הפרטיות מתה? חמישה מוצרים שיגרמו לכם להרגיש שהמידע שלכם מוגן ומוצפן

המידע האישי פרוץ ונאסף על ידי כל מי שרק יכול - וזו סיבה טובה למנוע את גניבתו בעזרת ראוטר מוצפן בגודל של כרטיס אשראי, מכשיר שמגן על המחשב הנישא, רכיב שיחליף סיסמאות מרחוק, או כרטיס עם הצפנה צבאית

אחת הסיסמאות האהובות על עובדי תעשיית אבטחת הסייבר היא "הפרטיות מתה". אכן, בעידן שבו רשתות חברתיות, אתרים, תוכנות מסחריות, רשתות אלחוטיות, מצלמות, שרתי בינה מלאכותית בענן, ממשלות ועוד, אוספים מידע פרטי ואישי בהיקפי ענק, קשה מאוד להתחמק מעינו של האח הגדול. אבל כמה חידושים טכנולוגיים אחרונים בתחום מוצרי הצריכה מבטיחים להעניק הגנת סייבר גם למשתמש הקטן ולאנשי המקצוע שנמצאים בדרכים, הרחק ממטריית ההגנה של הרשת הארגונית.

להגן על המחשב הנייד עם חומת אש אישית

האקרים ברשתות ציבוריות, חיבור התקני USB ניידים ("דיסק און קי") נגועים ודלתות צדדיות נוספות הם רק חלק מהאיומים על שלומו של המחשב הנייד בעודנו נושאים אותו בדרכים. מקצוענים יאמרו, שבמטרה להגדיל משמעותית את יכולות ההגנה יש להתקין רובד נוסף של חומרה - וזה בדיוק מה שעושה התקן בשם LPS (ראשי תיבות של Laptop Personal Shield - מגן לפטופ אישי) מבית חברת Devpriv.

המכשיר, שגודלו כמחצית מגודל סמארטפון, ידידותי למטיילים והוא מתחבר למחשב באמצעות שקע ה-USB. לאחר החיבור הוא הופך למעין שרת מוגן שמתווך בין המחשב לבין התקנים פיזיים או רשתות אינטרנט אלחוטי. הוא אמור לזהות באופן מיידי איומים ברשתות אלחוטיות ציבוריות עוד לפני שהגיעו לרובד התוכנה במחשב, ולאטום את המחשב הנייד במקרה שהוא מזהה התקנים פיזיים מאיימים. לבסוף, ההתקן גם אמור לאפשר הובלת נתונים רגישים באמצעות הצפנת חומרה, שימוש בבלוקצ'יין מוטמע ואפילו בינה מלאכותית - לטענת החברה בסיוע טכנולוגיות ברמה צבאית.

זהו המוצר המסחרי הראשון של סטארט-אפ שבסיסו בצרפת, שהוקם על ידי יזמים וחוקרים שפרשו ממספר חברות הייטק מובילות. הוא צפוי להיחשף באופן רשמי בתערוכת הטכנולוגיה CES הקרובה, שנערכת מדי שנה בחודש ינואר בלאס וגאס.

מחיר: לא ידוע בשלב זה.

נתב ביתי מוצפן בגודל של כרטיס אשראי

הולנד לא הוציאה לעצמה שם של מעצמת סייבר, אך הנתב (ראוטר) הביתי המוגן של חברת Scalys, שפותח ומיוצר בהולנד, בהחלט נראה מרשים. המוצר הקומפקטי הוא באורך וברוחב של כרטיס אשראי טיפוסי אולם הוא מסוגל להגן על כל תעבורת נתונים אלחוטית המאפיינת משתמשים ביתיים או משרדים ועסקים קטנים. הקופסה הקטנה מבוססת על מעבדי 64 ביט של NXP (שגם היא הולנדית) והיא כוללת בתוכה שני מפרצים לתקשורת רשת קווית בקצב של 2 גיגהביט, שני שקעי USB מהירים ורכיבים לתקשורת אלחוטית כולל ווי-פיי ובלוטות', עם אופציה לתקשורת LTE באמצעות כרטיס סים.

החברה טוענת שהמוצר מבטיח הגנה מלאה של התקשורת העוברת דרכו מקצה לקצה וכי הוא מסנן איומים אלחוטיים ופיזיים בעזרת חומת אש פנימית, או הצפנת חומרה ותוכנה ברמה צבאית, שיכולה גם לשמש לצורך אחסון מוגן של נתונים, הן בתוך המכשיר והן בענן. ניתן לשאת את ההתקן בכיס המעיל, ולהשתמש בו בחדרי מלון, שדות תעופה וכדומה. השיווק המוקדם מתחיל החודש.

מחיר: טרם פורסם.

למנוע גניבה עם דיסק SSD ברמה צבאית

הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת ליחידים ולעובדים להעביר ממקום למקום כמויות משמעותיות מאד של מידע באמצעות דיסקים ניידים וקומפקטיים בטכנולוגיית SSD. אלא שככל שההתקנים הללו הופכים להיות קומפקטיים וקלים יותר, כך גדל הסיכוי שלהם להגיע לידיים לא נכונות בעקבות אובדן או גניבה. פיתרון לבעיה מציע הדיסק הנייד הזעיר המכונה DiskCrypt M10 של חברת ST הנדסה. המכשיר נראה כמו כרטיס אשראי עם מקלדת בחזיתו, אך הוא למעשה דיסק SSD מהיר בטכנלוגיית SATA 3, עם שקע USB מהיר לצורך אחסון וקריאה של נתונים.

