הסדר פשרה בין הזמר אייל גולן לבין הזמרת אחינועם ניני בתביעת לשון הרע שהגיש הזמר נגד ניני

בחודש ספטמבר 2015 ציינה ניני מעשים שגולן עשה לדבריה, ואשר בגינם הציבור מחל לו, בעוד שלה מתקשים למחול על התבטאויותיה הפוליטיות • גולן טען כי לא ביצע את המעשים המדוברים מעולם • "בימים אלה של קיטוב ושנאה בין חלקים בקרב הציבור בישראל, נכון יהא לסיים את התביעה בהסכמה ובהבנה"

כמעט 3 שנים אחרי שכוכב הזמר הים-תיכוני אייל גולן תבע את הזמרת והמוסיקאית הבינלאומית אחינועם ניני בתביעת לשון הרע על סך 250 אלף שקל, הודיעו היום (ג') השניים בהודעה משותפת שהוגשה לביהמ"ש השלום בתל-אביב על סיום התביעה בהליך גישור מחוץ לכותלי בית המשפט.

בהודעה שהוגשה היום לביהמ"ש לא כללו השניים את פרטי הסדר הפשרה ביניהם. עם זאת מקורבי הזמרת ציינו בשיחה עם "גלובס", כי ניני לא תשלם לגולן פיצוי כספי כלשהו וכי לא נדרש ממנה להתנצל בפניו.

אולם, ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי במסגרת הסדר הפשרה, התחייבה ניני לפרסם בעמוד הפייסבוק שלה את ההודעה הבאה: "לאחר שאייל גולן הגיש נגדי תביעה על דברים שאמרתי בחוג סגור ושפורסמו באופן לא מדויק בכלי התקשורת, למרות שלא הייתה לי כל כוונה שיתפרסמו, התקיים בינינו גישור שבו כל אחד אמר את שעל ליבו.

"אמרתי לאייל חד משמעית שכלל לא התכוונתי כי דבריי יתפרסמו ובוודאי שלא לפגוע בו, מה גם שהאזכור עליו היה קצרצר בתוך שיחה של כשעתיים בנושא אחר לגמרי. הסכמנו שבימים אלה של קיטוב ושנאה בין חלקים בקרב הציבור בישראל, נכון יהא לסיים את התביעה בהסכמה ובהבנה".

הציבור מחל לו אולם מתקשה למחול לי על התבטאויות פוליטיות

מחיקת ההליך עקב הסדר הפשרה, הביאה לכך שמגולן נמנעה החוויה הלא נעימה שהייתה צפויה לו מחר, והיא: חקירתו הנגדית על ידי בא כוחה של הזמרת. וזאת, במסגרת הליך ההוכחות המתקיים לפני שופטת ביהמ"ש השלום בת"א כוכבה לוי.

בכך, באה לסיומה הסאגה המשפטית בין השניים שהחלה בעקבות דברים שאמרה לכאורה ניני, במהלך מפגש שקיימה עם תושבי קיבוץ נתיב העשרה בחודש ספטמבר 2015. בשיחה, שצוטטה לאחר מכן באתר האינטרנט ynet, ציינה ניני מעשים שגולן עשה לדבריה, ואשר בגינם הציבור מחל לו, בעוד שלה מתקשים למחול על התבטאויותיה הפוליטיות.

אותם מעשים כוונו, בין השאר, לחקירת המשטרה שהתבצעה בשנת 2013, במסגרתה נבדק החשד כי גולן ואביו בעלו בהסכמה נערות קטינות. בעוד שאביו של הזמר המפורסם הורשע ונשלח לכלא לשנתיים, התיק נגד גולן נגנז בעילה של חוסר ראיות מספיקות.

בסמוך לפרסום דבריה של ניני, טען גולן, כי לא ביצע את המעשים המדוברים מעולם, ואף שלח מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים למספר גורמים ובהם ניני. לאחר מכן, הגיש באמצעות בא כוחו, עוה"ד שי אליאס תביעת לשון הרע נגד ניני על סך רבע מיליון שקל, בטענה כי הדברים שייחסה ניני לגולן במפגש עם חברי הקיבוץ ובדיווח באתר YNET אודותיו, הם "עובדות כוזבות שאין בהן כל אמת".

בא כוחה של אחינועם ניני עוה"ד פז מוזר מסר בתגובה: "ההודעה שהוגשה לבית המשפט מדברת בעד עצמה, התביעה נמחקה במסגרת הסדר גישור". עו"ד שי אליאס, בא כוחו של אייל גולן, מסר בתגובה: "אנחנו שמחים שתובענה זו באה לסיומה בהסכמת הצדדים". מליאם הפקות נמסר: "ההסכם מדבר בעד עצמו".