אופן לגאסי השלימה סבב גיוס של 30 מיליון דולר

החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגונים בעלי מערכות תשתית ותיקות כמו בנקים וחברות ביטוח להתחבר בקלות לאפליקציות דיגיטליות ומודרניות • הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה, שהוקמה בשנת 2014, ל-40.5 מיליון דולר

חברת אופן לגאסי (OpenLegacy) הישראלית הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס B של 30 מיליון דולר. הסבב הנוכחי מביא את סך גיוסי החברה, שהוקמה בשנת 2014, ל-40.5 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמה המאפשרת לארגונים בעלי מערכות תשתית ותיקות (Legacy Systems), כמו בנקים וחברות ביטוח, להתחבר בקלות לאפליקציות דיגיטליות ומודרניות.

את הסבב הובילה Silverhorn Investment Advisors, והשתתפו בו גם משקיעות אסטרטגיות מתחום הפיננסים: CommerzVentures - זרוע ההון סיכון של Commerzbank, C. Entrepreneurs - קרן משותפת ל-BNP Paribas Cardif ו-Cathay Innovation, Leumi Partners ו-Prytek-GFS Group, וכן O.G. Tech Ventures - זרוע הון הסיכון של אייל עופר והמשקיעה הקיימת בחברה, RDC, חברה בבעלות משותפת של אלרון ורפאל, שהשקיעה בחברה החל משלב הסיד.

רון רבינוביץ, סמנכ"ל אופרציות ופיננסים בחברה, מסביר בשיחה עם "גלובס", שהמוצר של החברה ייחודי קודם כל בגישה שלו. לדבריו, מערכות ליבה סגורות מתחברות לרוב לשירותים חיצוניים באמצעות "צינור" אחד מרכזי שנקרא ESB. שם עובר כל המידע, הכולל דאטה והיגיון עסקי, ממערכות הליבה אל האפליקציות החדשות. המידע מתורגם מהשפות של מערכות הליבה לשפות מודרניות כמו ג'אווה שמשמשות לאפליקציות דיגיטליות.

במקרה של בנקים שרוצים להתחבר לאפליקציית תשלומים למובייל, למשל, המידע אודות לקוחות הבנק, ואודות הפעולות שהם יכולים לבצע, נכנס לאותו צינור. על גבי המידע הזה נדרשת בנייה ידנית של שערי API לצורך חיבור האפליקציות. זה, וכן עודף המידע הזורם באותו ה"צינור", הופך את ההתחברות לאפליקציות חיצוניות לתהליך איטי ומסורבל.

לעומת זאת, אומר רבינוביץ ,"הפלטפורמה של אופן לגסי מאפשרת לפתוח את מערכות הליבה האלה ומייצרת שערי API באופן אוטומטי ומהיר, שמאפשר לדבר עם כל אפליקציה אחרת. אנחנו נותנים את זה בארכיטקטורה של מיקרו-שירותים".

לדבריו, "אפליקציית תשלומים שמורכבת מכמה חלקים, של בדיקת מס' כרטיס אשראי, בדיקת יתרת חשבון, בדיקת אבטחה, בנויה בצורה של מונוליט - כל שירות כזה תלוי בשני. כלומר, בארכיטקטורה מונוליטית הבנק יהיה חייב להוריד את כל אפליקציות התשלומים. אנחנו שוברים את זה למיקרו-שירותים, שכל מתכנת ג'אווה יכול להחליט לאיז המהם לתת גישה ולאן. כך, שאם בעתיד, הבנק ירצה לבנות לוגיקה עסקית חדשה, הוא יוכל להתחבר למיקרו-שירות אחד ולא אחר".

החברה גייסה את הסבב הנוכחי כדי לתמוך בצמיחה המואצת שלה, אשר לדברי רבינוביץ, הכפילה את עצמה בשנה האחרונה, ושילשה את עצמה בין 2016 ל-2017. הוא מספר ש"לחברה היה תזרים מזומנים משמעותי של מיליוני דולרים לאורך השנים, וב-2018 הגענו להיות חיוביים". למרות זאת, החברה החליטה לצאת לגיוס משמעותי כדי להצליח לממש את פוטנציאל הצמיחה שזיהו מנהליה. כבר היום החברה עובדת עם 3 מתוך 10 הבנקים הגדולים בעולם, לדברי רבינוביץ', ועם חברות כמו בזק, קופת חולים מאוחדת, AIG ורשות שדות התעופה בישראל.

הסבב נועד לשמש את החברה להמשך פיתוח המוצר ולהקמת מערך שיווק משמעותי לחברה, ולהרחבת מערך המכירות שלה באופן ישיר ודרך שותפים ברחבי העולם. לשם כך, החברה צפויה לגייס כ-60 עובדים. 15 מתוכם בישראל והיתר למשרדי החברה בארצות הברית, בדרום אמריקה, באירופה ובאסיה.

תעודת זהות:

הקמה: 2014

מייסדים: רועי מור ורומי שטיין

עובדים: 85, מתוכם 30 בישראל

משרדים: פתח תקווה, תל אביב, ארה"ב, דרום אמריקה, אירופה ואסיה

גיוסי הון: 40.5 מיליון דולר ב-3 סבבים

משקיעות בולטות: Silverhorn Investment Advisors, CommerzVentures, C. Entrepreneurs ו- RDC של רפאל ואלרון