מחכים למנדלבליט

בנט מבלבל לנו את המוח חודשים שהוא מתפטר, וחזר בו יותר מהר ממהירות הקול

אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

בכל המלל הפוליטי יש משפט אחד שאמר ליברמן שהוא המשמעותי ביותר: "עכשיו כולם מבינים למה איבדנו את ההרתעה". למה זה כל כך משקף את מה שקרה? כי בנט עשה בדיוק את מה שהוא כל כך ביקר כאשר הממשלה עשתה זאת לגבי החמאס. בנט התנפל על שר הביטחון ליברמן ועל הממשלה שהם מאיימים אבל לא מקיימים. עכשיו בנט כבר מבלבל לנו את המוח שבועות וחודשים שהוא מתפטר. והוא אכן כמעט התפטר, או לפחות אמר שהוא יתפטר, אבל חזר בו יותר מהר ממהירות הקול.

גם דיין ופרס

מותר לאדם לחזור בו מדברים שאמר. בנט אינו הראשון שעושה זאת, גם לא המקרה הבולט ביותר. לפניו היו משה דיין ושמעון פרס שהתפטרו מממשלת גולדה מאיר אחרי מלחמת יום הכיפורים. אלא שמיד לאחר מכן הם שמעו את יצחק רבין נואם במרכז המפלגה, והיה ברור שאם הם מתפטרים רבין בא במקומם. נכנסו השניים למכוניותיהם, אצו רצו לירושלים והודיעו לגולדה שהם חוזרים בהם - לשמחתה הגדולה, כי אם הם מתפטרים גם היא אמורה להתפטר - כפי שהייתה צריכה לעשות אבל כמו נתניהו לא רצתה. הממשלה נותרה על כנה, אם כי בהמשך אכן החליף רבין את גולדה מאיר. בבחירות שלאחר מכן המערך כבר הודח ופינה את הדרך למנחם בגין.

ליועץ לא בוער

הייתי תמיד בדעה שרק מנדלבליט יכול לגרום להתפטרות של נתניהו, באמצעות כתב אישום נגדו. אבל למנדלבליט לא בוער, לפעמים נדמה שהוא משקשק יותר מהפוליטיקאים. בכל פעם הוא יוצא בהצהרה שבקרוב, שאולי, ובעיקר שאסור למהר. ואת ה"לא למהר" הוא עושה הכי טוב מכולם. וכך, תודות למנדלבליט, אנחנו נשלטים על ידי אדם החשוד בעבירות לא קלות, שיש המלצה של המשטרה על כתב אישום נגדו, והוא ממשיך לתפקד כמו קיסר.

"מאמין לנתניהו"

בנט אומר שהוא רוצה להאמין לנתניהו. שטויות. מה שבנט רוצה זה לא להיות האחראי לנפילת ממשלת הימין. בוודאי לא לעליית ממשלת שמאל-מרכז. במיוחד כאשר קיימת האפשרות שמנדלבליט יגיש אישום נגד נתניהו שיהיה חייב להתפטר. היועץ המשפטי הוא האדם שכולם מחכים למעשה מצדו, אבל הוא לא ממהר. והם מעדיפים לחכות מאשר להיות האחראים לנפילתה של אותה "ממשלת ימין". נתניהו גדול בהשמצות והדבקת תוויות שקריות. הוא היה הופך את כחלון ובנט למרקסיסטים, לא סתם שמאלנים. והפוליטיקאים יודעים שאמירה שלו נופלת כפרי בשל על מאות אלפי אנשים אנשים המפעילים את אוזניהם, לעולם לא את מה שיש ביניהםן

החמאס? - כן הוא רלבנטי. אבל לא כמו מנדלבליט, שכולנו הפכנו שבויים שלו.