יוניטרוניקס מזנקת בעקבות תוצאות טובות ברבעון השלישי

את הרבעון השלישי סיימה החברה עם צמיחה של 9% בהכנסות • ההכנסות במגזר פתרונות אוטומטיים צמחו ב-14.7% לרמה של כ-17.1 מיליון שקל • בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-1.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-430 אלף שקל ברבעון המקביל

מניית יוניטרוניקס  מזנקת כעת במחזור ער בבורסה, לאחר שהחברה, הנמצאת בשליטת קרן פימי, הציגה תוצאות טובות לרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה.

יוניטרוניקס הפועלת בתחום מוצרי האוטומציה, המחסנים האוטומטיים והחניונים הרובוטיים האוטונומיים, סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה ב-2017, לרמה של כ-49.3 מיליון שקל.

ההכנסות במגזר המוצרים גדלו בכ-6% והסתכמו ברבעון ב-32 מיליון שקל, ואילו ההכנסות במגזר פתרונות אוטומטיים צמחו ב-14.7% לרמה של כ-17.1 מיליון שקל, על רקע התקדמות פרויקטים הנמצאים בהקמה בארה"ב. השורה התפעולית הצביעה על שיפור של 50% ברווח ברבעון לרמה של כ-3.4 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של כ-1.7 מיליון שקל לעומת רווח של כ-430 אלף שקל ברבעון המקביל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה יוניטרוניקס עם שיפור של 9.1% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה, לרמה של כ-145 מיליון שקל, בעוד הרווח התפעולי קפץ ב-67% והסתכם בכ-9.5 מיליון שקל והרווח הנקי עמד על כ-4.2 מיליון שקל לעומת הפסד של 558 אלף שקל בתקופה המקבילה. 

תוצאות הרבעון של יוניטרוניקס
 תוצאות הרבעון של יוניטרוניקס

תשואה של 70% לפימי על ההשקעה

מניית יוניטרוניקס  הגיבה לדוחות, כאמור, בעלייה חדה והשלימה התקדמות של יותר מ-30% בחצי שנה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-375 מיליון שקל.

פימי, המחזיקה 50% לצד המייסד והמנכ"ל חיים שני המחזיק ב-22%, רכשה את השליטה ביוניטרוניקס לפני כשנתיים וחצי (מארס 2016) לפי שווי של 220 מיליון שקל. הקרן רשמה עד היום תשואה של 70% על השקעתה.

בחודשים האחרונים מקדמת החברה מהלך של פיצול פעילותה, כך שפעילות הפתרונות האוטומטיים (מחסנים אוטומטיים וחניונים רובוטיים אוטונומיים), הנמצאת בצמיחה מואצת בשנה האחרונה ומנוהלת כיום באמצעות חברה בת, תועבר לחברה אחות חדשה, יוטרון, שמניותיה יונפקו בבורסה.

בחברה ציינו כי למהלך, שיצריך הפחתת הון של כ-47 מיליון שקל (על ידי ביטול יתרות בין חברתיות ולא העברת מזומנים לחברה החדשה), יתרונות רבים, ובהם השלמת וייצוב הנהלת החברה, מיקוד בשוק האמריקאי ומיצוב החברה כמובילת שוק, גיוס הון להאצת הצמיחה במידת הצורך ומיצוב בשוק ההון כחברת צמיחה טכנולוגית.

יוניטרוניקס זקוקה לאישור בית המשפט לפיצול הפעילויות, ולאחר מכן לאישור בעלי האג"ח (לחברה שתי סדרות, 4 ו-5) ואישור בעלי המניות של החברה. אם האישורים יתקבלו, תוכל הנהלת החברה לקדם את מהלך הפיצול ולהוציא לפועל הנפקת מניות וגיוס הון בבורסה של יוטרון.

המנכ"ל שני ציין היום כי "אם יתבצע הפיצול המוצע, הרי שפעילות הבקרים תפעל במסגרת חברה רווחית עם אפשרות לחלוקת דיבידנדים, ופעילות הפתרונות האוטומטיים, שתפוצל לחברה אחות, תהווה חברת צמיחה שתוכל בעתיד לגייס הון להאצת הפעילות, לביסוס מעמדה המוביל בארה"ב ולחתימת הסכמים לשיתופי פעולה אסטרטגיים".