הבורסה במסר לבנקים: יש כבר יותר מ-100 לקוחות לחברה לרישומים, שתוזיל תעריפים ב-2019

החברה לרישומים היא חברה בת של הבורסה בת"א, והקמתה הובילה את איגוד הבנקים למתקפה בדבר חשש לניגודי עניינים בפעילות הבורסה • מוקדם יותר השנה הבורסה השיקה מחשבון להשוואת עמלות מסחר - שהציף את הפער האדיר הקיים בשוק, שמאופיין בתעריפים גבוהים בהרבה אצל הבנקים

הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

החברה לרישומים של הבורסה לניירות ערך, שהוקמה למרות תרעומת מצד בנקים שהיו עד השנה בעלי השליטה בבורסה, כבר נותנת כיום שירותים ליותר מ-100 חברות ציבוריות (מניות) וחברות מדווחות (אג"ח) ו"ממשיכה לצבור תאוצה", לטענת הבורסה, שפרסמה היום נתונים ראשוניים על פעילות החברה - שהתחילה בפעילות מלאה רק בתחילת 2018.

הבורסה מסרה היום כי "בין השמות הבולטים ניתן למנות את טבע , אורמת , החברה לישראל , גילת רשתות לוויין, כלכלית ירושלים, מבני תעשייה, רציו חיפושי נפט, עמידר וחברת נמלי ישראל". נוסף על כך, לדברי הבורסה, "באחרונה אף הצטרפו לחברה לרישומים כל ארבעת מנפיקי תעודות הסל - פסגות, תכלית, הראל וקסם - שהופכות בימים אלה לקרנות סל".

החברה לרישומים של הבורסה הינה חברה בת של הבורסה, והקמתה הובילה את איגוד הבנקים למתקפה בדבר חשש לניגודי עניינים בפעילות הבורסה.

התרעומת של הבנקים הגיעה גם על רקע הכרזתה של הבורסה כי החברה לרישומים תציע לחברות שירותים שיהיו מוזלים בעשרות אחוזים ביחס למה שגבו הבנקים עבור שירותים אלה. אגב, מוקדם יותר השנה הבורסה גם השיקה מחשבון השוואת עמלות מסחר, שגובים חברי הבורסה השונים - דבר שהציף את הפער האדיר שקיים בשוק זה, המאופיין בתעריפים גבוהים בהרבה אצל הבנקים. נושא זה נדון בהרחבה מוקדם יותר השבוע, עם פרסום המלצותיו של צוות בדיקה משותף לרשות ני"ע ולרשות ההגבלים העסקיים לשיפור התחרות בשוק הברוקראז' הקמעונאי.

בבורסה מציינים היום כי "החברה לרישומים מציעה ללקוחותיה שירותים במחירים הנמוכים בלמעלה מ-50% מאלה שהוצעו עד למועד הקמתה בתחילת 2018 על ידי שלוש החברות לרישומים המתחרות של הבנקים, הכוללים את מזרחי טפחות, פועלים ודיסקונט. מהלך זה של הבורסה להוזלת העלויות לחברות הציבוריות הביא לתחרות מול 3 החברות לרישומים האחרות - מה שגרם להן להוזיל את העלויות שגבו מהחברות הציבוריות עד למועד הקמת החברה לרישומים של הבורסה.

"החברה לרישומים תציע את שירותיה לשנת 2019, במחירים הנמוכים מאלו שהוצעו על ידה ב-2018", הכריזו בבורסה, תוך שציינו כי "בימים אלה מקדמת החברה לרישומים הקמתו של פורטל דיגיטלי, שלראשונה יאפשר טעינת מסמכים דיגיטלית ומאובטחת, וייתר את הצורך בהעברת מסמכי מקור באמצעות שליחים".