רה"מ והממשלה לבג"ץ: לדחות את חוק הגיוס, אין שר ביטחון

בבקשת הדחייה שהוגשה לבג"ץ צוין כי לממשלה נחוצים עוד 4 חודשים להשלים את החקיקה, וזאת על אף שלא צפוי שינוי נסיבות בהרכב הקואליציוני ב-4 החודשים הקרובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו והממשלה פונים היום (ג') לבג"ץ בבקשה לדחות את המועד האחרון לחקיקת חוק הגיוס, מועד אשר כבר נדחה באישור בג"ץ לפני 3 חודשים. בבקשה צוין כי לממשלה נחוצים עוד 4 חודשים להשלים את החקיקה, וזאת על אף שלא צפוי שינוי נסיבות בהרכב הקואליציוני ב-4 החודשים הקרובים.

נתניהו ציין כי הוא מעוניין להמשיך בקואליציה הצרה של 61 חברי הכנסת עד לנובמבר 2019.

בטיעוני הבקשה שהוגשה היום לבג"ץ נכתב כי "לא בנקל מוגשת בקשה לדחיית מועד קיום פסק דין, לא כל שכן בקשה נוספת, הרי שביום 15 בנובמבר חל שינוי נסיבות משמעותי ביותר ביכולתה של הקואליציה להשלים את מלאכת החקיקה שעל הפרק בשל התפטרות שר הביטחון הקודם".

עוד נאמר בבקשה כי ההתפטרות של אביגדור ליברמן ופרישת ישראל ביתנו יצרה זעזוע בקואליציה, הנשענת כיום על 61 חברי כנסת בלבד. "במצב הזה לעת זו אין רוב לקואליציה לנוסח החוק שגובש על-ידי מערכת הביטחון ועבר קריאה ראשונה".

בבקשה לדחייה מצוין כי הבקשה מוגשת "לבקשת ראש הממשלה ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה".

ח"כ אביגדור ליברמן פרסם הודעה הקוראת לבג"ץ לדחות את בקשת הארכה. לדבריו, "בג"ץ לא צריך להסכים לדחייה אפילו של שעה אחת. הרי רוב חברי הכנסת בקואליציה וגם חברי הכנסת של יש עתיד מהאופוזיציה תמכו בחוק בקריאה ראשונה ויתמכו בו גם בקריאה השנייה והשלישית. גם עכשיו יש רוב בכנסת להעביר את הצעת החוק. הבקשה נובעת אך ורק משיקולים פוליטיים צרים ולא משיקולים עניינים. הישרדות פוליטית לא מצדיקה פגיעה בביטחון המדינה ולא במרקם העדין של החברה הישראלית".