חשודה בפרשת הברחת היהלומים בקבוצת לבייב קפצה אל מותה

מדובר במנהלת חשבונות בקבוצת לבייב שקפצה אל מותה על רקע החקירה בחברה • מחברת LLD בה עבדה נמסר: "אנו ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותינו על מנת לסייע לחקר מותה ועל מנת לשים קץ לתופעות קשות של רמיסת זכויות נחקרים"

בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק
בורסת היהלומים הישראלית ברמת-גן / צילום: שאטרסטוק

חשודה בפרשה הברחת היהלומים בחברת LLD העומדת במרכז חקירת הברחת היהלומים של משפחת לבייב, קפצה היום (ג') אל מותה מבניין בבורסה ליהלומים ברמת גן.

החשודה (42) היתה מנהלת חשבונות בקבוצה שנחקרה לאחרונה בפרשה. 

החברה בה עבדה החשודה מסרה לפני זמן קצר, כי "קיבלנו בזעזוע ובצער עמוק את ההודעה על אובדנה הקשה של עובדת החברה. אנו ננקוט בכל הצעדים העומדים לרשותינו על מנת לסייע לחקר מותה ועל מנת לשים קץ לתופעות קשות של רמיסת זכויות נחקרים וגרימת נזקים בלתי הפיכים מתוך רצון לייצר כותרות תקשורתיות".

נזכיר כי חברת LLD נחקרת במסגרת פרשת הברחת יהלומים בה נעצרו 9 חשודים בחשד למעורבות בעבירות של הברחת יהלומים, הלבנת הון, עבירות לפי פקודת המכס, עבירות לפי פקודת מס הכנסה, קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד וכן עבירות נוספות. בין העצורים, ששוחררו זה מכבר, היו מקורביו של איש העסקים לב לבייב. שלשום נגמר מעצר הבית של שניים מהחשודים העיקריים.

בפתח אחד מדיוני הארכת המעצר בפרשה אמר רפ"ק גל צ'סנר, נציג המשטרה, כי "חברת LLD מתנהלת כארגון פשע, תוך שימוש בבלדרי יהלומים שמבריחים יהלומים כמו אחרוני בלדרי הסמים. החברה משבשת ומשמידה ראיות".

במסגרת הפרשה נעצרו (ושחוררו לביתם) ונחקרו, בין היתר, זבולון לבייב, בנו של לב לבייב, ששימש בעבר כמנכ"ל חברת LLD; קרוב משפחה נוסף של לב לבייב, ששמו אסור לפרסום ולפי הערכות סניגורהם של יתר החשודים בפרשה סיפק למשטרה חומרים, הקלטות ומסמכים המסבכים את לב לבייב בביצוע עבירות שונות; וראובן שמאלוב, ששימש כמנהל כספים בחברת LLD.

זבולון לבייב, בנו של לב לבייב, טוען לחפותו וכן טוען כי מעצרו נועד לשם הפעלת לחץ על אביו המתגורר בימים אלה ברוסיה, על-מנת שיחזור לארץ לצורך חקירתו בפרשה.

גם איש העסקים לב לבייב נדרש לחקירה עקב חשדות למעורבות בפרשה ושיבוש הליכי חקירה, ואולם לבייב מתגורר בימים אלה במוסקבה שברוסיה וככל הנראה אינו מתכוון להתייצב בישראל לצורך חקירתו. בעבר פרסמנו כי קיימת כוונה ברשויות אכיפת החוק לנסות ולקדם חקירה משותפת עם הרשויות ברוסיה, שכן גם שם, לפי החשד, נעברו עבירות על-ידי לבייב.

מדוברות המשטרה (אח"מ) נמסר: "אנו מצרים על תוצאותיו הטראגיות של האירוע שהתרחש בבורסה ברמת גן. מטעמי צנעת הפרט משטרת ישראל אינה נוהגת להתייחס להליכים כאלה או אחרים הנוגעים לחקירות מתנהלות ולחשודים הנחקרים בגינן. למרות האמור, בשל ההודעה שפורסמה בשם החברה המעורבת בחקירה משטרתית אנו רואים לנכון לציין כי הפרטים שהובאו בהודעה לוקים באי-דיוקים מהותיים. משטרת ישראל פועלת כל העת ברגישות הנדרשת, תוך הקפדה יתרה על שמירת כבודם וזכויותיהם של חשודים ונחקרים, לצד נקיטת פעולות חקירה מגוונות שתכליתן - הבאת מבצעי עבירה לדין".