שאול אלוביץ נחקר במשרדי יחידת להב 433 בשל תיק 4000

לפי ההערכות, חקירת תיק 4000 תושלם עוד לפני פרישתו של המפכ"ל רוני אלשיך, שעומד לסיים את תפקידו בעוד כשבועיים • אלוביץ חשוד כי נתן שוחד לראש הממשלה בתמורה לכך שנתניהו קידם שורה של הטבות רגולטוריות לטובת בזק

שאול אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף
שאול אלוביץ' / צילום: שלומי יוסף

הישורת האחרונה של חקירת תיק 4000, תיק בזק, התחילה. שאול אלוביץ, הבעלים של קבוצת בזק ואתר וואלה, נחקר היום (ה') שוב במשרדי יחידת להב 433 של המשטרה ביחד עם חוקרי רשות ניירות ערך בחשד כי נתן שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתמורה לכך שנתניהו קידם שורה של הטבות רגולטוריות לטובת בזק. לפי החשד, השוחד לנתניהו ובני משפחתו ניתן על ידי אלוביץ ואחרים באמצעות מתן סיקור מוטה ואוהד לטובת משפחת נתניהו באתר וואלה.

לפי ההערכות, המשטרה תשלים את חקירת תיק 4000 עוד לפני פרישתו של המפכ"ל רוני אלשיך שעומד לסיים את תפקידו בעוד כשבועיים. אלשיך מנסה "לנקות שולחן" לפני סיום התפקיד.

נזכיר כי חקירת תיק 4000 נחשבת למשמעותית ביותר מבין שלושת תיקי נתניהו - 1000, 2000 ו-4000. הפרקליטות והמשטרה גייסו שני עדי מדינה, את שלמה מומו פילבר שהיה מנכ"ל התקשורת ואת ניר חפץ, יועץ התקשורת לשעבר של מש' נתניהו שהיה בעבר גם עורך מעריב, שמספקים לכאורה גרסאות מפלילות נגד נתניהו ואלוביץ. אלוביץ, נתניהו, ושאר החשודים בפרשה מכחישים את המיוחס להם. נתניהו טען אחרי חקירתו האחרונה כי תיק 4000 "התפוגג". נזכיר כי נתניהו ואלוביץ הם בבחינת חשודים. מדובר בשלבים ראשונים של ההליך המשפטי ושמורה להם חזקת החפות.