בדיקת המשטרה: חקירת החשודה המנוחה "התנהלה בנינוחות"

עוד נודע ל"גלובס", כי במשטרה דוחים את הטענות לפיהן המנוחה זומנה לחקירה נוספת ביום מותה, בניגוד לטענת חברת LLD • במשטרה לא הגדירו את המנוחה כחשודה מרכזית בפרשה • בעלה של המנוחה: "עננה כבדה מעל להב 433"

בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק
בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק

גם היום עדיין רב הנסתר על הגלוי בנוגע לנסיבות שהובילו מנהלת חשבונות בחברת היהלומים LLD שבבעלות לב לבייב, אם לשלושה בשנות ה-40 לחייה, ליפול מאחד מבנייני הבורסה ליהלומים בר"ג אל מותה.

יוזכר, כי העובדת נחקרה באזהרה על ידי היאחב"ל כחלק מחקירת פרשת "יהלום שחור", במסגרתה נחשדת מעורבות של החברה ומספר בני משפחת לבייב בהברחת יהלומים והלבנת הון בהיקף של למעלה מ-300 מיליון שקל.

משטרת ישראל עדיין לא פרסמה את ממצאי הבדיקה שערכה בנוגע לחקירתה של המנוחה.

עם זאת, ל"גלובס" נודע כי ממצאיה של בדיקה פנימית שערכה המשטרה מצביעים על כך שחוקרי המשטרה שחקרו את המנוחה מעידים שלא הרימו את קולם עליה במהלך החקירה, וכי חקירתה התנהלה בנינוחות וללא הפעלת לחץ מיוחד. עם זאת יודגש, כי בשלב זה לא ברור האם חקירתה של המנוחה תועדה בווידאו.

עוד נודע, כי במשטרה לא מכירים פנייה נוספת כלשהי של חוקרי המשטרה למנוחה לאחר חקירתה שנערכה בתחילת השבוע שעבר. זאת, בניגוד לטענת LLD בפנייתה ליועץ המשפטי לממשלה, לפיה המנוחה קפצה אל מותה כחצי שעה לאחר שקיבלה שיחת טלפון מחוקר שהזמין אותה לחקירה נוספת.

המנוחה לא הייתה חשודה עיקרית

כמו כן, היום נודע ל"גלובס" כי המנוחה לא הוגדרה כחשודה עיקרית בפרשה והיא לא נחקרה בקשר לעבירת הלבנת הון. "המנוחה כלל לא נעצרה. היא לא נחקרה במסגרת גל א' של החקירה, ואפילו לא במסגרת גל ב'. היא לא ראש ארגון פשע, ולא הייתה מרכזית לחקירת הפרשה. היא נלקחה לחקירה לצורך בירור פשוט, לא יותר מכך", נמסר לגלובס. עוד נודע, כי לחשודה המנוחה הוצע לשכור את שירותיו של עורך דין בתחילת החקירה, אך היא סירבה לכך.

כזכור, בעלה של המנוחה מפנה אצבע מאשימה לעבר חוקרי משטרת ישראל ומאשים אותם במותה. "יש עננה כבדה מעל להב 433", אמר אמש בעת שספד לה. גם מקורבי המשפחה וחברת LLD טוענים כי החשודה המנוחה דיווחה שהופעל עליה לחץ בלתי מידתי מצד גורמי החקירה.

אתמול פורסם ב"גלובס" כי במהלך דיוני הארכת המעצר בפרשה, טענו סנגוריהם של החשודים במספר הזדמנויות שונות לפגיעה בזכויות שונות של העצורים בפרשה, ובפרט ביחס לפגיעה בזכות ההיוועצות של החשודים עם עורך דין. באחד המקרים אף מתח שופט בית משפט השלום בראשל"צ, גיא אבנון, ביקורת קשה ביותר על התנהלות היחידה החוקרת בפרשה, לאור כך שמנעה מפגש של חשוד עם באת-כוחו. בית המשפט ציין בהקשר זה: "התנהלות היחידה החוקרת הייתה שערורייתית... היחידה החוקרת לא טרחה להפנים את זכויות היסוד של החשוד".