אביליטי ניצלה את הזינוק החד במחיר המניה בשבוע שעבר לגיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר

ביום שישי הודיעה החברה על גיוס 10 מיליון דולר בהנפקה פרטית בה נקבע מחיר המניה על 3.25 דולר • אבליטי הנפיקה כ-3.1 מיליון יחידות שכוללות מניה אחת ואופציה לרכישת מניה נוספת

אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס
אביליטי / צילום: אתר החברה/ צילום: רויטרס

חברת הטכנולוגיה אביליטי ניצלה את הזינוק החד במחיר המניה בשבוע שעבר לגיוס הון בהיקף של 10 מיליון דולר. בתגובה, מניית אביליטי  נפלה ביום שישי בנאסד"ק ב-46% וחזרה לרמות מחיר דומות לאלה שנסחרה בהן טרום הזינוק. המניה בת"א נסחרת כעת בירידה של כ-30%.

אביליטי, המנוהלת על ידי אנטולי חורגין שהוא אחד ממייסדי החברה, מספקת טכנולוגיות מודיעיניות לגופי ממשלה וצבא. לאחר שדיווחה בשבוע שעבר על הסכם לרכישת הספקית שמפתחת ומוכרת לה את הרישיון הבלעדי שבבסיס הטכנולוגיה ULIN, המניה זינקה ב-97% למחיר של 5.55 דולר ביום רביעי שעבר בנאסד"ק.

ביום חמישי לא התקיים מסחר בשל חג ההודיה, וביום שישי הודיעה החברה על גיוס 10 מיליון דולר בהנפקה פרטית, בה נקבע מחיר המניה על 3.25 דולר. ביום שישי המניה ננעלה במחיר 3 דולר, שמשקף לחברה שווי של 10 מיליון דולר. למעשה, המחיר האפקטיבי בהנפקה נמוך יותר, משום שאבליטי הנפיקה כ-3.1 מיליון יחידות שכוללות מניה אחת ואופציה לרכישת מניה נוספת. החתם שליווה את אביליטי בהנפקה הוא H.C. Wainwright והמשקיע הוגדר כגוף מוסדי, ללא פרטים על זהותו.

נזכיר שמדובר במניה תנודתית שבחודשים האחרונים נסחרה ברמות מחיר שנעו בין כ-2.2 דולר ועד 12 דולר, כאשר בחודש יוני האחרון המניה זינקה ללא כל סיבה נראית לעין במאות אחוזים תוך ימים ספורים, ולאחר מכן חזרה להיחלש.

תכיר במלוא ההכנסות מהטכנולוגיה הנרכשת ULIN

בשבוע שעבר, כאמור, אביליטי הודיעה על רכישת בעלות מלאה על הטכנולוגיה ULIN, שמאפשרת ליירט תשדורות תקשורת והאזנה מרחוק ומיועדת לגופים ממשלתיים. עד כה אביליטי העבירה 50% מהכנסותיה מטכנולוגיה זו לחברה שנרכשת על ידה כעת, ומעתה היא תכיר במלוא ההכנסות מהטכנולוגיה.

אביליטי תרכוש את כל מניות החברה בתמורה למניות שלה: היא תנפיק כ-355 אלף מניות חדשות ששווין עמד על 1 מיליון דולר בעת הדיווח ובמקביל, תעביר לידי המוכרים שלושה כתבי אופציות לרכישת 100 אלף מניות (ובמצטבר 300 אלף מניות) כאשר מחיר המימוש עומד על 3.81 דולר שגבוה ממחיר המניה הנוכחי. מועד ההבשלה של האופציות הראשונות יהיה תוך שנה ו-30 יום ממועד השלמת העסקה, האופציות הבאות יבשילו כעבור שנה נוספת, וכעבור עוד שנה יתרת האופציות יבשילו. נוסף על המניות והאופציות, אביליטי מעריכה שעלויות התפעול השנתיות של הפעילות הנרכשת יגיעו לכ-750 אלף דולר.