בג"ץ לשר כץ: למה לא מחדשים את העבודות להקמת גשר יהודית ?

עוד קבע בג"ץ כי על חברת " נתיבי איילון " האמונה על ביצוע הפרויקט, להתייצב ולהסביר מדוע לא תבצע את עבודות שלב ב' של גשר יהודית כמתוכנן, ללא דיחוי נוסף

הדמיית גשר יהודית/ הדמיה: חן אדריכלים
הדמיית גשר יהודית/ הדמיה: חן אדריכלים

בג"ץ נתן אתמול (ה') צו על תנאי המורה לשר התחבורה ישראל כ"ץ להסביר לבית המשפט, מדוע לא תבוטל הנחייתו להקפיא את העבודות להקמת גשר יהודית בת"א.

עוד קבע בג"ץ במסגרת הצו, כי על חברת "נתיבי איילון" האמונה על ביצוע הפרויקט, להתייצב ולהסביר מדוע לא תבצע את עבודות שלב ב' של גשר יהודית כמתוכנן, ללא דיחוי נוסף, במתכונת שאושרה לפני הנחיית השר.

בג"ץ קבע כי תשובתם של השניים תוגש במתכונת של תצהיר תשובה עד לתאריך 2 בינואר 2019.

החלטת שופטי בג"ץ עוזי פוגלמן, דוד מינץ ויוסף אלרון מגיעה בהמשך לדיון הסוער שהתקיים בבג"ץ בחודש אוקטובר האחרון, במסגרת שמיעת טענות עיריית ת"א בעתירה שהגישה בתחילת חודש אוקטובר.

העתירה הופנתה נגד החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ לעצור לאלתר את עבודות הקמת גשר יהודית, שהיו אמורות להתקיים בסופי שבוע. בג"ץ נעתר במסגרת הדיון לבקשת משרד התחבורה, ונתן פרק זמן של 3 שבועות להגשת עדכון בנוגע לבחינת חלופות לסגירת נתיבי איילון לצורך הקמת גשר יהודית. פרק הזמן הסתיים אתמול.

נזכיר כי בעבר שר התחבורה כ"ץ נימק את עצירת העבודות בסופי שבוע בשלל סיבות - חשמול הרכבת, חוסר האפשרות לסגור את נתיבי איילון לתנועה וכו' - אך לתפיסת חולדאי, הסיבה האמיתית לעצירת העבודות על-ידי כ"ץ היא פוליטית, כדי לא לפגוע בציבור החרדי.

בדיון באוקטובר מתח בג"ץ ביקורת על המדינה לאור הפער בין הצהרות שר התחבורה בתקשורת, לפיהן הוא הורה לנתיבי איילון לעצור את הקמת גשר יהודית - לבין הודעת הפרקליטות לבית המשפט, לפיה השר ביקש מנתיבי איילון לבחון חלופות לביצוע הגשר. השופט עוזי פוגלמן אמר כי לצורך הבהרת הסתירה בין דברי השר להודעת הפרקליטות, שר התחבורה כ"ץ יידרש לתת תצהיר אישי. בג"ץ כינה את הודעות המדינה לבית המשפט "אמורפיות" וביקש להציג תוך 3 שבועות הבהרות לגבי מועד ביצוע עבודות הקמת הגשר.

במשרד התחבורה אמרו לאחר החלטת בג"ץ לפני כחודש כי "החלופות החדשות שנבחנות על-ידי מומחים נועדו למזער עד כמה שניתן את הפגיעה בציבור הנהגים והנוסעים באיילון וברחובות הסמוכים לו. לאחר הצגת החלופות יוחלט המשך הטיפול בעתירה".

בעיריית תל-אביב טענו בזמנו כי הקמת הגשר מחייבת סגירת נתיבי איילון לפרק זמן של 24 שעות לצורך הצבת קורות ענק, ולכן, מטעמי בטיחות, הוחלט כי סגירות אלה יתבצעו בסופי שבוע, ולא בלילות למשל.

ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי: "אני מברך על החלטת בית המשפט, הצו מדבר בעד עצמו. גשר יהודית קום יקום".