הודות להחלפת מפעיל כרטיס האשראי וצירוף פעילות ניו-פארם: שופרסל סיכמה את הרבעון השלישי עם צמיחה נאה בהכנסות

רשת קמעונאות המזון גם הציגה שיפור ברווח הגולמי, אך לא הצליחה לשפר את הרווח התפעולי • מדווחת גם על שיפור בתנאי הסחר, עלייה בנתח המותג הפרטי, שינוי תמהיל המבצעים, התייעלות בהפצה ואיחוד פעילות ניו-פארם

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף
מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן / צילום: שלומי יוסף

רשת קמעונאות המזון שופרסל  סיכמה היום (א') את הרבעון השלישי של השנה עם צמיחה נאה בהכנסותיה, שנתמכו בהחלפת מפעיל כרטיס האשראי וצירוף פעילות רשת הדראגסטורים ניו-פארם. הרשת גם הציגה שיפור ברווח הגולמי, אולם לא הצליחה לשפר את הרווח התפעולי שלה ובשורה התחתונה שמרה על יציבות ברווח הנקי, שהסתכם ב-64 מיליון שקל.

החלפת מפעיל כרטיס האשראי, עם כניסתה של חברת כאל במקומה של לאומי קארד, סייעה לשופרסל להגדיל את הכנסות הרבעון השלישי שלה מפעילות קמעונאות ב-5% ל-3.15 מיליארד שקל - בעיקר בגין "גידול במתנת ההצטרפות למועדון כרטיס האשראי", וזאת לצד עלייה שנרשמה בפעילות הזכיינים שלה.

פעילות רשת הדראגסטורים ניו-פארם, שלא נכללה ברבעון המקביל, רשמה הכנסות רבעוניות של קרוב ל-140 מיליון שקל, שהובילו יחד עם השיפור בפעילות הקמעונאות לקפיצה של כ-9% בסך הכנסותיה הרבעוניות של שופרסל, שהגיעו ל-3.3 מיליארד שקל.

תוצאות הרבעון של שופרסל
 תוצאות הרבעון של שופרסל

עוד מדווחת שופרסל על שיפור בתנאי הסחר, עלייה בנתח המותג הפרטי, שינוי תמהיל המבצעים, התייעלות בפעילות המרלו"ג ושרשרת ההפצה ואיחוד פעילות ניו-פארם, שיחד תמכו בשיפור רבעוני של 13% ברווח הגולמי שלה, שהגיע ל-877 מיליון שקל, תוך שיפור שיעורו מהמכירות לרמה של 26.5%, לעומת 25.8% ברבעון המקביל.

אולם, איחוד פעילות ניו-פארם ועלויות השקת כרטיס האשראי החדש פגעו בשורה התפעולית של שופרסל, עם הפסד תפעולי של 10 מיליון שקל בניו-פארם ורווח תפעולי שהצטמצם משמעותית בפעילות כרטיסי האשראי, ל-2 מיליון שקל לעומת 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. מספרים אלה, לצד עלייה בהוצאות השכר (בין היתר בהשפעת עליית שכר המינימום), הובילו לאיזון ברווח התפעולי הרבעוני, ברמה של 114 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הכיוון בדוחות דומה, עם צמיחה של כ-8% בסך הכנסות הרשת ל-9.6 מיליארד שקל, שיפור הרווח הגולמי ואיזון בשורה התפעולית. הרווח הנקי של שופרסל לתקופה זו טיפס ב-9% והגיע ל-216 מיליון שקל.

בסך-הכול מחזיקה שופרסל 344 סניפים, מהם 280 סניפי סופרמרקטים, והיתר סניפי ניו-פארם, עם שטחי מסחר בהיקף כולל של כ-522 אלף מ"ר, כ-500 אלף מ"ר מהם שטחי הסופרמרקטים. שופרסל, המנוהלת על-ידי איציק אברכהן, מעסיקה כ-13,600 עובדים.

בחודשי הקיץ האחרונים מכרה חברת דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין נתח של כ-16.5% ממניות הרשת תמורת כ-850 מיליון שקל, ובעקבות כך, כיום שופרסל מתנהלת ללא גרעין שליטה.

מניית שופרסל, שירדה היום בשעות הצהריים בכ-2% (כחלק מהמגמה השלילית בבורסה), התחזקה בתחילת השנה בקרוב ל-15% ומשקפת לחברה שווי של כ-6 מיליארד שקל.

בתמיכת העלייה בפעילות שוק המזון בישראל ועיתוי החגים, שופרסל מציגה בדוחותיה עלייה רבעונית של 3.6% במכירות בחנויות זהות, שיעור העומד על 1.3% בין ינואר לספטמבר, וכן היא מדווחת על ירידה בהיקף פעילות האונליין הרבעונית, ל-12.9% לעומת 13.3% ברבעון הקודם, לצד מכירות שיא של המותג הפרטי, בשיעור שהגיע לכ-24%.

דוחותיה של שופרסל התפרסמו יומיים לפני השקת רשת הניו-פארם, כשנה לאחר רכישתה, תחת שם המותג החדש "Be", ובתשובה לשאלה מתי רשת הדראגסטורים תעבור לאיזון, אמר אברכהן כי "אנחנו נביא בשורה לשוק הזה, וזה יתרום תרומה משמעותית לשופרסל כקבוצה. ייקח שנתיים-שלוש להביא את התוצאות".

ביחס לעליות המחירים על-ידי מרבית יצרניות המזון הגדולות בחודשים האחרונים, אומר אברכהן: "אנחנו מאוד משתדלים לצמצם ולהקטין את היקף ואת גובה הבקשות. לכולם יש היום התייקרויות, אם זה בתשומות שכר עבודה או תשומות אחרות, אצל חלק יש התייקרויות גם של חומרי גלם. לגבי הימשכות המגמה הזו, מה תהיינה המגמות הלאה, אינני יודע לומר כרגע".