גולן טלקום והוט מובייל מעלות את מחירי חבילות הסלולר

מצטרפים חדשים שפותחים רק קו אחד ישלמו 8 שקלים יותר בגולן טלקום ו-5 שקלים יותר בהוט מובייל • פלאפון היא היחידה מבין חברות הסלולר שלא העלתה מחירים עד כה

גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום / צילום: תמר מצפי
גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום / צילום: תמר מצפי

חברת גולן טלקום השיקה חבילות סלולר חדשות, שמצד אחד מגלמות הטבה ללקוחות, אך מצד שני גם עולות יותר. גם הוט מובייל שינתה את תמהיל החבילות שלה, וגם אצלה מצד אחד יש הטבה של 5 שקלים למי שלוקח קו שני והלאה, אך למי שפותח מנוי קו ראשון המחיר עולה ב-5 שקלים.

גולן טלקום השיקה חבילה עם 60 ג'יגה קו ראשון ב-37 שקל, קו שני ועד 5 קווים ב-33 שקל. החבילה השנייה שהשיקה גולן כוללת 100 ג'יגה גלישה ב-39 שקל לחודש. החברה הדגישה כי לא העלתה מחירים ללקוחות קיימים אלא רק למצטרפים חדשים. למי שפותח מנוי קו ראשון, המחיר עולה ב-8 שקלים. 

במקביל, 012 מובייל הוסיפה הטבה של 50 שקל לרכישה בחנויות פרטנר למצטרפים חדשים. מדובר בהטבה שמתווספת לתוכנית האחרונה של החברה, שכללה תוספת של 350 דקות שיחה לחו"ל, וייקרה את מחיר החבילה, שכוללת גם 50 ג'יגה גלישה, ל-39.90 שקל בחודש. ההטבה שנוספה בעצם מקזזת חלק מעליית המחיר, אבל בפרטנר ככל הנראה מעדיפים להמשיך ולבסס את מגמת עליית המחירים.

במהלכים אלה רואים ניסיון של חברות הסלולר בשוק להעלות את המחירים במקביל לשיפור בתנאי החבילות, כלומר לשלם עוד כמה שקלים במחיר החודשי תמורת הטבה בגלישה או בשיחות לחו"ל.

מה שעוד אנו עדים לו הוא שכרגע פלאפון היא היחידה שלא הגיבה להעלאות המחירים, שהחלו בתחילת החודש עם סלקום, אך עוד לפני כן החלו בהוט מובייל, שהכריזה כי היא מפסיקה לשחק בגזרת המחיר הזול, ושילמה על כך מחיר בניודים שליליים של לקוחות שנטשו אותה. המחירים אצל סלקום עלו בחבילות מעל הקול-49 שקל בחודש, אך עדיין יש בשוק מקרים שניתן לראות שלעתים החברה מוכרת במחירים נמוכים יותר. אחרי סלקום הייתה זו פרטנר שהעלתה מחיר דרך 012 מובייל בכמה שקלים, תלוי בתוכנית או במספר הקווים.

מגולן טלקום נמסר: "גולן טלקום התאימה את כמות נפח הגלישה בהתאם לדרישות הלקוחות ועדיין שומרת על הצעת המחיר המשתלמת ביותר, כך שהלקוח מקבל יותר נפח גלישה, באותו איכות קו סלולרי, במחיר הכי משתלם בשוק".