גיוס הון | פודקאסט

הישראלי שמגלגל 5 מיליארד דולר: "במשך שנה הייתי לבד"

"מתישהו ב-2010 התקשרתי לאורן זאב ואמרתי שאני רוצה להקים סטארט-אפ" • כך החל הסיפור של חן עמית, מייסד-שותף ומנכ"ל Tipalti – פלטפורמת ניהול התשלומים בענן שגייסה כ-60 מיליון דולר, מעסיקה מעל ל-100 עובדים ומצליחה להכפיל את המכירות משנה לשנה • ראיינו את עמית לפרק ה-7 של עוד פודקאסט לסטארטאפים, כדי לשמוע על איך הכל התחיל

"מתישהו בשנת 2010 התקשרתי לאורן זאב ואמרתי לו שאני מחפש להקים משהו משלי. הוא חזר אליי אחרי כמה חודשים וחיבר אליי חבר-יזם שלו, שניהל חברת Adtech, שתיאר בעיה כלשהי בתשלום לספקים. חשבתי לעצמי שאין מצב שלא יהיה לבעיה הזו פיתרון, אז השקעתי כמה שבועות בלבנות מוצר בסיסי. התכנון היה לשגר את המוצר לדרכו, ואולי לייצר גם הכנסה צדדית. שבועיים לאחר מכן פגשתי מנכ"ל של חברה דומה נוספת, שתיאר לי את אותה הבעיה. כך התחלנו את Tipalti".

חן עמית הוא מייסד-שותף ומנכ"ל חברת Tipalti, אשר מספקת פלטפורמת ניהול וביצוע תשלומים בענן - מניהול ספקים חדשים, דרך ציות להוראות רגולטוריות, ועד לעיבוד וביצוע תשלומים ומניעת הונאות. החברה מטפלת כיום בהעברות כספיות בהיקף שנתי של מעל ל-5 מיליארד דולר בעבור מעל ל-2 מיליון ספקים גלובליים, ומשרתת אלפי לקוחות. עד כה גייסה כ-60 מיליון דולר, כאשר כל הסיבובים הובלו בידי האנג'ל אורן זאב, שהוא גם יו"ר ואחד ממייסדי החברה.

בריאיון לעוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4, פרק 7), שוחחנו עם עמית על ימיה הראשונים של Tipalti וכיצד גדלה להיות חברה המשרתת אלפי לקוחות ומגלגלת מיליארדים.

לדברי עמית, תחום הטיפול בניהול והעברת תשלום ופיננסים, נותר יתום בכל הקשור לתהליכי אוטומציה בחברות: "אם אני מבקש ממך היום להעביר למישהו ברוסיה 100 דולר, אני מתערב שזה ייקח לך לפחות שבועיים, וכפליים כסף", מבהיר עמית. "מדוע? בעיקר בגלל סוגיות רגולטוריות ופיננסיות. צריך לדעת איך ומתי להעביר כסף לספק ו/או גורם בכל מקום ומקום".

הפלטפורמה של Tipalti מיועדת בעיקר למחלקות החשבונאות והתשלומים, ומאופיינת על ידי טכנולוגיה לאוטומציית חשבוניות המקלה על עיבוד חשבוניות מהיר. "אנו מבצעים באופן אוטומטי תשלום לספקים וניהול תשלומים לספקים", מחדד עמית. "עד שהגענו, היה צריך 'לקלוט' ידנית ספק חדש בבית העסק, לאסוף עליו מידע, להבין איפה הוא נמצא, באיזה בנק, איזה סוג מטבע משרת אותו, מהם התנאי התשלום שלו, ועוד. בזכות הטכנולוגיה שלנו כל זאת קורה אוטומטית, לרבות התשלום".

לדברי עמית, הסוג הפוטנציאלי של Tipalti עומד על כ-500-600 אלף לקוחות פוטנציאליים, אשר יכולים ליהנות משירותיה. "לחברות גדולות כמו טבע יש כבר צבא של אנשים שמתעסקים בספקים, חשבוניות וחשבונות בנק, אך אם תלך למסעדה פה למטה ברחוב - בעל הבית מטפל בהכל", הוא מבאר. "בין לבין, יש טווח שלם של עסקים שמתנהלים בצורה רצינית, עם סמנכ"ל כספים וביקורות, אך ללא המשאבים של הגופים הגדולים - וכאן, אנחנו נכנסים לתמונה".

Tipalti של עמית גדלה בהכנסותיה בכ-100% משנה לשנה, ולדבריו "קצב הגדילה עולה - ואנו צפויים בשנה הבאה לגדול אפילו יותר". זאת, בין היתר בזכות השוק הייחודי אליו פנתה, והסיוע בתחילת הדרך ממשקיעים ותומכים כמו זאב. "אורן זאב הוא אחד המשקיעים הכי מקצועיים שיש", מספר עמית. "הוא קורא לעצמי Single GP Fund, קרי קרן הון-סיכון של אחד. יש לזה יתרונות וחסרונות, אך אני יכול להגיד ברמה האישית שזאב הביא לנו את מרבית הלקוחות הראשונים, וגם את המשקיעים; וכמובן, הוביל את כל סבבי הגיוס שלנו".

"בשנה הראשונה של הפעילות עבדתי כמעט לגמרי לבד, פיתחתי את המוצר מאפס", נזכר עמית. "בהתחלה התמקדתי מאד בפיתוח ובמוצר. כיום אני מתעסק הרבה יותר באנשים, גיוס, הכשרה ופיתוחים, וכמובן בביזנס. אני מבלה כמעט חצי מזמני בקליפורניה. אבל אין כרגע תכנון למכור את החברה, כי אפשר לייצר בה עוד ערך - זה כל ליצור יש מאין, להשיג נצחונות קטנים. אני נהנה מזה".

כיצד הגיע עמית לרעיון של טיפלתי, ורדף אחרי שני הלקוחות המשלמים הראשונים? כיצד גייס כסף, במספר סיבובים, עד לסכום מצטבר של כ-60 מיליון דולר? ואיך נראה היום-יום של מנכ"ל שעובד על סטארט-אפ במשך כמעט 3 שנים לבדו, ומשתנה כאשר החברה צומחת למעל ל-100 עובדים ומגלגלת מיליאדרים בשנה? כל זאת ועוד, בפרק ה-7 של עוד פודקאסט לסטארטאפים (עונה 4).

**

"עוד פודקאסט" הינה תוכנית ליזמים בתחילת דרכים וכאלה המתעניינים ביזמות. במסגרת הפודקאסט, אנו מארחים דמויות מובילות בתעשיית הסטארט-אפים והחדשנות בישראל - לרבות משקיעי הון-סיכון, יזמים ואנשי מקצוע אחרים - בכדי לאפשר למאזינים מפגש בלתי אמצעי עמם. בחלק מהתוכניות, אנו מאפשרים גם לקהל הרחב לשאול את האורחים שאלות שמעניינות אותם.

הפודקאסט הינו בשיתוף מערכת "גלובס", ובתמיכת Rise TLV.

את "עוד פודקאסט" מנחים תומי בר-אב, יועץ לאסטרטגיה שיווקית לסטארט-אפים, לשעבר מנהל השיווק של חברת ארגוס ותוכנית MassChallenge (האקסלרטור הגלובלי הגדול בעולם) וגיא קצוביץ', מייסד-שותף ב-Fusion LA (תוכנית האצה לסטארט-אפים ישראלים בלוס אנג'לס).