נעילה חזקה בבורסה: מדד ת"א 35 זינק 1.45%

המסחר בבורסת תל אביב ננעל במגמה חיובית, עם עליות של יותר מ-1.4% במדדי המניות ת"א-35 ות"א-125 • מניות אופקו, טאואר אורמת בולטות בעליות, עקבות פערי ארביטראז' חיוביים • כל מניות מדד ת"א 35 נצבעו בירוק, מלבד פריגו וטבע • מחזור המסחר הסתכם ב-570 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

16:30

יום המסחר הראשון בבורסה בתל אביב לשבוע זה ננעל בעליות שערים שהתגברו לקראת סגירת המסחר. מדד ת"א 35 עלה 1.45%, ת"א 90 טיפס 1.2%, מדד הבנקים עלה 0.7% מדד ת"א ביטוח זינק 1.9%.

המדדים רשמו עליות חדות על רקע ההסכם שגובש בין מנהיגי המעצמות, טראמפ ושי, במפגש הפסגה G-20, ושחותם לפחות בשלב זה את חוסר הודאות סביב מלחמת הסחר.

מניית אופקו הלת' בלטה בעליות עם זינוק של 7.6%, טאואר קפצה בכ-4%, לייבפרסון ב-3.14%, אורמת ב-2.9% ומניית מליסרון קפצה 2.6%.

עונת הדוחות של החברות הנסחרות בבורסת תל אביב באה אל סופה, כשבסוף השבוע עוד כ-20 חברות דיווחו על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השלישי של 2018. בדוחות שהתפרסמו ברגע האחרון, מסתתרות בדרך כלל תוצאות פחות מחמיאות של החברות הבורסאיות - הנה הסיפור על התוצאות שמסתתות בדוחות "הדקה ה-90".

מחזור המסחר הסתכם ב-570 מיליון שקל.

15:15

גם בשעה זו נמשכת המגמה החיובית במסחר בבורסה בתל אביב. מדד ת"א-35 , מדד ת"א- 90  ומדד ת"א-125  עולים ביותר מאחוז. במדד ת"א 35 בולטות בעליות אופקו הלת' שמזנקת ביותר מ-7%, טאואר  ולייבפרסון . טבע ופריגו  יורדות.  

13:15

המסחר בבורסת תל אביב מתנהל כעת במגמה חיובית, עם עליות של כ-1% במדדי המניות ת"א-35  ות"א-125 .

האג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות עולות בכ-0.1%, ומדדי התל בונד המרכזיים נסחרים אף הם בעליות של כ-0.1%.

מניית אופקו  בולטת בעלייה של כ-7%, טאואר  עולה ביותר מ-3% ואורמת  עולה כ-3% בעקבות פערי ארביטראז' חיוביים.

מניות קבוצת אשטרום  והכשרת הישוב  ממשיכות במומנטום החיובי ועולות בכ-3% כל אחת.

עוד בולטות בעליות של 3%-2% מניות נייס , חברה לישראל , יואל  ודלתא .

בקרב המניות הקטנות בולטת וויטסמוק , עם עלייה של 10% במחזור ער, לאחר שהחברה דיווחה הבוקר כי החברה הבת Better אוסטרליה קיבלה אישור פדרלי ליבוא ויצוא של קנאביס רפואי. עוד עולה מהדיווח, כי בקשה לעיבוד והפקה של מוצרי קנאביס תחת תקן GMP האוסטרלי ובקשה נוספת ליצוא נמצאים בשלבים מתקדמים לאישור.

מניות אליום מדיקל  צונחת בכ-15% על רקע דיווח על ביטול עסקה אסטרטגית של החברה.

יניב חברון, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות אלומות, מתייחס בסקירתו השבועית לתלילות עקום האג"ח בארץ ובארה"ב ואומר כי בעוד השיפוע בשוק האג"ח האמריקאי מצביע על ערב משבר פיננסי, השיפוע בשוק האג"ח המקומי מצביע על יציאה ממשבר פיננסי וצמיחה פנומנלית בפתח. "פער התשואות הממשלתי בין 1 ל-30 שנים בשוק המקומי גבוה מ-3.1% בעוד בארה"ב הוא מסתכם ב-0.6%. הקיצון של השוק האמריקאי הוא תמונת מראה לקיצון של השוק המקומי. העניין הוא שבשוק האמריקאי, המשקיעים לא באמת חושבים שאנחנו מצויים ערב משבר פיננסי, וגם בשוק המקומי המשקיעים מבינים כי המשק עשוי להאט בזמן הקרוב ולא להתחמם ייתר על המידה".

