LLD למנדלבליט: הקם ועדה לחקר נסיבות מותה של עובדת החברה

החברה של לב לבייב, שעובדת שלה נפלה אל מותה אתמול לאחר שנחקרה באזהרה על-ידי המשטרה, מבקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לבדוק את הנסיבות שהובילו למותה • בפניה ליועמ"ש טוענת החברה: "העובדת קפצה אל מותה לאחר שקיבלה זימון לחקירה נוספת"

בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק
בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק

חברת LLD, שבבעלותו של לב לבייב, שעל-פי החשד מעורבת בפרשת הברחת היהלומים והעלמות מס בסך של למעלה מ-300 מיליון שקל, פנתה היום (ד') ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בבקשה להקים באופן מידי ועדת בדיקה עצמאית בפרקליטות המדינה לבדיקת התנהלות היחידה החוקרת במסגרת הפרשה.

החברה מבקשת ממנדלבליט כי הוועדה תבחן לעומקן את נסיבות מותה של עובדת החברה שנפלה למותה ממשרדי החברה, ונחקרה באזהרה במשרדי יאחב"ל בתחילת השבוע. בפנייתה ציינה החברה כי היא רוחשת "חוסר אמון מוחלט" לקיום הבדיקה באופן עצמאי על-ידי המשטרה.

לטענת החברה בפנייתה, אתמול, בטרם נפלה למותה, ליווה אחד מעובדי החברה את המנוחה בדרכה ממשרדי החברה לתחנת הרכבת. בזמן זה, טוענת החברה, קיבלה המנוחה שיחת טלפון מהיחידה החוקרת במסגרתה התבקשה להגיע לחקירה נוספת. כחמצית השעה לאחר מכן, נכתב בפניית החברה, נמצאה המנוחה ללא רוח חיים על המדרכה מתחת לחלון משרדה.

לטענת החברה, עולה חשש כי החשודה המנוחה "נטלה את חייה מתוך מצוקה נפשית קשה בשל חקירה אגרסיבית וחסרת מידה לה הייתה נתונה בימים האחרונים במשרדי יאחב"ל".

במהלך חקירתה של החשודה המנוחה, טוענת החברה, הופעלו על החשודה המנוחה "לחצים ואיומים קשים מאוד אשר גרמו לה למצוקה נפשית קשה ולזעזוע עמוק".

עוד ציינה החברה במכתבה, כי "ביחס שבין חקירה עצמאית, נקייה והוגנת המיועדת לרדת לחקר האמת, לבין נקיטת שיטות חקירה אלימות הכרוכות בהפחדה, הטרדה ואיומים, קיים מרחב עצום אשר אותו חוצה הרשות החוקרת שוב ושוב, ואשר כאמור בכך ככל הנראה תרמה תרומה ניכרת למותה המצער של עובדת החברה, ללא עוול בכפה".

בתוך כך, היום הגיעו LLD והמשטרה להסכמות לפיו חשבונותיה של החברה ישוחררו בתנאים.

ממשטרת ישראל נמסר: "בהמשך לפרסומים הנוגעים לאירוע שאירע אתמול ברמת גן נבקש להבהיר: משטרת ישראל מצרה על תוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת גן. מטעמי צנעת הפרט ובשל העובדה שהחקירה לקביעת סיבת מותה של המנוחה נמצאת בעיצומה, כפי שמתבצע בכל מקרה מוות דומה, אין בכוונתנו להתייחס לאירוע.

"נזכיר, כי משטרת ישראל פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות חמורות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות שבוצעו על פי החשד על ידי גורמים העובדים וקשורים לחברת LLD. כל ניסיון מצד גורמים בעלי עניין לקשור בין המקרה הטראגי לניהולה המקצועי של החקירה, מצביע על אי הכרת העובדות לאשורן ויש בו כדי להטעות את הציבור.

"משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, ולצד זה פועלת באופן מקצועי כל העת בנקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין וחקר האמת. משטרת ישראל מתייחסת לאירוע זה במלוא האחריות והרגישות הראויה ולומדת את נסיבותיו".