תמ"א 38 בבניין דירות ביהוד: "אחרי 12 שנה מצאנו יזם"

ל-16 הדירות הקיימות יתווספו 12 דירות חדשות • דייר בבניין: "שמאי העריך שעליית הערך לדירות הישנות תגיע ל-300,000 שקל"

סיפור בעלי הדירות:

"הבניין שלנו ישן מאוד, מתחיל להתפורר, יש סדקים בעמודים", מספר נציג ועד הבניין אריק גואטה. "רצינו לעשות שיפוץ, ובדקנו גם אפשרות לבד אבל ראינו שזה יקר מדי ואז פנינו לכיוון תמ"א 38. לקח 12 שנים אז שמצאנו יזם כמו שצריך. 

"היזמים לא היו מקצועיים בכלל, לקח להם הרבה זמן להוציא אישורים, ובסרטוטים שהם עשו היו חסרים הרבה דברים, כמו למשל כניסה לגג. עבודה לא מקצועית. רק בסוף מצאנו יזם שהצליח לעשות לנו את כל העבודה מול העירייה ולהוציא את האישורים, כמה חודשים.

"נשאר לנו רק חתימה אחת ויהיה לנו היתר בנייה ובחודש הבא כנראה מתחילים לבנות סוף סוף. אנחנו נשארים לגור בבית. הסיכום עם הקבלן הוא שהוא לא מפרק את חדר המדרגות, אלא עושה את כל מה שצריך מסביב. בסוף יגיע לחדר המדרגות ויבנה את המעלית. 

"בקרב השכנים היו כמה שמתנגדים. למשל, אנשים מקומה ראשונה רצו לקבל יותר כי הם פחות צריכים את המעלית, אבל סגרנו שכולם יקבלו אותו דבר. הייתה גם בעיה עם כמה שגרים בשכירות ורוצים הנחה, והם צודקים. אז קיבלו הנחה. לפי מה שסגרנו הבנייה צריכה להסתיים תוך 15 חודשים. שמאי העריך שעליית הערך תהיה עד גמר 300,000 שקל.

"אנשים שנכנסים לתמ"א 38 צריכים להיזהר - אם הקבלן לא מרוויח אז הוא לא יסיים את העבודה. במקום לעשות רק דירות למעלה הוספנו להם עוד שתי דירות גן שיוכלו להרוויח כמו שצריך". 

התמורה ליזם: 

לבניין יתווספו 12 דירות, בהן 8 דירות רגילות, שני פנטהאוזים ושתי דירות גן. דירת חמישה חדרים תוצע במחיר של כ-2.35 מיליון שקל. לכל דירה חדשה תהיה חניה אחת.

התמורה לבעלי הדירות: 

חיזוק מפני רעידות אדמה, ממ"ד, מחסן ומרפסת שמש לכל דירה, התקנת מעלית, שיפוץ חיצוני של הבניין.

לו"ז: 

מחכים להיתר בנייה, מצפים להתחיל לבנות בזמן הקרוב, ולסיים תוך שנה ורבע.

המצב הקיים: בניין בן 4 קומות, 16 דירות, ללא חניה ללא מעלית. השטח הממוצע של הדירות הישנות 107 מ"ר

היזם: קבוצת יחד

אדריכל: שטיין יונתן