנו על בסיס הכללים והעקרונות המשמשים לרישום וסליקת ניירות ערך סחירים", כך שההשקעה בניירות ערך אלה תוכל להשתקף מיידית ובאופן נוח בחשבונות של הלקוחות בבנקים.

"באמצעות המערכת החדשה יוכלו מחזיקי יחידות ההשתתפות בקרן ההשקעה לזהות את היחידות שברשותם באמצעות מספר נייר ערך בחשבונות הבנק שלהם, ולרכוש יחידות חדשות בקרן באמצעות חברי הבורסה", כאשר גם "תשלומים בחיי הקרן (כגון, חלוקת רווחים ופדיונות) ישולמו באמצעות הבורסה, כפי שמבוצע כיום לגבי ניירות ערך סחירים".

בקרן ה-P2P של הלמן אלדובי מנוהלים כיום כ-65 מיליון דולר (כ-240 מיליון שקל). מדובר בקרן להשקעה בתיקי הלוואות צרכניות באמצעות פלטפורמות P2P מקוונות מארה"ב, והיא הושקה ביולי 2017.

Peer to Peer, או בקיצור P2P, הן פלטפורמות דיגיטליות המתווכות בין לווים למלווים, כשהן מבצעות הליך של חיתום וגבייה של כספי ההלוואה בתמורה לעמלות משני הצדדים.

הקרן שהקימו בהלמן אלדובי היא למעשה הקרן הציבורית הראשונה בישראל, שמאפשרת השקעה בפלטפורמות ההלוואות בארה"ב (ישנן בישראל קרנות נוספות, אך הן פרטיות ומיועדות בעיקר למשקיעים גדולים).