נעילה שלילית בוול סטריט; טראמפ ביטל את הפגישה עם פוטין; המדדים באירופה ננעלו בעליות

רגע לפני פגישת המנהיגים ב-G20 טראמפ משחרר התבטאות שמשדרת חוסר ודאות בנוגע למלחמת הסחר; מנגד, ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי טראמפ ושי קרובים לגיבוש הסכם סחר • דרישות האבטלה בשבוע החולף עלו ב-10,000 לשיא של 6 חודשים • באירופה המדדים נסחרו בעליות • משטרת גרמניה פשטה על משרדי דויטשה בנק בחשד להלבנת הון

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

סקירת המסחר בשוקי ההון בעולם: דיווחים שוטפים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח, סחורות, מגמות, מדדים והמלצות אנליסטים.

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט לאחר ההתאוששות שנרשמה בשווקים מוקדם יותר: כך, מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  יורדים בעד 0.25%. הדאו שבר הערב רצף עליות בן 3 ימים.

כאמור, מוקדם יותר המדדים עברו לעליות, זאת בעקבות פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב מחודש נובמבר.

הנפט  עלה בכ-2%.

21:30

התאוששות בוול סטריט לאחר הירידות שנרשמו מוקדם יותר היום: מדדי הדאו ג'ונס , הנאסד"ק  וה-S&P 500  עולים קלות שלושתם. 

הנפט  ממשיך לעלות ומזנק בכ-3%, ונסחר ברמה של 51.61 דולר לחבית.

הביטקוין ממשיך לאבד גובה, ויורד בכ-2%, לרמה של 4,169 דולר.

19:00

בורסות וול סטריט נסחרות כעת בירידות קלות, וזאת לאחר הראלי שנרשם אמש בהמשך לנאום של יו"ר הפד ג'ירום פאואל, שרמז כי הריבית קרובה לסביבתה הטבעית, מה שהעלה את הערכה כי לא יהיה צורך להמשיך בקצב העלאות הריבית כפי שצפו. המשקיעים כעת מעריכים העלאת ריבית אחת בלבד בשנת 2019.

לקראת מפגש הפסגה מחר, G-20, טראמפ שיגר התבטאות שמאפילה על פגישתו עם נשיא סין אך דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" לפיו סין וארה"ב קרובות להסכם, מיתן את הירידות שנרשמו מוקדם יותר.

במפגש הפסגה של המנהיגים בסוף השבוע הקרוב, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, אמר כי יפגוש בשולי הוועידה את הנסיך הסעודי, בין סלמאן, שלא נחשב כעת אהוד במיוחד בקרב העולם המתוקן לאחר רצח העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י. 

19:00

המדדים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, כשברקע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביטל את פגישתו עם נשיא רוסיה ולדמיר פוטין בעקבות העימות הימי בין רוסיה לאוקראינה מוקדם יותר השבוע. מדד הנאסד"ק משיל 0.3%, הדאו ג'ונס יורד בשיעור דומה. 

באירופה המדדים ננעלו בעליות כאשר מדד הקאק עלה 0.46%, הפוטסי טיפס 0.5% והדאקס ננעל ללא שינוי מהותי. מדד יורוסטוקס 50 טיפס 0.2%.

18:00

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת תחת לחץ בצל התבטאות של טראמפ בהקשר של מלחמת הסחר. רגע לפני המפגש עם נשיא סין מחר בפסגת G-20, טראמפ אמר כי הוא קרוב לעשות משהו עם סין, אך הוא לא בטוח שהוא רוצה.

המדדים הגבירו את הירידות שנרדמו מוקדם יותר. מדד הנאסד"ק מאבד 0.9%, הדא וג'ונס יורד 0.4% ומדד S&P 500 מאבד 0.5%.

17:10

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בירידות קלות, וזאת לאחר הראלי שנרשם אתמול. מדד הנאסד"ק  יורד 0.35%, הדאו ג'ונס  משיל 0.24%. מדד הפחד (VIX) קופץ ב-6%, מה שמשקף את עצבנות הסוחרים במהלך יום המסחר הנוכחי.

ענקית התרופות באייר  הודיעה על קיצוץ של 12,000 משרות, וזאת לאחר שמניית החברה קרסה ב-40% בשנה האחרונה, מה שהעלה ספקות באם ביכותה של החברה להישאר כקונגלומרט.

באירופה, מתחזקות העליות במדדים המובילים כאשר הקאק  מזנק 0.9% והפוטסי בכ-1%.

16:34

המדדים המובילים בוול סטריט נפתחו בירידות קלות בצל החשש מהחרפת מלחמת הסחר. מדד הנאסד"ק משיל 0.16% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד 0.13% ומדד S&P 500 מאבד 0.2% בפתיחה. הנפט מזנק 1.7% לרמה של 51 דולרים לחבית.

מספר האמריקאים שמלאו בקשה לדמי אבטלה בשבוע החולף עלה ב-10,000 לשיא של 6 חודשים והסתכם ב-234,000 בקשות ב-7 הימים שהסתיימו ב-24 לנובמבר.

