הספירות החוזרות בפלורידה הסתיימו במפח נפש לדמוקרטים

הרפובליקאי ריק סקוט, המושל היוצא של פלורידה, גבר על יריבו הדמוקרטי, ביל נלסון, וייצג את מדינתו בסנט בוושינגטון • הרפובליקאי רון דסאנטיס יהיה המושל הבא של פלורידה לאחר שגבר על יריבו הדמוקרטי, אנדרו גילאם • בשתי הספירות גברו המועמדים הרפובליקאים על יריביהם הדמוקרטים בכמה אלפי קולות

ריק סקוט ובתו אתמול / צילום: רויטרס
ריק סקוט ובתו אתמול / צילום: רויטרס

הספירות החוזרות בפלורידה, שריתקו את האמריקאים במשך כמה ימים במהלך נובמבר, הסתיימו במפח נפש לדמוקרטים.

הרפובליקאי ריק סקוט, המושל היוצא של פלורידה, גבר על יריבו הדמוקרטי, ביל נלסון, וייצג את מדינתו בסנט בוושינגטון. נלסון הוא הסנטור היוצא. הרפובליקאי רון דסאטנטיס יהיה המושל הבא של פלורידה לאחר שגבר על יריבו הדמוקרטי אנדרו גילאם, ראש עיריית טלהאסי הבירה.

בשתי הספירות גברו המועמדים הרפובליקאים על יריביהם הדמוקרטים על קוצם של כמה אלפי קולות.

מיד לאחר סיום הבחירות, ב-6 בנובמבר, הוביל סקוט ב-12.6 אלף קולות. לאחר ספירה חוזרת באמצעות מכונות, הצטמצם היתרון ל-10,033 קולות מתוך 8.19 מיליון פתקי הצבעה. במניין הסופי, זכה סקוט ב-50.05% מכלל הקולות, ונלסון ב-49.93%. על פי החוק, כשהפער בין המתמודדים הוא 0.25% חייבים מחוזות הבחירה לערוך ספירה חוזרת.

הספירות החוזרות אופיינו בהפגנות של רפובליקאים ודמוקרטים ושני הצדדים האשימו את הצד האחר בהונאות.

מירוץ אחד לסנט טרם הוכרע. ב-27 בנובמבר יערך סבב הצבעות שני במדינת מיסיסיפי. הסקרים מצביעים על יתרון מועמדת הרפובליקאית. אם היא אכן תזכה, יורכב הסנט הבא מ-53 רפובליקאים ו-47 דמוקרטים - עליה של שני מושבים לרפובליקאים בהשוואה לסנט היוצא.

בבחירות בבית-הנבחרים, טרם הסתיים מניין הקולות בשישה אזורי בחירה. הדמוקרטים השיגו רוב בבית ויש להם סיכוי להוסיף כ-40 מושבים בהשוואה למספר מושביהם בקונגרס היוצא.