חברת הסייבר empow הישראלית הודיעה על שת"פ עם אלסטיק של שי בנון

אלסטיק (Elastic) פיתחה כלים לחיפוש מידע בתוך מערכות של ארגונים, ובין לקוחותיה אובר וטינדר • אמפאו פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות לזהות ולהגיב להתקפות סייבר באופן אוטומטי, על בסיס מערכת לומדת

מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
מתקפות הסייבר הולכות ומתעצמות/צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

כחודש לאחר ההנפקה המרשימה של חברת אלסטיק של הישראלי שי בנון, שאין לה משרדים בישראל, אבל יש לה פעילות בארץ, מתחילה החברה שיתוף פעולה עם החברה הישראלית empow.

אלסטיק (Elastic), אשר פיתחה כלים לחיפוש מידע בתוך מערכות של ארגונים, ובין לקוחותיה נמצאות חברות כמו אובר וטינדר, ביצעה לאחרונה הנפקה בבורסה של ניו יורק בה גייסה 250 מיליון דולר לפי שווי של מעל שני מיליארד דולר, מעל להיקף והשווי שביקשה לגייס תחילה. מחיר מנייתה קפץ כמעט פי 2 ביום המסחר הראשון, וכיום עומד שוויה על קרוב ל-5 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי יזמים שביניהם מספר ישראלים, כולל כאמור המנכ"ל שי בנון. החברה פועלת באזורים רבים ויש לה מרכזי פעילות ב30 מדינות, כולל פעילות משמעותית בעמק הסיליקון ובאמסטרדם שבהולנד.

אמפאו פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לחברות לזהות ולהגיב להתקפות סייבר באופן אוטומטי, על בסיס מערכת לומדת ולא על בסיס כללים מוגדרים מראש.

לדברי החברות, חוסר היכולת לעשות חיפוש מהיר של מידע ארגוני הקשור לאיומים פוטנציאלים כנגד הארגון ותיעדופו, הפכה בעבר את המערכות הקיימות לניהול איומים והגנת סייבר (SIEM) למסורבלות ולרוב לא שימושיות.

השילוב בין החברות מאפשר להשתמש בשיטת חיפוש המידע של אלסטיק אחר מידע שבו יכולה המערכת של אמפאו להשתמש כדי ללמוד באופן אוטומטי את התבניות המאפיינות שימוש חורש-רע במערכת.

שיתוף הפעולה יכלול שילוב של יכולות ה NG SIEM של אמפאו עם ELASTIC STACK, ובכך יוכלו לקוחות אמפאו להינות מכל יתרונות איסוף המידע של מוצרי אילסטיק. כמו כן תתרום אמפאו מוצר בקוד פתוח לקהילת משתמשי הקוד הפתוח של אילסטיק.

"אנו מתרגשים לשתף פעולה עם אמפאו," אומר גרגורי טדמודו, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלסטיק, "חברה שנבחרה לCool Vendor ע"י חברת האנליסטים גרטנר, עם טכנולוגיה אשר עושה שימוש מתקדם ב AI כדי לזהות התקפות סייבר לפי כוונת התוקף, או intent."

אבי צ'סלה, מנכ"ל ומייסד אמפאו, אמר כי: "בני אדם אינם יכולים לכתוב חוקים שיצליחו לאתר ולהגן מפני תקיפות סייבר במהירות שבה מכונות יכולות ליצור שיטות התקפה חדשות. זה כמו לשחק "הכה בחפרפרת" על סטרואידים. כעת שיתוף הפעולה בינינו יאפשר לשלב בין טכנולוגיית ההגנה ללא חוקים כתובים מראש יחד עם יכולות החיפוש המובילות של אלסטיק, ולהביא לשוק SIEM שאינו דומה לשום דבר שקיים בתעשייה". 

אמפאו - תעודת זהות

שנת הקמה: 2014

מייסדים: אבי צ'סלה ואיקו אזולאי

מנכ"ל: אבי צ'סלה

גיוסי הון עד כה: 18 מיליון דולר

שלב בפעילות: מכירות