מזג האוויר וחגי תשרי פגעו בתוצאות יצרנית המזגנים תדיראן ברבעון השלישי

יבואנית מוצרי החשמל הציגה ברבעון ירידה של 21% במכירות לכ-232 מיליון שקל, ובשורה התחתונה נרשמה שחיקה של 26% ברווח הנקי ברבעון, שהגיע לכ-20 מיליון שקל • המנכ"ל ובעל השליטה, משה ממרוד: "אנו פועלים למנף את יכולות הקבוצה בתחומי הנדסה, ייצור ופיתוח עבור הפעילות בחו"ל"

משה ממרוד, המנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן / צילום: איל יצהר
משה ממרוד, המנכ"ל ובעל השליטה בתדיראן / צילום: איל יצהר

יבואנית מוצרי החשמל תדיראן הולדינגס , הנמצאת בשליטת המנכ"ל משה ממרוד, סיכמה רבעון שלישי חלש עם ירידה של 21% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של כ-232 מיליון שקל.

בחברה מסבירים כי מזג אוויר נוח יחסית ברבעון השלישי השנה, שפגע בכל שוק המזגנים המקומי, ועיתוי חגי תשרי, שחלו השנה בחודש ספטמבר והביאו לירידה בימי העבודה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, היו הסיבות העיקריות לפגיעה במכירות.

הרווח הגולמי ברבעון רשם ירידה של 15.6% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-60 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 19.7% ברווח לעומת הרבעון המקביל, לרמה של כ-29 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הציגה החברה שחיקה של 26% ברווח הנקי ברבעון, שהגיע לכ-20 מיליון שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה תדיראן עם ירידה של 6.9% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-614 מיליון שקל, וירידה של 4.8% ברווח הגולמי שעמד על כ-156 מיליון שקל. הרווח התפעולי הצטמק ב-19% לכ-66 מיליון שקל ובשורה התחתונה הציגה החברה שחיקה של 30% ברווח הנקי, שירד לרמה של כ-42 מיליון שקל. מניית תדיראן הגיבה לדוחות בירידה של 2%-3%, והשלימה נסיגה של 16% מתחילת השנה. שוויה של החברה בבורסה הצטמק לכ-744 מיליון שקל.

תדיראן - תוצאות רבעון שלישי
 תדיראן - תוצאות רבעון שלישי

ממרוד ציין עם פרסום הדוחות, כי "ברבעון הנוכחי, למרות ירידה כללית של השוק, שנבעה מתנאי מזג אוויר נוחים בעונת הקיץ, ומעיתוי חגי תשרי, אשר חלו ברובם במהלך חודש ספטמבר, הצלחנו לשפר את שיעורי הרווחיות הגולמית, דבר המצביע על יכולות רכש ואספקת מוצרים איכותיים למגוון פלחי השוק".

עוד הוא אמר, כי "אנו פועלים למנף את יכולות הקבוצה בתחומי הנדסה, ייצור ופיתוח עבור הפעילות בחו"ל, ומתחילים לראות פרי למאמצים אלו בדמות קידום הסכמי הפצה במדינות יעד מרכזיות באירופה ובאמריקה. אנו מאמינים כי פעילות זו עשויה להיות מקור חשוב לתזרים מזומנים נוסף עבור הקבוצה, על רקע ההתחממות הגלובלית ותהליכי עיור המובילים לביקוש למיזוג אוויר ברחבי העולם".

עיקר פעילותה של תדיראן הולדינגס מתרכזת ביבוא, ייצור ושיווק מזגנים ומערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, בעיקר תחת המותגים תדיראן, אמקור וטושיבה. נוסף על כך, החברה מציעה מוצרי חשמל "קטנים" לשימוש ביתי ומשרדי תחת המותגים קריסטל, אמקור, תדיראן וספקטרה. זאת, אחרי שהחליטה במהלך 2015 לצאת מתחום פעילות השיווק של מוצרי חשמל "לבנים" (מקררים, מדיחי כלים, תנורים וכו') ולהתמקד בתחום האנרגיה ובפעילות המזגנים המסורתית שלה.