אוהיו תהיה המדינה הראשונה בארה"ב שתאפשר תשלומי מס בביטקוין

בעלי עסקים באוהיו יכולים להירשם באתר אינטרנט ייעודי ולבצע תשלומי מס מכר על סיגריות, ניכוי מס במקור ותשלומי מס אחרים באמצעות ביטקוין • בעתיד תורחב התוכנית במדינה גם לעצמאים • התשלומים יבוצעו באמצעות שירות התשלומים BitPay, שימיר את הביטקוין לדולרים עבור המדינה

ביטקוין / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב
ביטקוין / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קרייטיב

אוהיו עומדת להפוך למדינה הראשונה שתסכים לקבל תשלומי מס באמצעות הביטקוין, בהפגנת תמיכה לטכנולוגיה שזוכה לשפע של הייפ, אך אינה מצליחה לבנות את עצמה כאמצעי תשלום.

החל מהיום (ב') יוכלו עסקים באוהיו להיכנס לאתר האינטרנט OhioCrypto.com ולהירשם כדי לבצע הכל - החל ממס מכר על סיגריות וכלה בניכוי מס במקור - באמצעות הביטקוין . בסופו של דבר, תורחב התוכנית גם לעצמאים.

רעיון קבלת המטבע הדיגיטלי לתשלום מסים הגיע משר האוצר של אוהיו, ג'וש מנדל, שמכהן בתפקיד מ-2011, והתחיל להתעניין בביטקוין לפני כמה שנים. מנדל בן ה-41 רואה את התוכנית החדשה כשירות נוח למשלמי המסים וכהזדמנות עבור אוהיו "לתקוע דגל" באימוץ השימוש במטבע הדיגיטלי. "אני רואה את הביטקוין כמטבע לגיטימי", אמר מנדל, והביע תקוה שמדינות אחרות ילכו בעקבות אוהיו.

כשהביטקוין הושק לפני עשר שנים, הוא אמור היה לשמש מטבע שאינו נדרש לגיבוי או תמיכה ממשלתית. אף שהוא נחל הצלחה כנכס סחיר, הוא לא זכה בפופולריות נרחבת כאמצעי תשלום, והוא נפגע מהחששות שהוא עלול לשמש כאמצעי למימון פעילויות פליליות.

המהלך של אוהיו לא יעניק לביטקוין מעמד חוקי, אבל הוא מספק לביטקוין את סוג ההסכמה שבשתיקה, שבה לא זכה הביטקוין עד כה. לשכות מס שמקבלות תשלומים בביטקוין, "שולחות את המסר שהביטקוין הוא טכנולוגיה שיכולה לשמש את כולם - גם את הרעים, אבל גם את הממשלה", אמר ג'רי בריטו, מנהל חברת המחקר Bitcoin Center בוושינגטון די.סי.

במדינות נוספות רוצים, אבל טרם אישרו

המדינות אריזונה, ג'ורג'יה ואילינוי שקלו לקבל תשלומי מס בביטקוין, אבל הצעות חוק שהוגשו לצורך זה תקועות בבתי המחוקקים שלהן. מנדל, לאחר שנבחר לתפקידו, אמר כי ביכולתו להורות למשרדו לקבל ביטקוין גם ללא אישור בית המחוקקים או מושל המדינה.

משלמי המסים באוהיו יוכלו לבצע את תשלומיהם באמצעות שירות התשלומים BitPay מאטלנטה, שימיר את הביטקוין לדולרים עבור המדינה. לא ברור כמה עסקים ינצלו שירות זה, אבל מנדל אמר כי קיבל פניות מחברות שביקשו את השירות.

מדינות אחרות בארה"ב מתחילות להחשיב את הביטקוין ואת הטכנולוגיה שעליה הוא מבוסס, הבלוקצ'יין, כאמצעי למשוך אנשים מוכשרים והון. מושל ויומינג, מאט מיד, חתם השנה על חוק שמגמיש את סביבת הרגולציה במדינה והופך אותה לאטרקטיבית עבור עסקים מבוססי בלוקצ'יין, שמבקשים להירשם ולפעול בוויומינג.

ניו יורק גיבשה תקנות, שמכונות BitLicense, עבור חברות מטבע קריפטוגרפי. דלוור השיקה לפני שנתיים תוכנית לשימוש בטכנולוגיית בלוקצ'יין בשירותי הרישום התאגידי שלה, אבל היוזמה איבדה תאוצה, לאחר שהמושל ג'ק מרקל, שתמך בה, פרש מתפקידו.

מנדל ממדינת אוהיו בטוח שדבר כזה לא יקרה באוהיו, לאחר שהוא יסיים את תפקידו בינואר. "אני בטוח שיוזמת המטבע הקריפטוגרפי תימשך", אמר.