לא יהיה כאן ירח דבש: אחרי התקפלות בנט ושקד, נתניהו עולה למתקפה - עליהם

הגיע תורו של נתניהו להחטיף בחזרה לדברי בנט • לפני ישיבת סיעת הליכוד צייץ מחשבון הטוויטר שלו "חיילי צה"ל לא מפחדים מאף אחד" • עוד לעג נתניהו לבנט ושקד כאשר אמר "איני זקוק לפקחים מימין, כביכול. אני שומר על המדינה, על הבטחון, על הילדים שלנו"

נתניהו בדרכו לנאום / צילום: אמיר מאירי
נתניהו בדרכו לנאום / צילום: אמיר מאירי

אחרי ששרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואילת שקד כינסו היום עיתונאים והצהירו בפניהם שישארו בתוך הממשלה הצרה, על אף ביקורת קשה שיש להם בנוגע לאופן התנהלות נתניהו והאשימו אותו שאינו מיישם מדיניות ימין - הגיע תורו של נתניהו להחטיף בחזרה.

לפני ישיבת סיעת הליכוד צייץ נתניהו מחשבון הטוויטר שלו "חיילי צה"ל לא מפחדים מאף אחד".

כוונתו היתה כמובן להעיר לבנט על בסיס הביקורת שהועברה על בנט- לרבות מתוך לשכת היועץ המשפטי לממשלה - שדבריו בנוגע לפחדי החיילים מן הפצ"ר הם חמורים.

בהמשך בישיבת סיעת הליכוד המשיך נתניהו ועדכן את חברי הכנסת של הליכוד שמצב הבטחון מורכב. ""אנחנו בתוך מערכה, היא רחבה ולא הושלמה עדיין. היא כוללת מרחבים וזמנים. אני לא נכנס כרגע לפירוט של הזמן והמרחב. לא אגיד מתי נפעל ואיך נפעל."

נתניהו חזר בפני חברי הליכוד על כך שבישיבת הקבינט האחרונה היתה הסכמה של כלל השרים לאמץ את גישת גורמי הבטחון - והיא להמתין. אולם כאשר הדברים התרחשו לפני כשבוע, הכחישו השרים שקד, בנט, ליברמן ואלקין את הדברים וסיפרו בדיעבד כי תיאור ישיבת הקבינט כהסכמה של כולם, חוטא למציאות.

אף על פי כן, נתניהו המשיך היום (ב') בישיבת הסיעה וטען שמדובר בספינים. "רציתי להגיד לכם את זה כדי שתדעו את האמת מול הספינים ומול הרבה מאוד בריחה מאחריות. כולם בלי יוצא מן הכלל תמכו. הם לא רצו הצבעה בכלל" הוא אמר ביחס לאותה ישיבת קבינט שהביאה לסיום זמני של סבב הלחימה בעזה, למחרת היום בו נורו אל ישראל כ 500 רקטות, לרבות פגיעה של טיל מונחה לייזר באוטובוס ממנו ירדו דקות קודם לכן עשרות חיילים.

בחלק הפתוח של ישיבת סיעת הליכוד נאם היום נתניהו מעין נאום בחירות:

"אזרחי ישראל מצפים שנמשיך יחד, כדי שנביא עוד הישגים גדולים למדינה שלנו. עוד הישגים בכלכלה, עוד הישגים בביטחון, עוד הישגים ביחסי החוץ, עוד הישגים בכל תחום.כדי להמשיך ביחד אנחנו חייבים משמעת קואליציונית. אין "מורדים", אין "חסרים", אף אחד לא עושה דין לעצמו. ובעיקר, בעת הביטחונית הרגישה הזאת, אסור שהקבינט יהפוך מכשיר להדלפות, ואסור שהקבינט יהפוך לכלי לניגוח פוליטי. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה."

עוד לעג נתניהו לבנט ושקד כאשר אמר "איני זקוק לפקחים מימין, כביכול. אני שומר על המדינה, על הבטחון , על הילדים שלנו".