אם יש ספק, אז אין ספק

צריך להפסיק את העיסוק בפרשיות ולמנות בהקדם אדם שאין מעליו עננה כלשהי

השר גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי
השר גלעד ארדן / צילום: תמר מצפי

על מי מתעקש השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בעניין מינוי מפכ"ל חדש למשטרה? בין שהדופי במועמדות של ניצב משה (צ'יקו) אדרי מבוסס או לא, כאיש ציבור ותיק ארדן כבר היה צריך לדעת שיש מינויים שאם יש בהם ספק - הרי שאין ספק.

אי-אפשר שהאדם הממונה על החוק והסדר במדינה ילווה בעננה של חשדות למעשים בלתי ראויים. מכיוון שמדובר בתפקיד שדורש את מרב האמון והאמינות מצב הציבור, הכלל של היות האדם זכאי כל עוד לא הורשע - אינו חל לגבי המינוי למפקד המשטרה.

גם אם אדרי לא הורשע, כל מה שקורה סביבו פוסל אותו לתפקיד המפכ"ל. צריך להפסיק את העיסוק בפרשה זו ולמנות בכל ההקדם אדם שאינו נושא עליו עננה כלשהי.

מנדלבליט ממשיך להרוויח זמן

עכשיו זה רשמי שלדעת המשטרה, לאחר חקירה מקיפה בפרשת וואלה (תיק 4000), ראש הממשלה בנימין נתניהו לקח וקיבל שוחד. אבל כל זה לא רלוונטי כל עוד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אינו מתרגם את המלצות המשטרה העובדתיות לכתב אישום.

בינתיים הוא עושה הכול חוץ מניסוח והגשת אישום. הוא מדבר על מינוי עוד צוות משפטנים, בנוסף למאות המשפטנים העומדים לרשותו. אחר-כך אולי יקים עוד צוות? כמה זמן עוד ייקח למנדלבליט לעשות את הנדרש והראוי ולהפסיק לעסוק במהלכים שתכליתם נראית מאוד חשודה.

פגישות אסורות

אנחנו יודעים, תודות לאיש "הארץ" אורי משגב, שמנדלבליט נפגש לאחרונה עם נתניהו פעמים רבות בארבע עיניים, ושהוא סירב לנוכחותו של אדם נוסף בפגישות כדי לוודא שתוכנן אינו מהווה שיבוש חקירה ומשפט. גם מנדלבליט סירב לכך.

למה שיסרבו? על מה הם מדברים שם? - ענייני מדינה וממשל, הם אומרים.

אף מילה על החקירה? אף אזכור של כתב האישום? איפה נרקחה הנוסחה של עוד ועדת משפטנים? האם אפשר שזה קרה בפגישות הסודיות הללו? מה עוד דובר בהן? האם קיומן לא מרוקן למעשה את התביעה מתוכנה או לפחות מעוקצה?

החוק והפלסטלינה

יש השואלים אם ההתייחסות התקשורתית למנדלבליט אינה מוגזמת? בוודאי שכן, הייתי שמח לכתוב על נושאים אחרים. אבל איך אפשר, כשרואים את היועץ המשפטי, ראש התביעה, הופך את החוק לפלסטלינה שהוא משחק בה? איך אפשר לשתוק כשהתוצאה היא ששולט בנו אדם החשוד בעבירות קשות לגבי איש ציבור? איך לא נכתוב על כך, כשאותו שליט חשוד, כדי לסמא את עינינו, מביא לארץ כל מיני מנהיגים כ"הוכחה" למנהיגותו חובקת-העולם - חובקת למעשה את העולם התחתון של העולם.

צריך לקוות ולשאוף שמתי שהוא יישב בבלפור מנהיג שביתו יארח אנשי דעת ומחשבה, ולא "סלבריטאים" ועתירי-ממון מהארץ ומחו"ל.