הקונסולידציה בשוק שירותי המחשוב הישראלי נמשכת: חילן רוכשת את חברת ITway מראש העין תמורת 59 מיליון שקל

51 מיליון שקל ישולמו במועד השלמת הרכישה והיתרה תשולם במארס 2021 • ITway הוקמה בשנת 2008 ועוסקת בשיווק והפצת מוצרי תוכנה ומתן שירותים ופתרונות בעולמות רשתות הפצת תוכן ואבטחה בתחום מחשוב הענן

מחשוב\ צילום: שאטרסטוק
מחשוב\ צילום: שאטרסטוק

מגמת הקונסולידציה בשוק שירותי המחשוב הישראלי נמשכת, והפעם הרוכשת היא חברת חילן, שבשליטת אבי באום. חילן דיווחה הבוקר על רכישת חברת ITway תמורת 59 מיליון שקל, מתוכם 51 מיליון שקל שישולמו במועד השלמת הרכישה והיתרה תשולם במארס 2021, בכפוף להתאמות על פי ההסכם. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

חילן רוכשת את הבעלות המלאה על ITway באמצעות החברה הבת של חילן, נס (99%). החברה הנרכשת הוקמה ב-2008 ופועלת מראש העין. היא עוסקת בשיווק והפצת מוצרי תוכנה ומתן שירותים ופתרונות בעולמות רשתות הפצת תוכן (CDN) ואבטחה בתחום מחשוב הענן. העסקה תמומן ממקורותיה העצמיים של נס. לחילן היו בסוף הרבעון השלישי 62.1 מיליון שקל במזומנים והשקעות.

לפי הדיווח של חילן, בשנת 2017 הסתכמו הכנסות ITway ב-43 מיליון שקל, ירידה בהשוואה ל-49.5 מיליון שקל ב-2016. הרווח התפעולי באותן שנים היה 18.2 מיליון שקל (2017) ו-23.1 מיליון שקל (2016).

ITway, שהוקמה ומנוהלת על ידי אופיר לאור, מגדירה את עצמה כספקית פתרונות מקצה לקצה לתשתיות ווב - החל מעיצוב וארכיטקטורה ועד להתאמת הטכנולוגיות המתאימות לצרכי הלקוח. היא מספקת ללקוחותיה גם שירותים בתחום האבטחה והתקפות מניעת שירות - DDOS (התקפות היוצרות עומס כבד על מערכות המחשוב ומביאות לעתים להפלת אתרי אינטרנט). בין פעילויותיה המרכזיות של החברה - שיפור המהירות והזמינות האינטרנטית של לקוחותיה. בין שותפיה העסקיים של ITway ניתן להזכיר את חברת Akamai, שעוסקת בייעול הפצת תוכן ברשת ושוויה בנאסד"ק הוא 11.2 מיליארד דולר (ושבין מייסדיה היה דניאל לוין הישראלי, שנהרג באסון התאומים ב-2001).

כאמור, רכישת ITway מתבצעת באמצעות נס, שהשליטה בה נרכשה על ידי חילן תמורת 160 מיליון שקל ב-2014. בתחילת 2018 רכשה חילן מידי שחר אפעל, מנכ"ל נס, עוד 5% ממניות נס תמורת 30.6 מיליון שקל ולפי שווי של 612 מיליון שקל - גבוה כמעט פי 4 מהשווי בעסקה המקורית. מניית חילן עלתה היום ב-2.2% בשעות הצהריים ושווי השוק של החברה הוא 2 מיליארד שקל.

רכישת ITway מצטרפת לשתי רכישות אחרות שבוצעו על ידי חברות ציבוריות מתחום שירותי המחשוב לאחרונה: וואן טכנולוגיות רכשה את השליטה ב-Sense BI תמורת 23.5 מיליון שקל וטלדור רכשה את ליבי טכנולוגיות תמורת 7 מיליון שקל ותמורה עתידית נוספת.