באירופה, המדדים נסחרים בעליות כאשר הדאקס מטפס 0.44%, הפוטסי עולה 0.8% והקאק מטפס 0.9%.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים בשעה זו בירידות של עד 0.44%, וזאת לאחר הראלי שנרשם אתמול לאחר שיו"ר הפד פאואל רמז על האטה בקצב העלאות הריבית. החוזים על מדד הנאסד"ק יורד 0.44%, החוזים על מדד הדאו ג'ונס משיל 0.1% והחוזים על מדד S&P 500 מאבד 0.17%.

בארה"ב פורסמו נתוני מאקרו לפיהם ההכנסה הפרטית בחודש אוקטובר האחרון עלתה ב-0.5%, לעומת הצפי לעלייה של 0.4%; ההוצאה הפרטית באוקטובר עלתה ב-0.6%, לעומת הצפי לעלייה של 0.4%, ובהמשך לירידה של 0.2% בהוצאה הפרטית בחודש ספטמבר.

המדדים באירופה נסחרים בעליות כאשר הדויטשה בורס דאקס 30  עולה 0.1%, הקאק  הצרפתי מטפס 0.4% והפוטסי עולה 0.6%.

הנפט (קרוד ) קופץ 1.9% מעל לרמה של 51 דולרים לחבית.

המשטרה ורשות המסים הגרמנית פשטו על משרדי דויטשה בנק  על רקע חשדות לסיוע להלבנת הון לקוחות הבנק. ב-2016 בלבד, נפתחו מעל 900 חשבונות בנק משניים של לקוחות דויטשה בנק, בשווי כולל של 311 מיליון אירו, באיי הבתולה הבריטיים.

12:30

המדדים המובילים בבורסות אירופה נסחרים בעליות וזאת בהמשך לעליות החדות שנרשמו אמש בניו יורק, לאחר נאום יו"ר הפד ג'ירום פאואל, שרמז כי קצב העלאות הריבית יהיה נמוך מהצפוי. בתגובה המדדים רשמו עליות חדות, כאשר הנאסד"ק זינק 3%. 

באירופה, מדד הדאקס עולה 0.35%, הפוטסי מטפס 0.5%, ומדד הקאק עולה 0.6%.

מניית דויטשה בנק נופלת 4% לאחר שהמשטרה הגרמנית פשטה על משרדי החברה בחשד להלבנת הון. המשטרה ורשות המסים הגרמנית פשטו על משרדי דויטשה בנק  על רקע חשדות לסיוע להלבנת הון לקוחות הבנק. ב-2016 בלבד, נפתחו מעל 900 חשבונות בנק משניים של לקוחות דויטשה בנק, בשווי כולל של 311 מיליון אירו, באיי הבתולה הבריטיים.

10:15

באירופה השווקים נפתחו במגמה שלילית, הפוטסי  הבריטי והאיטלקי  יורדים, כך גם מדד דאקס . גם המדד הכלל-אירופי סטוקס 600  נפתח בירידה קלה.

 

המסחר בשוקי המניות באסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת, מדד ניקיי  עלה ואילו מדדי הנג סנג  ושנחאי  ירדו.

דברי יו"ר הפדרל ריזרב פאואל על האטה אפשרית בקצב העלאות הריבית בארה"ב דחפו גם את הניקיי לעליות, בהונג קונג מניית טנסנט שירדה מעל 1.5% משכה את המדד מטה.

09:10

המגמה המעורבת בשוקי אסיה נמשכת, מדד ניקיי ממשיך בעליות ואילו ההנג סנג ומדד שנחאי יורדים.

גם הבורסה באוסטרליה עולה בשעה זו.

06:00

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת, לאחר שאמש, בעקבות נאומו של יו"ר הפד, ג'רום פאואל, זינקו מדדי בורסת וול סטריט. בשעה זו הניקיי היפני  ומדד שנחאי  רושמים עליות, מדד ההנג סנג  יורד.

כאמור, יו"ר הפד פאואל רמז אתמול על האטה אפשרית בקצב העלאות הריבית, כשאמר כי הריבית נמצאת קרוב "לרמה הטבעית".

בשוק פרשו את הדברים בכך כי לא יהיה צורך למהר עם קצב העלאות הריבית כפי שצפו, ובכך פאואל שלח את המדדים המובילים לעליות חדות.

הדברים נאמרו, ככל הנראה, בתגובה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ שרק אתמול לפנות בוקר תקף את יו"ר הפד' פאואל באופן אישי ואת מדיניות הפד, בטענה כי אין מה למהר עם העלאות הריבית. כעת, פאואל מגלה טון פחות ניצי מבעבר. 

דבריו שלחו את המדדים בארה"ב לעליות חדות. המסחר ננעל בעליות חדות: נאסד"ק זינק בכמעט 3%; דאו ג'ונס הוסיף 2.5% - העלייה היומית החדה ביותר בשמונת החודשים האחרונים; ו-S&P 500 עלה ב-2.3%. מדובר ביום השלישי ברציפות של עליות.