עוד מיזוג קנאביס: פארמוקן נכנסת למדיקל קומפריישן; המניה מזנקת ב-35%

פארמוקן, מהשחקניות הבולטות בתחום הקנאביס בארץ, צפויה לרשום השנה הכנסות של כ-14 מיליון שקל ורווח נקי של 3.2 מיליון שקל

שדה קנאביס./ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שדה קנאביס./ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הבורסה בתל אביב ממשיכה בתהליך גילוי ומיזוג לתוכה של חברות הקנאביס הוותיקות שפעלו בישראל טרם כניסתה לתוקף של רפורמת הקנאביס החדשה באפריל האחרון. מתוך שמונה החברות שפעלו תחת ההגדרה הזו, שלוש כבר מוזגו לתוך פעילות בורסאית או בדרכן לכך, ועל הרביעית הוכרז היום: פארמוקן מודיעה על כוונה להתמזג לתוך השלד הבורסאי מדיקל קומפריישן. שוויה של מדיקל הבוקר עמד על 18 מיליון שקל, ומנייתה עלתה בצהריים ב-40%.

פארמוקן היא אחת הגדולות מבין החברות שפעלו בישראל טרם הרפורמה, עם 14% מהשוק, שהם כ-4,500 חולים. החברה מדווחת כי היא צפויה לסיים את שנת 2018 עם הכנסות של כ-14 מיליון שקל, רווח תפעולי של כ-4.2 מיליון שקל (כ-30% מסך ההכנסות) ורווח נקי של 3.2 מיליון שקל (כ-23% מסך ההכנסות).

בהתאם להסכם שנחתם, מדיקל תרכוש את מלוא (100%) המניות של פארמוקן, וזאת כנגד כ-72% מהונה של מדיקל. ההסכם כולל את העברת כלל הפעילות והידע של פארמוקן למדיקל. בהתאם לדיווחיה האחרונים של מדיקל בקופתה של חברת מדיקל מזומן בהיקף של 12.3 מיליון שקל, נכון ליום ה-9 באוגוסט, 2018. בעלי המניות הגדולים כיום במדיקל הינם בתי ההשקעות ווליו בייס (27%) וסייבל השקעות (16%) שבבעלות שחר סיידון ובו שותפה גם יעל שניצר.

גידול בנצרת, מיזמים בקמבודיה וביוון

לפארמוקן חוות גידול ליד נצרת, המשתרעת על פני שטח של כ-20 דונם, מתוכם כ-10 דונם משמשים לגידול שוטף של כ-3.5 טון קנאביס מעובד. בנוסף, לפארמוקן שיתופי פעולה בינלאומיים: שיתוף פעולה באוסטרליה עם Queenland Bauxite Ltd, חברה ציבורית אוסטרלית (QBL). ל-QBL רישיון לגידול ויצוא קנאביס מאוסטרליה.

על פי מזכר הבנות שנחתם בין הצדדים, פארמוקן תהא זכאית ביחד עם שותפים נוספים ל-50% במיזם המשותף, כאשר חלקה האפקטיבי של פארמוקן יהיה 35%, וזאת בתמורה להעברת ידע וללא צורך בהשקעה הונית מצידה. הכוונה היא לייצר מוצרי קנאביס באוסטרליה וליצאם לאירופה ולמזרח הרחוק. למיזם המשותף תהיה בלעדיות לשיווק ומכירה של המוצרים למדינות אלה. כמו כן, בכוונת החברות לבצע במשותף ניסויים קליניים באוסטרליה, וקיימת אפשרות להנפיק בעתיד את המיזם המשותף באוסטרליה. פארמוקן שותפה גם במיזם בקמבודיה ובמיזם ביוון, במודל דומה של שותפות תמורת ידע וללא השקעת הון. 

בנוסף לקנאביס רפואי בשמן, פארמוקן פיתחה מוצרי קנאביס ייחודיים למחלות עור ולתחום הקוסמטיקה. כמו כן פועלת פרמוקאן לפיתוח חומרי הדברה ייעודיים לגידול קנאביס, באמצעות שיתוף פעולה עם מכון מיג"ל (מרכז ידע גליל עליון). החברה מנוהלת על ידי גיל חובש.