חשיפה לדרום: ירוחנוכה, מיזם תיירותי חדש בירוחם

בשנים האחרונות התפתחו בירוחם מגוון של מיזמים תיירותיים שיבואו לידי ביטוי בחופשת החג במרתון של סדנאות, פעילויות, סיורים וחוויות • מה שמייחד את המיזמים הללו הוא לא רק האופי המדברי, אלא גם ההון האנושי שיש לו ערך מוסף וגם העושר והגיוון של התחומים שעושים חשק לטעום מהכול

ירוחנוכה / צילום: אור אלכסנברג
ירוחנוכה / צילום: אור אלכסנברג

העיירה ירוחם מתכוננת לחג החנוכה ומכינה למבקרים הפתעה רבתי. בשנים האחרונות מתרחשת בעיר מיני-מהפכה תיירותית (שלה יוקדש מדור מורחב בקרוב), אולי כחלק מההתפתחות של תיירות מדברית בעולם ואולי מתוך מנוע פנימי של צמיחה והבנה שתיירות היא מנוף לפיתוח אישי, עסקי וכלכלי.

בשנים האחרונות התפתחו בעיר מגוון של מיזמים תיירותיים שיבואו לידי ביטוי בחופשת החג במרתון של סדנאות, פעילויות, סיורים וחוויות. מה שמייחד את המיזמים הללו הוא לא רק האופי המדברי בזכות הטבע המופלא שמקיף את העיר, אלא גם ההון האנושי שיש לו ערך מוסף וגם העושר והגיוון של התחומים שעושים חשק לטעום מהכול.

אירועי ירוחנוכה שמתקיימים בפעם הראשונה, יתפרסו על פני יומיים מלאים. בימים רביעי וחמישי, 5-6.12, יפעלו במרחבי העיר ובסביבתה הקרובה לא פחות מ-19 מוקדים שיארחו לסיור, פעילות, סדנה או הרצאה. בין הנושאים העיקריים יהיו אמנות, אוכל וטיולים, ותחת כל נושא יהיה מבחר גדול של סדנאות ופעילויות.

ואיך זה עובד? מי שזמנו מוגבל, יכול להשתתף בשתי פעילויות בלבד (90 שקל לאדם), כאשר בשיטת "הכול כלול" יהיו מרבית הסדנאות פתוחות ללא הגבלה, וחלקן יוגבל לסדנה אחת ביום (בעיקר בתחום האמנות). הסדנאות יתחילו בבוקר ויסתיימו בשעות הלילה ביום רביעי ובשעות הערב ביום חמישי. כל אדם יכול לרכוש כרטיסייה חד-יומית (160-140 שקל) או דו-יומית (280-260 שקל). הכרטיסיות זמינות גם למשפחות עד חמש נפשות (630-580 שקל חד יומית, 1,300-1,200 דו יומית).

עכשיו נשאר לכם רק לבחור בין סדנת ספינג' לסדנת פיתות בדואיות או סדנת גלידה, בין סדנת קליעה לסדנת קרמיקה או ייצור קרמים, ובין טיול אופניים, סיור בסביבה או הרצאה על עקרבים וצפייה בכוכבים. כדאי להירשם מראש ולהבטיח את מקומכם, וכדי ליהנות מחוויה שלמה, אפשר להישאר גם ללון באחד מהצימרים הרבים ולהרגיש חלק מההוויה והחוויה. פרטים בפייסבוק: תיירות ירוחם, או בטל' 054-6656512.