בקרוב: לא ניתן יהיה לבטל עסקאות תיירות לפי חוק הגנת הצרכן

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה לפיה סוכני הנסיעות יוכלו להציע חופשות ללא זכות ביטול, לצד חופשות עם אפשרות ביטול

נוסעים בשדה תעופה /  צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב
נוסעים בשדה תעופה / צילום:Shutterstock א.ס.א.פ קרייטיב

חוק ענף התיירות המקומי יצליח לשנות את חוק הגנת הצרכן? ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה לפיה סוכני הנסיעות יוכלו להציע חופשות ללא זכות ביטול. החוק, נזכיר, קובע אפשרות לבטל עסקת מכר מרחוק בטווח של 14 ימים בתמורה לדמי ביטול של עד 100 שקל. סוכני הנסיעות התרעמו על החוק בעיקר כשנאלצו לבטל טיסות של חברות לואו קוסט - שלא פועלות בהתאם לחוק המקומי בנוגע לביטול העסקה כאמור. מרבית חברות התעופה בעולם כבר מציעות מודל של מכירת כרטיסים לאל אפשרות ביטול במחיר זול וזהו הרציונל גם כעת, שהמחירים יהיו זולים יורת בתמורה לאי הביטול.

לפי ההצעה, הסוכנים יוכלו להציע גם שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול, ויחויבו להבהיר לצרכן את ההבדל בניהן.

ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות; היו"ר איתן כבל אמר כי "העולם החדש שינה את ענף התיירות מקצה לקצה - סייענו לצרכנים שיוכלו לרכוש חבילות נופש זולות יותר ולא אפשרנו כרסום בזכות לביטול עסקה".

יוזם ההצעה הוא ח"כ סמוטריץ' שאמר כי "ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש. השניים הסכימו לבחון בשבועות הקרובים אם להרחיב את ההצעה ולהחילה גם על מלונות בארץ".