התחמקות מתשלום מס על 5 דירות והלוואות של מאות אלפי ש' ממקורבים: במה חשוד דרעי ומה הקשר לתיק הקודם נגדו

קו אחד מחבר לכאורה בין ההרשעה הקודמת של דרעי, להמלצות נגדו כיום • בשתי הפרשות, לפי החשד, העדיף דרעי את האינטרסים הכלכליים הפרטיים שלו ושל בני משפחתו על פני שליחותו הציבורית • אלה עיקרי החשדות העיקריים נגדו

אריה דרעי / שלומי יוסף
אריה דרעי / שלומי יוסף

אחרי שכבר ריצה בעבר עונש במאסר בגין הרשעה בשוחד, הודיעה היום (ג') המשטרה כי היא ממליצה להגיש כתב אישום נגד שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, יו"ר ש"ס, אריה מכלוף-דרעי, בגין עבירות על טוהר המידות שביצע דרעי, לפי החשד, לפני ואחרי שמונה שוב לשר.

במובנים רבים, קו אחד מחבר לכאורה בין ההרשעה הקודמת של דרעי, להמלצות נגדו כיום. לפי החשד, בשתי הפרשות העדיף דרעי את האינטרסים הכלכליים הפרטיים שלו ושל בני משפחתו על פני שליחותו הציבורית. פרשות דרעי מעלות את השאלה האם שחיתות ציבורית היא מחלה שקשה להיפטר ממנה, והכל כמובן לכאורה, כיוון שמדובר בשלב ראשוני של ההליך המשפטי.

אריה דרעי
 אריה דרעי

ואלה החשדות הנוכחיים נגד דרעי בנוגע ל-4 פרשות:

1. מרמה, הפרת אמונים ו-200 אלף שקלים

דרעי חשוד כי בתקופה שבה שהה בפסק זמן מהחיים הפוליטיים, העביר לו מקורבו, איש העסקים אילן שרעבי, מאתיים אלף שקל כהלוואה שהוחזרה על ידי דרעי רק בחלקה. לפי החשד, זמן קצר אחרי שנכנס לתפקידו כשר הפנים ב2016, נפגש דרעי עם שרעבי שביקש ממנו להתערב בעימות משפטי בין עיריית רמת השרון לכפר הירוק, שם ישבה חברה בבעלות שרעבי. לפי החשד, למרות ניגוד העניינים החריף שבו היה דרעי, הוא התערב לטובת שרעבי. בכך, לפי החשד, עבר דרעי עבירה של מירמה והפרת אמונים.

 2. התחמקות מתשלום מס ע"י "העברת" בעלות על דירות

חשד נוסף נגד דרעי שבגינו יש המלצה להעמידו לדין נוגע לעסקאות נדל"ן שחשפה הכתבת שלומית צור ב"גלובס", ושנעשו בין בני משפחת דרעי לבין עצמם. לפי החשד, ההעברות בין בני המשפחה נעשו כדי להתחמק מתשלום מס.

3. קבלת כספים שלא כחוק

דרעי חשוד כי בהצהרות הון שמסר למבקר המדינה, לא דיווח על כספים שקיבל מאנשי העסקים ועל חלק מרכושו, בניגוד לדין.

4. רשם בית על בתו כדי להימנע מתשלום מס

דרעי חשוד כי בנה את הווילה שלו ביישוב ספסופה בכסף שלא דווח כיאות לרשויות המס. הבית רחב-הידיים בגליל מוערך בשווי של כ-4 מיליון שקל. לפי החשד, חוזה מכירת הקרקע לא נחתם על שם הבעלים האמיתיים, אלא נרשם על שם בתו של דרעי וחתנו, וחלק מהכסף - כחצי מיליון שקל במזומן - אף לא דווח לרשויות המס.

5. שיבוש הליכי משפט

המלצה להעמיד לדין את דרעי בגין שיבוש הליכי משפט: לפי החשד, חרף העובדה שהשר דרעי נדרש מפורשות שלא לשוחח עם אחד המעורבים על הסוגיות שנחקרו והוזהר מפני שיבוש ראיות, הוא פנה אל אותו מעורב מיד בסמוך לסיום חקירתו ושוחח עמו על תוכן הדברים ועל עדותו הצפויה במשטרה, ורענן את זכרונו.