האיום מעל קיום האירוויזיון בישראל הוסר

מועצת תאגיד השידור הנחתה את הנהלת "כאן" לבחון מול משרד האוצר את תנאי ההלוואה שתאפשר את הפקת תחרות האירוויזיון • הממשלה אשרה את הסכום הדרוש לצורך קיום האירוויזיון כהלוואה ולכן הצהיר אתמול מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ כי ימליץ למועצה שלא לקבל את המתווה

נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון / צילום: פדרו נונס, רויטרס
נטע ברזילי מקבלת את גביע הניצחון / צילום: פדרו נונס, רויטרס

האיום מעל קיום האירוויזיון בישראל הוסר הערב (ג') שוב זאת לאחר שמועצת תאגיד השידור הנחתה בישיבתה הערב את הנהלת כאן לבחון מול משרד האוצר את תנאי ההלוואה שתאפשר את הפקת תחרות האירוויזיון. הממשלה אשרה את הסכום הדרוש לצורך קיום האירוויזיון כהלוואה ולכן הצהיר אתמול מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ כי ימליץ למועצה שלא לקבל את המתווה.

בהודעת המועצה הערב מדגישים מצד אחד את החשש ממתווה כזה אך מבהירים כי הדרך לקיום האירוויזיון סלולה: "המועצה סבורה כי הקצאה של 110 מיליון שקל מתקציב התאגיד למימון 3 ערבי שידור בלבד מעמידה קושי של ממש לתאגיד ועלולה לפגוע ביצירה הישראלית, ביוצרים ובעובדים", נמסר בהודעה. "עם זאת, חברי המועצה מאמינים כי לקיום התחרות בישראל חשיבות רבה בפן התדמיתי והכלכלי של המדינה, ולפיכך המועצה אישרה לבחון את תנאי ההלוואה מתוך רצון לקיים את התחרות ובלבד שתנאי ההלוואה לא יפגעו במימוש ייעודי התאגיד ע"פ חוק".