גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי גייסו 2 מיליון שקל למערך האורתופדי של בית החולים מאיר?

וגם: חברת Fiverr תסייע לחבר מתנדבים לעמותות

תמי ואהוד דודסון / צילום: פאביאן קולדורף
תמי ואהוד דודסון / צילום: פאביאן קולדורף

בעיצומה של עונת ערבי הגאלה וההתרמה, ערכה השבוע עמותת הידידים של המרכז הרפואי מאיר ערב משלה במתחם Avenue בקריית שדה התעופה, כשהפעם הוא הוקדש לבניית מערך אורתופדי חדש במרכז. בסופו של הערב נתרמו כ-2 מיליון שקל. 

במארחים: ד"ר איתן וירטהיים, מנהל המרכז; דוד בן בסט, יו"ר עמותת הידידים; אריה פישביין, מנכ"ל העמותה ורוני בריק, נשיא התאחדות הקבלנים ויו"ר הגאלה. 

בתורמים, ובנהנים מהופעה של שרית חדד: פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל שרותי בריאות כללית ורעייתו הציירת תמי דודסון; יוסי סרודי, מבעלי קבוצת ח.י שנתן חסות מרכזית לאירוע; אברשה בורשטיין, לשעבר מנכ"ל מירס; אלי גליקמן, מנכ"ל צים; פעילת העמותה מירה קינן ובעלה ציון קינן, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; ז'ק בר, בעל השליטה ויו"ר טמפו; רון לובש, ממייסדי קרן מרקסטון; עו"ד חיים קנת; גיא דנצינג, משנה למנכ"ל נס טכנולוגיות; הדסה פתאל, מבעלי רשת פתאל; משה ואיריס שטרק, נשיאת לשכת רואי החשבון; נתן ברק, מנכ"ל אמפרסט; ניצב בדימוס יוסי סדבון, ואחרים.

ציון ומירה קינן / צילום: פאביאן קולדורף

ההייטק בשירות הביטחון: למי איחל נדב ארגמן להגיע להנפקה?

תחת מעטה חשאיות נערך אמש אירוע סיום המחזור הראשון של האקסלרטור של השב"כ וטאו ונצ'רס- זרוע ההשקעות של אוניברסיטת תל אביב, בניהולו של נמרוד כהן.

בנוכחים ששמם כן מותר לפרסום: נדב ארגמן, ראש השב"כ. ארגמן איחל למציגים להגיע להנפקה, והוסיף כי "החיבור יוצא הדופן בין אנשי שרות הביטחון ליזמים, מאפשר לארגון לצמוח ולהביא ידע טכנולוגי מהשורה הראשונה לתוך עולם המודיעין".

במהלך הערב הוצגו הסטארט-אפים של התוכנית, העוסקים בעיקר בעולם הבינה מלאכותית. סטארט-אפים אלה אף קיבלו מענק של 50 אלף דולר מהשב"כ. במציגים ניתן היה לפגוש את אביב ומתאו שפירא, שמכרו לפני כשנתיים וחצי את חברת ריפליי לאינטל. הפעם הציגו האחים את Xtend - טכנולוגיה המרחיבה את המציאות על ידי חיבור בן האדם לרחפן. עוד במרשימים: חברת CannyAI, המפתחת טכנולוגיה לשינוי מימיקה לשפות שונות ללא צורך בצילום מחדש. היא הדגימה את הרעיון באמצעות סרטון בו השחקן קווין ספייסי הפך בלחיצת כפתור לדובר צרפתית.

אביב שפירא, נדב ארגמן ונמרוד כהן / צילום: אביב עגיב

פלטפורמה לעולם טוב יותר: חברת Fiverr תסייע לחבר מתנדבים לעמותות

הסטארט-אפ הישראלי Fiverr, המהווה זירת מסחר לפרילנסרים, חבר לפלטפורמת GivingWay המקשרת בין ארגונים ללא מטרות רווח למתנדבים, ויחד הם מבקשים למנף את ההזדמנויות שמאפשרת פעילותם ההדדית. 

במסגרת זו Fiverr - שנוסד ומנוהל על-ידי מיכה קאופמן - יעניק לפרילנסרים בקטגוריית ה-Pro את האפשרות להציע את שירותיהם לעמותות ברחבי העולם. קטגוריית PRO כוללת מומחים שונים המוכנים להעניק שירות ללא תשלום. בשלב זה, השירות ניתן לשתי עמותות, אך נמסר כי בהמשך צפויה הפעילות להיפתח מול עמותות נוספות ולפתוח את הפלטפורמה לכל הפרילנסרים הפועלים באמצעותה, ולא רק לקהילת ה-Pro.

נכון לעכשיו בחרה Fiverr בעמותת Eco-Soap Bank הפועלת לפתרון בעיות היגיינה וסניטציה במדינות מתפתחות על-ידי איסוף ומחזור של סבונים מתעשיית המלונות תוך העסקת נשים משכבות חלשות. עמותה נוספת היא הלן קלר אינטרנשיונל, עמותה בינלאומית המטפלת בגורמים ובתוצאות של ליקויי-ראייה, תחלואה ותת-תזונה. 

הסטארט-אפ GivingWay הוקם ב-2015 על-ידי היזמים אורית שטראוס, אלון אליש וגיגי לוי. במשקיעי וביועצי החברה נמנים גופים כגון אימפקט פירסט, קרן ברטלסמן, ועוד. 

אורית שטראוס, מנכ"לית GivingWay, הסבירה כי "לארגונים ללא מטרת רווח בעולם ובעיקר במדינות מתפתחות, יש מעט מאד משאבים להשקיע ביצירה וטיפוח של נכסים דיגיטליים, מה שמקשה עד בלתי אפשרי להגיע לתורמים ולמתנדבים. ל Fiverr יש מאגר עצום של נותני שירותים דיגיטליים ושיתוף הפעולה הזה ייתן מענה לצורך האדיר".

מיכה קאופמן / צילום: אמיר מאירי

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי אשקלון, ערב מתקפת הכטב''מים מאיראן / צילום: Reuters, Amir Cohen

ישראל החליטה: תקיפה ברורה ונחרצת נגד איראן; נשלמה היערכות חיל האוויר

דיווח: סעודיה ואיחוד האמירויות חלקו מידע מסווג עם ארה"ב כדי לסכל את המתקפה האיראנית ● קבינט המלחמה התכנס ב-14:00 לדיון נוסף על תגובת ישראל מול איראן ● נשיא צרפת מקרון הודיע כי ישוחח היום עם נתניהו; שר החוץ הבריטי: "שוקלים להטיל סנקציות נוספות על איראן" שר החוץ של ארה"ב אנתוני בלינקן שוחח עם שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן ומצרים עדכונים שוטפים

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

תשואות קרנות הפנסיה והגמל: מעל כולם בלטו שוב המסלולים העוקבים אחר מדד ה-S&P 500 / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

החודש החזק של קרנות הפנסיה וההשתלמות: אלו הגופים המצטיינים

קרנות ההשתלמות רשמו במרץ תשואה ממוצעת של 2.3% במסלול הכללי ו-3.8% במסלול המנייתי ● אלטשולר שחם הצטיינה בכל המסלולים בחודש החולף, מור בלטה בסיכום הרבעון ● וגם: התשואות החריגות של מסלולי ה-S&P 500

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

שלושה נפצעו מפיצוץ שני כטב"מי נפץ בבית הלל

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

נתוני המס חושפים: ביידן ורעייתו הרוויחו קרוב ל-620 אלף דולר ב-2023

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה