התייעלות | בלעדי

עובדי ידיעות תקשורת מבקשים מביה"ד למנוע פיטורי צמצום

ועד העיתונאים של ידיעות תקשורת וארגון העיתונאים פנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה נגד קיום שימועי פיטורים לשני עיתונאים, כחלק ממה שהם חוששים שצפוי להיות גל פיטורי צמצום שנעשה ללא היוועצות עם הוועד

ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: אמיר מאירי
ארנון (נוני) מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות" / צילום: אמיר מאירי

ועד העיתונאים של ידיעות תקשורת, יחד עם ארגון העיתונאים, פנו לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה נגד קיום שימועי פיטורים לשני עיתונאים שאמורים להתקיים הבוקר (א') - כחלק ממה שהם חוששים שצפוי להיות גל פיטורי צמצום שנעשה ללא היוועצות עם הוועד.

הבקשה הוגשה על-ידי היועצים המשפטיים של ארגון העיתונאים, עורכי הדין מורן סבוראי ואמיר בשה, שביקשו להקפיא את הפיטורים הצפויים ולחייב את ההנהלה להעביר נתונים מידע בנוגע לכל שינוי מבני ופיטורים שצפויים להיות בעיתון, ולקיים מול הוועד את חובת ההיוועצות. זאת לאור החשש של הוועד, שניזון ממה שהוא מכנה "רסיסי מידע", כי כבר בשבועות הקרובים יפוטרו 3 עובדים נוספים ועוד כ-10 מפוטרים בחודשים הראשונים של 2019.

בסוף השבוע האחרון נשלח לעובדי ידיעות תקשורת מייל עדכון לגבי המתרחש: "השבוע", נכתב במייל, "נודע לנו על כוונת ההנהלה לפטר שני עובדים, כחלק ממה שהם מכנים מהלך התייעלות. העובדים זומנו לשימוע לפני פיטורים. לאור זאת פנינו להנהלת החברה בדרישה לקיים את חובת ההיוועצות עמנו ולהציג בפנינו נתונים אשר יוכיחו את טענת ההנהלה בצורך בקיצוץ המשרות".

על-פי הודעת הוועד, לאחר הפנייה ההנהלה אכן דחתה בכמה ימים את השימוע לעובדים וקיימה עמם פגישה, אשר במהלכה נודע כי בשבועות הקרובים ההנהלה מתכוונת לפטר 3 עובדים נוספים, ובמהלך 2019, בכפוף לתוכנית התייעלות, לפטר עוד כ-10 עד 15 עובדים בקירוב.

"בפגישה סירבה ההנהלה למסור לנו נתונים רלוונטיים ולנהל איתנו משא-ומתן על תוכנית הפיטורים, עריכת שינויים בה, הצעת פרישה לעובדים ועוד. זאת לעומת ההתנהלות בחברת ידיעות אחרונות, שם ההנהלה קיימה איתנו משא-ומתן והציעה תוכנית פרישה ותקופת חסינות לעובדים". 

הוועד מעדכן על הפנייה לבית הדין בדרישה להקפיא את הפיטורים של שני העובדים שזומנו לשימוע ולחייב את ההנהלה לדון איתם ולהציג את כלל הנתונים שתומכים בדרישה לבצע קיצוצים. "נוסיף כי ההנהלה סירבה לדון עימנו על תוכניות פרישה מרצון או הבטחה לתקופה בה לא יהיו פיטורים נוספים בחברה".

לדברי הוועד, "בכוונתנו להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו על-מנת להבטיח את זכויות העובדים. נעשה הכול כדי לגרום להנהלה להבין שעליה לשוב לשולחן הדיונים ולקיים משא-ומתן אמיתי ושקוף, באופן שיביא לפתרון מוסכם והולם עבור העובדים המפוטרים ויבטיח את הביטחון התעסוקתי של העובדים הנותרים בחברה".