הפדיונות בקרנות הנאמנות הקטינו הכנסות ילין לפידות ברבעון השלישי

היקף הנכסים המנוהלים בבית ההשקעות גם הצטמצם, ואיבד כ-2.9 מיליארד שקל מהיקפו מתחילת השנה • הרווח ברבעון השלישי גדל ל-40 מיליון שקל, ומתחילת השנה צמח ל-108 מיליון שקל • ילין לפידות יחלקו דיבידנד של 15 מיליון שקל

יאיר לפידות ודב ילין/ צילום: איל יצהר
יאיר לפידות ודב ילין/ צילום: איל יצהר

הקשיים בתשואות ובפדיונות בקרנות הנאמנות משפיעים ישירות על תוצאות בית ההשקעות ילין לפידות: הערב (יום ה') דיווח בית ההשקעות, שבניהול מייסדיו דב ילין ויאיר לפידות, על כך שהכנסותיו ברבעון השלישי הסתכמו בכ-147 מיליון שקל - ירידה של קצת פחות מ-3% לעומת הכנסות של כ-151 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

מדובר בשינוי כיוון בתוצאות ילין לפידות, שמאז שהוקם ב-2004 הציג גידול עקבי ויוצא דופן, וזה קרה בצל עמידה יחסית במקום של ההכנסות מניהול הגמל וההשתלמות של בית ההשקעות. עם זאת, מתחילת השנה הכנסות בית ההשקעות עדיין בסימן עלייה ביחס לאשתקד, ועומדות על כ-446 מיליון שקל, לעומת כ-417 מיליון שקל בתקופה המקבילה - עלייה של כ-7%.

מגמה זו, שקורית על רקע פדיונות ניכרים בקרנות הנאמנות של החברה מתחילת השנה, ועל רקע העברות של כספים בגמל ובהשתלמות, עדיין לא משנה את המגמה ארוכת הטווח בשורת הרווח של ילין לפידות. כך, ברבעון השלישי השנה עמדו רווחי בית ההשקעות על כ-40 מיליון שקל, לעומת כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-5%, כשמתחילת השנה מציג ילין לפידות רווח של כ-108 מיליון שקל, לעומת כ-100 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-8%.

דוחות ילין לפידות מתפרסמים במסגרת דוחות אטראו, שמחזיקה בכמחצית ממניות בית ההשקעות המצליח. ילין לפידות נחשב לאחד מבתי ההשקעות היעילים והמצליחים ביותר לאורך שנים. ואולם, השנה הוא נקלע לקשיים בתחרות מול מתחריו על כספי הלקוחות, לראשונה מאז הוקם.

עם זאת, עדיין מדובר בבית השקעות רווחי ויעיל מאוד, כשהוא מציג את הרווח הנקי הכי גבוה (ללא רווח חד פעמי בהיקף של כ-31 מיליון שקל שנרשם באי.בי.אי) מבין בתי ההשקעות שתוצאותיהם ידועים לציבור הרחב: מיטב דש, אקסלנס, אי.בי.אי, מור, הראל פיננסים, מגדל שוקי הון והלמן אלדובי.

כך או כך, עוד עולה מדוחות אטראו  כי כי היקף הנכסים המנוהל בילין לפידות הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-82.5 מיליארד שקל, לעומת כ-85.4 מיליארד שקל בסוף 2017, כשמנגד ההון העצמי של בית ההשקעות ממשיך לטפס והוא מודיע על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל.