בונים על הבינה: מדוע קבלני הנדל"ן "יורים באפלה", ומי מבקש לעזור להם?

השבוע ערכו חברי הנהלת אתר יד2 השקה למערכת בינה עסקית לענף, תחת השם Yzer

הבינה העסקית הגיעה גם לעולם הנדל"ן. השבוע ערכו חברי הנהלת אתר יד2 בראשות המנכ"ל יבין גיל מור; מוטי ויזל, מנכ"ל חברת הייעוץ Vcell, וטל ספיבק, מנכ"ל Fresh נדל"ן, השקה למערכת בינה עסקית לענף, תחת השם Yzer.

באירוע שהתקיים בבית השמחות בתל אביב השתתף טל אלדרוטי, לשעבר השמאי הממשלתי שטען כי "אין היום מסד נתונים מהיימן, והפיתרון מהמדינה לא יגיע בשל שיקולים פוליטים". הוא טען כי "הקבלנים יורים באפילה והשלטון המרכזי יורה בתותח, אבל לרוב לא פוגע. גם תוכנית מחיר למשתכן נולדה מגחמה פוליטית ובסוף עולה לנו 9 מיליארד שקל, אך לא ממש פותרת את הבעיה", הוא אמר.

גיל מור הסביר גם הוא את הצורך, ואמר כי "לנדל"ניסט קשה היום לקבל החלטות, כיוון שכל שינוי חקיקה הופך את עולמו ומגביר את חוסר הוודאות בענף". לדבריו, המערכת מספקת ליזמים מידע תומך בקבלת החלטות, היא מסייעת להם להחליט היכן לבנות, מה תמהיל הדירות שהרוכשים מחפשים באותו אזור ולהגדיר את קהל היעד".

בבאים ובבאות להתרשם היו: דניאלה פז ארז, מנכ"ל ומייסדת פז כלכלה והנדסה; רוני כהן, מנכ"ל אלדר; שרון בן צבי, סמנכ"לית שיווק ומכירות במשולם לוינשטין; חיים קראדי, מנכ"ל פרשקובסקי; רחלי בריזל, סמנכ"לית שיווק ומכירות באשדר; עידית פארתי, סמנכ"לית שיווק גינדי, שרון שטרית, סמנכ"ל שיווק ונכסים בעופר השקעות; רון מזור, שמאי בנק לאומי; ענת הירשברג, שמאית מזרחי טפחות ויגאל סומך, שמאי בנק הפועלים.

רחלי בריזל, חיים קראדי ושרון בן צבי / צילום: רונן טופלברג