בדומה למגמה בענף הביטוח: הראל הגדילה את הרווח ב-75% ברבעון השלישי, לצד ירידה מתחילת השנה

קבוצת הראל סיכמה את הרבעון השלישי השנה עם רווח כולל של כ-287 מיליון שקל – הרווח הגבוה בענף הביטוח עד כה • התרומה העיקרית לרווח הגיעה ממגזר החיסכון לטווח ארוך, שהניב להראל רווח לפני מס של כ-205 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017

מישל סיבוני, מנכ"ל הראל / צילום: איל יצהר
מישל סיבוני, מנכ"ל הראל / צילום: איל יצהר

קבוצת הביטוח הראל, שבניהול מישל סיבוני ושבשליטת משפחת המבורגר, הציגה היום (ד') את הרווח הגבוה בענף הביטוח עד כה, כשהפניקס היא היחידה בענף שעוד לא פרסמה את דוחותיה. 

תוצאות הראל ברבעון
 תוצאות הראל ברבעון

קבוצת הראל סיכמה את הרבעון השלישי השנה עם רווח כולל של כ-287 מיליון שקל, גידול של כ-75%, ביחס לרווח ברבעון המקביל אשתקד. בעקבות זאת, מציגה החברה רווח של כ-537 מיליון שקל מתחילת השנה - ירידה של 11% ביחס לרווח שרשמה בשלושת הרבעונים הראשונים ב-2017.

עיקר התרומה לרווחי הראל הגיע ממגזר החיסכון לטווח ארוך, שהניב לה רווח לפני מס של כ-205 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת כ-46 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחילת השנה הניב מגזר החיסכון לטווח ארוך רווח לפני מס של כ-425 מיליון שקל, גידול של כ-8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. עיקר השיפור במגזר זה מגיע מתחום ביטוח חיים, שאליו נלווה שיפור בתוצאות גם בפנסיה וגם בגמל, הן ברבעון והן מתחילת שנה.

למעשה, ברבעון השלישי רשמה הראל רווח בכל תחומי הפעילות שלה, להוציא חברות הביטוח הקטנות שלה בחו"ל, כאשר מתחילת השנה התמונה משתנה כך שלצד חברות הביטוח של הקבוצה ביוון ובתורכיה היא הפסידה גם בביטוחי הרכב חובה ובביטוחי החבויות שלה.

לדברי המנכ"ל סיבוני, "הקבוצה המשיכה בביצוע התייעלות טכנולוגית, על ידי העברת תהליכים משמעותיים מטיפול ידני לדיגיטלי".

צמיחה בהיקף הנכסים של הראל פיננסים

בדומה למתחרותיה, התוצאות של הראל תלויות בשורת השפעות חיצוניות, בראשן הריביות הארוכות והתשואות בשוקי ההון. במסגרת דוחותיה לרבעון השלישי השנה פירטה החברה, בין השאר, שסך ההשפעות החד פעמיות על תוצאות החברה הסתכמו ברבעון השלישי ב-2018 בכמיליון שקל לאחר מס, וזאת לעומת הפסדים חד-פעמיים של כ-65 מיליון שקל ברבעון השלישי ב-2017.

בשלושת הרבעונים הראשונים ב-2018 הסתכמו סך ההשפעות החד פעמיות בתוספת של 34 מיליון שקל לתוצאות לאחר מס של הראל, לעומת הפסד של כ-14 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

הקבוצה מחזיקה בבית ההשקעות הראל פיננסים, שהיקף הנכסים המנוהלים על ידו צמח ברבעון השלישי לכ-49.6 מיליארד שקל, גידול של כ-12% ביחס למצב שהיה בסוף הרבעון השלישי ב-2017.

מדוחות הראל עולה כי הרווח הכולל לפני מס של הראל פיננסים ברבעון השלישי של 2018 הסתכם בכ-9 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל לפני מס של הראל פיננסים בתשעת החודשים הראשונים של 2018 הסתכם בכ-29 מיליון שקל, אל מול כ-26 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות בית ההשקעות צמחו בכ-8% ל-54 מיליון שקל, בעוד שמתחילת השנה הן טיפסו בכ-7% לכ-161 מיליון שקל.