עסקה בשוק אחסון המידע: רד האט רוכשת NooBaa הישראלית

סכום הרכישה לא פורסם • המוצר של NooBaa יצטרף לפורטפוליו המוצרים לסביבה היברידית של רד האט

צוות חברת NooBaa/ צילום:NooBaa
צוות חברת NooBaa/ צילום:NooBaa

חברת רד האט (Red Hat), ספקית הקוד הפתוח הגלובלית, הודיעה היום (ד') על רכישת החברה הישראלית NooBaa, המפתחת ומספקת מערכת ניהול אחסון מידע לארגונים בסביבות היברידיות. סכום הרכישה לא פורסם. המוצר של NooBaa יצטרף לפורטפוליו המוצרים לסביבה היברידית של רד האט.

"מערכות אחסון היום מניחות שהחומרה מתחתיהן היא סטטית. אנחנו יצאנו מנקודת הנחה הפוכה - שהמערכות הן דינמיות. המערכת מנטרת את הדברים ואת ההתנהגות של המערכות לאורך זמן ומקבלת החלטות לא על סמך הנחות על מבנה התשתיות, אלא לפי ההתנהגות שלהן לאורך זמן ובהתאמה לצרכים הארגוניים", אומר מנכ"ל NooBaa, יובל דימניק, בשיחה עם "גלובס".

"במילים של רד האט - היום בעידן שבו הדאטה היא המלך, ארגונים מחזיקים כמויות עצומות של מידע מצד אחד ופועלים בסביבות מבוזרות מצד שני. בסביבה כל-כך מבוזרת השאלה היא איפה נמצא הדאטה, ואיך אני מנהל אותו עם בעיות של גישה ואבטחה", הוא מוסיף.

לדבריו, "מדובר בהרבה סביבות שנראות ומתנהגות שונה אחת מהשנייה, ואנחנו מספקים פתרון שנראה כמו פלטפורמה אחת בה נמצאת כל הדאטה, ועל גביה בארגון יכולים לבחור באיזה משאבים הם רוצים להשתמש, ומצד שני איך להזיז את הדאטה בין המשאבים האלה".

דימניק מספר כי מתחריה של NooBaa אינם סטארט-אפים אלא ענקיות כמו IBM: "יש מוצרים דומים, אבל המוצר של-IBM למשל מאוד קשיח ועובד רק בסביבות של IBM".

בעקבות הרכישה, צוות החברה צפוי להמשיך לעבוד בתוך רד האט במבנה הקיים, אך דימניק צפוי לעזוב את החברה. דימניק הקים את החברה ב-2013 יחד עם גיא מרגלית, אלי הארי וערן תמיר, ארבעתם עבדו בעברם בחברת Dell. החברה גייסה עד היום מיליונים בודדים והשתתפה הן בחממת JVP והן בתוכנית ההאצה הג'אנקשין של קרן F2 Capital.

NooBaa - תעודת זהות: 

מתי הוקמה: 2013

מייסדים: יובל דימניק, גיא מרגלית, אלי הארי וערן תמיר

בחברה 10 עובדים, כולם במשרדיה בתל-אביב

גיוסים עד כה: מיליונים בודדים ב-3 סבבים

משקיעים: JVP ,OurCrowd, אקמאי ומשקיעים פרטיים

עד היום הושקעו בחברה כ-7 מיליון דולר