בבקשה, תחרימו את אל על: אין גבול לחוצפה של החרדים

החרדים כנראה לא מבינים עדיין שאף חברת תעופה אחרת לא תרקוד כמו נחש לצלילי החליל שלהם כמו אל על • נראה אתכם עושים שרירים לצוות של איזי ג'ט, סוויס, דלתא או בריטיש, מזיזים אישה ממקומה או מכריחים אותם לנחות לפני כניסת השבת • דעה

חרדי במטוס / שאטרסטוק
חרדי במטוס / שאטרסטוק

הטובים שבמנהלי המשברים לא עוצמים עין, הציבור כוסס את ציפורניו בציפייה דרוכה: האם הנהלת אל על תתנצל בפומבי עד הערב בפני החרדים הפגועים על ההתפרעות שלא הייתה בטיסה, ותציית לאולטימטום של הרב הדגול שלום בער סורצקין לצאת בהתנצלות פומבית, תוך הכאה על חטא ועל החזה חזק עד סימנים כחולים? או הקיצור, מה יהיה גבול החוצפה של החרדים?

הבחירה של הרב סורצקין באולטימטום, דווקא בשבוע שבו אולטימטום אחר כשל והתהפך על אלה שהציבו אותו, מעידה על שכרון הכוח של החרדים, שנדמה שבכל מה שקשור לענייני התנהגות במטוסים, מותחים את החבל המתפורר שוב ושוב מתוך אמונה בכוחם הצרכני.

תזכורת: טייסי טיסת 002 שעשתה את דרכה מניו-יורק לתל-אביב הנחיתו את מטוס אל על באתונה כדי לא לטוס במהלך השבת. הנוסעים החרדים, שדווח שהתפרעו בטיסה, התפרעות שככל הנראה לא הייתה, הורדו באתונה ונשארו שם כדי לא לחלל את השבת, והמטוס המשיך לתל-אביב עם הצוות ועם המטען, והנוסעים המשיכו עם ישראייר מאתונה לתל-אביב.

אחרי שהתעוררה סערה ברשת בעקבות ההתפרעות לכאורה והפגיעה בצוות, דווח כי אל על מתכוונת להגיש תלונה נגד המתפרעים. רק אחרי שכתב "ישראל היום" שהיה על הטיסה סיפק הוכחות שלא הייתה התפרעות ועמד על דעתו, הודיע גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, שיבדוק את התקרית לעומק - מה שלא היה מקובל על הרב.

על פניו נראה כי הפעם הצדק עם החרדים. הפעם - ואני מדגישה, הפעם - לא הייתה התפרעות בטיסה, למרות החשש מחילול שבת. אם אכן כך היה, אוסישקין צריך להוציא הודעת התנצלות ולהמשיך הלאה, ועל הדרך להבהיר להנהגה החרדית הנעלבת שהוא לא מתרגש מאיומים בנוסח: "נאלץ לצערנו לפעול בתוך הציבור הקדוש, להעדפת חברות תעופה אחרות שלכל הפחות לא מפלות בין איש לרעהו, לא מבזות את היקר והקדוש לעם ה', ומעריכות את עקרונותיהם".

איזה פחד, ממש אקדח לרקה. רוצים להחרים את אל על? בבקשה, ותעשו את זה כמה שיותר מהר. החרדים כנראה לא מבינים עדיין שאף חברת תעופה אחרת, שורדת בקושי ככל שתהיה, לא תרקוד כמו נחש הודי מאולף לצלילי החליל, הנאצות והעלבונות שלהם כמו אוסישקין ואל על.

הרב סורצקין לא עוצר כאן וממשיך להטיח עלבונות באפיקורסים הבורים, שבמקום לשבח ולהלל לשומרי שבת שירדו מהטיסה וקידשו שם שמיים, ניצלו הנבלים של אל על אירוע שאירע באשמתם וניסו לעורר ריב ומדון ולהפריד בין חלקי עם סגולה.

ואני תוהה איפה היה הרב הצדיק ביוני השנה, כשטיסה מנמל קנדי עוכבה אחרי שנוסעים חרדים סירבו לשבת לצד נשים, והמריאה רק אחרי ששתי נשים הסכימו לקום ממקומן? או בפברואר 2017, כשעשרה חרדים שטסו מאנגליה לישראל התפרעו אחרי שגילו שאחד מהם צריך, השם ישמור, לשבת ליד אישה? לא שמענו את הרבי החסוד מוקיע את התנהגותו של החרדי ששתה לשוכרה בנובמבר 2017, התנפל על הצוות ועל נוסעים תמימים.

סורצקין לא זעק זעקות שבר כשבפרואר 2016 ניתץ תושב חרדי מבית שמש מסכי טלוויזיה במטוס אל על ותקף דיילים, כי הסרט שהוקרן לא היה מספיק צנוע; שלא לדבר על התביעה שהגישה נוסעת נגד החברה על כך שבדצמבר 2016 הוזזה ממקומה נגד רצונה כדי לרצות נוסע חרדי, וזכתה בפיצוי כספי.

עשה טובה, הרב סורצקין, לך עם זה עד הסוף. תחרים את אל על ותפטור את הציבור החילוני, שחלקו ויתר על שירותיה כדי לא להיתקל בבריונות שלכם, מעונשם של אלה שמשפילים נשים, מתפללים בקולי-קולות במעברים בלי להתחשב באחרים וחושבים שהכול מגיע להם. נראה אתכם עושים שרירים לצוות של איזי ג'ט, סוויס, דלתא או בריטיש, מזיזים אישה ממקומה או מכריחים אותם לנחות לפני כניסת שבת. שיהיה לכם בהצלחה עם זה.