ייחוד המכשיר הוא ביצירת כמה שכבות של הגנה והצפנה שעומדת בתקן בין-לאומי מחמיר, כולל הצפנת חומרה של 256 ביט ובקרת גישה דו שלבית. כדי לאחזר את הנתונים צריך להקליד קוד אימות אישי, שמשתנה תדיר, וגם להכניס למכשיר כרטיס חכם פיזי לזיהוי נוסף. הדיסק עדיף לפלטפורמות ולמערכות ההפעלה שאליהם הוא מתחבר ואינו דורש עדכוני תוכנה חיצוניים. ניתן להזמין אותו בשלל צבעים.

פורטל תקשורת ביתי מבית פייסבוק

פייסבוק ספגה בעבר לא מעט אש בנוגע לסוגיית אבטחת הנתונים ושמירת הפרטיות של המשתמשים. לפיכך כאשר תכננה את מוצר שיחות הוידאו הביתי שלה החדש שלה, פורטל, שהושק החודש, היא הוסיפה לו כמה וכמה שכבות הגנה.

השכבה הראשונה היא הצפנה, שלטענת החברה מאבטחת כל שיחת וידאו שמתנהלת באמצעות המכשיר ולא מאפשרת יירוט שלה על ידי גורמים חיצוניים. שכבת הגנה שניה היא תוכנת בינה מלאכותית, שנמצאת באופן מקומי על המכשיר ולא על השרתים של פייסבוק. המצלמה אינה משתמשת בזיהוי פנים ולפיכך אינה מאפשרת זיהוי של המשתמש על ידי אחרים. בנוסף ניתן למחוק את כל היסטוריית הפקודות הקוליות שבוצעו במכשיר באמצעות יומן הפעילות של פייסבוק.

החברה גם מתחייבת שהיא אינה מאזינה, צופה או שומרת את התוכן של השיחות. ואם גם זה לא מרגיע את החרדים לפרטיותם מצויד המכשיר בכפתור כיבוי פיזי של המצלמה והמיקרופונים ואפילו מכסה פלסטיק לעדשת המצלמה.

פרט לכך מדובר בחבילה מתוחכמת מאד של תקשורת אישית. דגם ה"פלוס" כולל מצלמה חכמה, שמלבד שיחות וידאו - עד שישה משתתפים בו זמנית - מסוגלת גם להסריט אוטומטית סיטואציות ביתיות, כולל מעקב אחרי תנועה ברחבי החדר והתמקדות אוטומטית באובייקטים מרובים (בזמן מסיבה למשל), וכמובן שיתוף החומר המצולם עם החברים בפייסבוק או ביישומי העזר.

יש גם פונקציה של מציאות רבודה, שמאפשרת, למשל, "להלביש" על המצולמים דמויות מסרטים מצוירים ולהשתמש במכשיר כמסגרת לתמונות אישיות מהפייסבוק. בנוסף זהו מסוף של הסייענית אלקסה, המאפשר לשלוט קולית בפונקציות שונות של הבית החכם, להוריד ולהשמיע קטעי וידאו ומוזיקה מהענן ולרכוש מוצרים באופן מקוון. הדגם מצויד במסך 15.6 אינץ' ברזולוציה גבוהה.

מחיר: 325 דולר, או 200 דולר לדגם בסיסי וקטן יותר.

ניהול מרחוק של גישה לנתונים מוצפנים

בשנים האחרונות ראינו כמה וכמה התקני USB נשלפים (דיסק-און-קי) שמציעים אבטחת נתונים באמצעות הצפנה. אולם SecureUSB BT לוקח את הטכנולוגיה עוד צעד קדימה. כמו מוצרים אחרים מסוגו הוא מסוגל לאחסן נתונים בנפח 4 עד 128 גיגה ולהצפין אותם באמצעות חומרה בתקן AES256 המחמיר עם מעבד הצפנה ייעודי.

אולם במקום להסתמך על תוכנה או על התקן פיזי לצורך "שחרור" הנתונים, מכיל ההתקן הקטנטן רכיב תקשורת בלוטות' מוצפנת לאפליקציה מוגנת בסמארטפון. באמצעות האפליקציה בטלפון ניתן לשחרר את ההצפנה מההתקן באופן מקומי באמצעות סיסמה, ליצור ולהחליף סיסמאות ואפילו להשתמש לשחרור המידע באמצעים כמו תוכנת זיהוי הפנים וטביעת האצבע של אפל.

באמצעות תוכנת ניהול יכול משתמש בעל הרשאת ניהול גם לנהל מרחוק את הגישה לנתונים המוצפנים בהתקנים של קבוצת משתמשים, לשלוח הרשאות מרחוק, להגדיר מגבלות זמן ואיזורים שבהם ניתן לאחזר את הנתונים המוצפנים ואפילו למחוק אותם מרחוק. ההתקן אמור לעבוד על כל המכשירים המארחים וכל מערכות ההפעלה המקובלות והוא מגיע כשלתוכו מוטענת מראש תוכנת אנטי-וירוס של ESET.

מחיר: החל מ-120 דולר באתר חברת SecureDrive.