בשורה התחתונה, מציין חברון, "תצפו לעליית תשואות בארוך האמריקאי וצפו לירידה חדה בשיפוע של העקום המקומי - אין לי מושג מה יהיה הטריגר לעליית שהתשואות באג"ח האמריקאי הארוך, אבל אין סיבה שהעקום בארה"ב יהיה שטוח או הפוך. לגבי השוק המקומי, האג"ח ל-30 שנה הוא כנראה הקנייה הכי מעניינת, אולי הכי מעניינת מכל המדיניות המפותחות. תשואות של 3.5% לפחות במדינה ללא אינפלציה משמעותית, יחס חוב תוצר של 60% ורזרבות מט"ח עצומות. מאידך הבנק המרכזי החל בהעלאות הריבית ולכן המח"מ המקומי חייב להיות קצר". לכן, הוא אומר, "קנו את האג"ח ל-30 שנה המקומי והצטיידו במזומן, הכיוון של העקום פה עומד להשתנות. התלילות בשוק המקומי לא תחזיק מעמד ותרד בעקבות התחלת העלאות הריבית בישראל. ההמלצה היא החזקה סינתטית של העקום שמשלבת מזומן ואג"ח ל-30 שנה".

11:50

מתחזקות העליות בתל אביב: מדדי ת"א-35 ות"א-125 עולים שניהם בלמעלה מ-1%.

מדד ת"א 90 קופץ בכ-1.6%. עוד בולטים בעליות מדדי הביטוח , הנפט והגז , הטכנולוגיה , התקשורת  והטק עילית, שקופצים ביו 1% ל-2%.

בולטות בעליות מניות אופקו , אטראו שוקי הון , נפטא , אשטרום נכסים , איסתא , קמטק , פמס , אפקון החזקות , דנאל כא , טאואר  והכשרת הישוב .

בתחתית מדד ת"א-125 בולטת ביוטיים  שנופלת בלמעלה מ-6%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח במגמה חיובית מובהקת. כך, מדד ת"א-35  ומדד ת"א-125  רושמים כל אחד עלייה של כ-1%. זאת לאחר שהבית הלבן מסר הבוקר כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא סין, שי ג'ינפינג , הגיעו לפנות בוקר  להסכם "הפסקת אש" במלחמת הסחר בין מדינותיהם: ארה"ב הסכימה לא להעלות את ה מכסים על מוצרי יבוא מסין בשווי 200 מיליארד דולר לרמה של 25% ב-1 בינואר, כפי שאיים טראמפ, וסין התחייבה להגדיל את רכישותיה בארה"ב כדי לכווץ את הגרעון של ארה"ב בסחרה עם בייג'ינג.

מדדי הת"א-טכנולוגיה , הביטוח  והטק קופצים בלמעלה מ-1.5%. במדד ת"א-35 המניות היחידות שנסחרות בטריטוריה שלילית הן טבע  ופריגו . אופקו  מזנקת בלמעלה מ-7%.

06:30

הבורסה בת"א תפתח את השבוע על רקע הנעילה המעורבת ביום חמישי האחרון, ולאחר נעילה חיובית בבורסות ארה"ב ביום שישי. בורסות וול סטריט ננעלו בעליות לאחר יום מסחר הפכפך שהתאפיין בירידות בחלקו הראשון, מדד הדאו ג'ונס קפץ בכ-150 נקודות בנעילה. 

מיקרוסופט היא שוב החברה עם שווי השוק הגבוה ביותר בארה"ב. שתי החברות התחרו ביניהן לאורך כל השבוע, כשמיקרוסופט עוקפת את אפל לפרקי זמן קצרים של דקות, אולם בסוף כל יום הביסה אפל את המתחרה. ביום שישי התהפכו היוצרות ובסיום המסחר הפכה מיקרוסופט לחברה עם שווי השוק הגבוה ביותר בעולם.

לכשישוב לארה"ב, יכנס נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מסיבת עיתונאים, במהלכה יעדכן לגבי הסכמות אליהן הגיע עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת ה-G20 שהתקיימה בארגנטינה בסוף השבוע.

ביום חמישי איבד מדד ת"א-35  0.44%, ת"א 90 עלה 0.3% ומדד הבנקים  איבד 1.2%. מניית כיל  צנחה ב-2.77%, פועלים  איבדה 1.5%, לאומי  ירדה 1.3%, עזריאלי  איבדה 1.4% ומנגד נייס  ופריגו  עלו 0.9% ו-1.85% בהתאמה.

מחזור המסחר, כולל הפקיעה החודשית, הסתכם ב-2.1 מיליארד שקל.

הרכבת פרסמה בסוף השבוע את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2018, וחשפה הפסדי עתק. בשורה התחתונה החברה סיימה את הרבעון בהפסד נקי של 273 מיליון שקל בהשוואה להפסד של 16.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מדוחות הרכבת שפורסמו אמש. בהודעת הרכבת צוין כי "לאור כל אלה, החליטה החברה על כניסה לתהליך התייעלות על מנת לעמוד ביעדי הרווח השנתיים החדשים".

ביום שישי פרסמו דוחות כספיים לרבעון השלישי של השנה של החברות הבאות: חמת, פרוטרום, איילון, בית הזהב ונוספות. ביום חמישי בערב פורסמו דוחות רמי לוי, לידר השקעות, אטראו שוקי הון, המשביר 365, קבוצת לוזון, איסתא, נמלי ישראל, לידר השקעות, מבטח שמיר, שנפ, טלדור וחברות נוספות.