איפה כדאי לעשות ביטוח לצנרת?

מי מספק שירותי תיקון צנרת? • ממי כדי לרכוש שירות זה?

אינסטלציה/ צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
אינסטלציה/ צילום: צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברות הביטוח בעבר שילמו סכום קבוע מראש לקבלני האינסטלציה ואלו התחייבו לטפל בפניות המועברות אליהן מחברות הביטוח. המודל הזה גרם לכך שהאינטרס של חברות האינסטלציה, שכבר קיבלו את התמורה מראש, יהיה לבצע כמה שפחות עבודות, ולהשקיע כמה שפחות בתיקונים שכבר לקחו על עצמן.

כדי לצמצם עוד יותר בעלויות החברות הקבלניות של חברות הביטוח היו שוכרות קבלי משנה בעצמן לביצוע העבודות. אף אחד לא פיקח על מה שעשו האינסטלטורים שהגיעו לבסוף לנכסי הלקוחות ועד כמה אם בכלל איכותית העבודה שלהם.

לאחרונה נכנסה לתוקף רפורמה אשר אמורה לשפר את המצב. על פי הרפורמה הוטלה האחריות על הטיפול בנזקים על חברות הביטוח.

על פי ההוראות החדשות חברות הביטוח מחויבות לספק שירות תוך עמידה ביעדי זמן מוגדרים מראש. ההוראות אף מטילות סנקציות על חברות ביטוח שלא יעמדו ביעדים אלו. כמו כן הופסקה השיטה לפיה התשלום מועבר לחברות האינסטלציה באופן גלובלי אלא שהתשלום להן יעשה על פי כל עבודה ועבודה.

עוד סעיף ברפורמה כלל אפשרות של דירוג האינסטלטור על ידי המבוטח שאותו חייבות חברות הביטוח לפרסם באתר האינטרנט שלהן.

ביטוח דירה - כל מה שצריך לדעת

יש שלש אפשרויות לכיסוי של נזקי צנרת ברכישת ביטוח לדירה. אפשרות אחת היא לרכוש ביטוח ללא כיסוי כלל. האפשרות השנייה היא לרכוש ביטוח עם כיסוי לנזקי צנרת כשהשירות ניתן על ידי חברת שירות. האפשרות השלישית שלא רבים מודעים אליה היא שיש אפשרות לרכוש את הכיסוי כשאת השירות נותן אינסטלטור פרטי על פי בחירת הלקוח.

אבל, בתמורה לשירות הטוב יותר שאנחנו אמורים לקבל תמורת הכסף, גם משלמים היום יותר כסף עבור הכיסוי. אם לפני הרפורמה התוספת לכיסוי על נזקי צנרת הייתה כ-350 שקל, היום היא עומדת על מעל ל-600 שקל. כיסוי ביטוחי לאינסטלטור פרטי עולה כ-800 שקל.

חברת שירותי האינסטלציה לחברות הביטוח הגדולה ביותר בארץ היא חברת "נתב" אשר נותנת שירותים למעל ל-50% מהפוליסות. בנוסף לנתב פועלות בשוק גם מילגם, פמי פרימיום ונץ.

מתברר שחברת נתב היא בעצם חברת שחר ששינתה את שמה ואשר הייתה אחראית למתן שירות למעל ל-65% מהפוליסות ושאחראית לכל התלונות והשירות הלקוי בעתיו נקבעה הרפורמה.

כנראה שמי שרוצה לקבל שירות כמו שצריך צריך לשלם מעט יותר ולהסתמך על אינסטלטור פרטי. אינסטלטור פרטי מקבל גמול גבוה יותר מחברת הביטוח ולכן יש לו אינטרס גדול יותר לעבוד איתה ולבצע את העבודה כמו שצריך.

גם לחברות הביטוח יש אינטרס לעבוד עם אינסטלטור פרטי שחוסך מהן את ההתעסקות עם התיווך של חברות השירות.

אבל, מסתבר שהפיקוח על הביטוח אינו ממהר לאשר לחברות הביטוח למכור ביטוחים בלי לתת את האפשרות לבטח באמצעות חברת שירות. הפיקוח על הביטוח מעוניין שבמקרה כזה חברות הביטוח יורידו את המחירים ולכך חברות הביטוח לא מוכנות.

מדריכים מאתר הון:

ביטוח - למה צריך ביטוח? מהם סוגי הביטוח הקיימים?

ביטוח חיים - כל מה שצריך לדעת

* המדריך נכתב על ידי מערכת אתר הון מדריכים פיננסים. המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור ניירות ערך; וכן אינם תחליף לייעוץ השקעות או ייעוץ פנסיוני המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.