הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסה בת"א; פוקס זינקה 7.4%

חברת האופנה פוקס רשמה זינוק של 70% ברווח הנקי ברבעון השלישי • בזק עלתה לקראת פרסום הדוחות השבוע • חילן רשמה עלייה של 10% ברווח הנקי ברבעון השלישי • שופרסל זכתה להעלאת המלצה מצד דיסקונט ברוקראז'

פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר
פנים בניין הבורסה בת"א / צילום: איל יצהר

סקירת המסחר בבורסה בתל-אביב: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בת"א ננעל במגמה מעורבת. כך, מדדי ת"א-35  ות"א-125  רשמו ירידות, מדד ת"א-90 עלה. פוקס  זינקה 7.44% לאחר הדוחות, אפקון החזקות  קפצה ב-9%. לייבפרסון  נפלה בלמעלה מ-4%.

16:00

דור אלון  שבשליטת מוטי בן משה פרסמה היום את תוצאות הרבעון השלישי והציגה צמיחה של 24.4% בהכנסות.

אבוג'ן  הודיעה היום על הקמת חברת אגפלנוס, ספין-אוף של אבוג'ן אשר ירכז את פעילות הכימיה של החברה. זוהי הראשונה מבין מספר חברות בנות שאבוג'ן שואפת לפצל מתוכה בתהליך של ארגון מחדש לחברה. 

אפריקה נכסים  בוחנת צירוף שותף של עד 50% בקניונים ברומניה, וזאת על רקע הסדר החוב המתגבש בקבוצת אפריקה ישראל.

וואן טכנולוגיות  רוכשת שליטה בחברת הבינה העסקית סנס תמורת 23.5 מיליון שקל.

14:30

דיסקונט ברוקראז' העלה המלצה למניית שופרסל  מ'תשואת שוק' ל'תשואת יתר'. מחיר היעד המעודכן עומד על כ-29.5 שקלים, ומגלם אפסייד של כ-16%. "העלאת ההמלצה מצדנו נובעת משילוב בין צפי לשיפור בשוק המזון ב-2019, צפי לעלייה משמעותית ברווחי שופרסל ב-2019 והלאה עקב שיפור בכל המגזרים וכן אסטרטגיית ההנהלה, שאותה אנו רואים כחיובית ובעלת תרומה", נכתב בהמלצה של דיסקונט. "כל זאת לצד אפשרות לפוטנציאל עתידי נוסף בנדל"ן שלא מגולם עדיין במודל. שופרסל נסחרת במכפיל רווח ל-2018 של כ-21. יחד עם זאת, בהתאם לתחזית שלנו ל-2019, שכוללת צפי לצמיחה ברווח הנקי בנטרול סעיפים חד פעמיים של כ-15%, מכפיל הרווח צפוי לרדת לכ-18.5 ואנו ממליצים על חשיפת יתר למניה".

בזק צפויה לפרסם מחר דוחות לרבעון השלישי; מניית אפקון נסחרת על רקע הודעת החברה כי נבחרה כקבלן מועדף לביצוע השלמת תכנון והקמת קומפלקס מבנים תמורת כ-950 מיליון שקל.

בהראל פיננסים ציינו בסקירתם השבועית כי "אנו ממשיכים להמליץ על חשיפת יתר למניות בישראל. ביצועי המדדים מתחילת השנה חזקים יותר מרוב השווקים בעולם - ונראה כי יש גורמים רבים התומכים בהמשך המגמה הזו".

לגבי המתרחש בעולם ציינו כי "ניתוח תמונות המאקרו ונתוני המיקרו מלמד כי המצב הגיאו-פוליטי, הן באירופה והן בכל הקשור בהסכמי הסחר בין ארה"ב לסין, ממשיך להכניס לא מעט אי ודאות לשווקים. אלה עשויים להוביל להאטה בקצב עליית הריבית בארה"ב ובישראל, אך התמונה הזו יכולה להשתנות כהרף עין".

"לצד ריבוי הגורמים לחוסר ודאות", הוסיפו שם, "יש לא מעט גורמים שתומכים בהמשך עליות בשווקים. כך למשל, ההיסטוריה מלמדת שבחירות אמצע הקדנציה בארה"ב (שהתקיימו בשבועות האחרונים), מספקות לרוב תמיכה בביצועים טובים בשווקים (גם אם בתנודתיות גבוהה יותר). גם החודשיים האחרונים של השנה מתאפיינים בדרך כלל בביצועים טובים יותר".

עוד הוסיפו בהראל פיננסים כי "כל אלה לא ישנו את העובדה שאחרי עשור של עליות במניות, המשקיעים צריכים להיות מאוד מודעים לרמות הסיכון שבתיקי ההשקעות שלהם ולנכסים שאליהם הם חשופים. זה לא אומר בהכרח להוריד סיכונים בתיק ההשקעות, אבל זה כן אומר להחזיק יותר נכסים פשוטים, מוכרים ואולי אפילו 'משעמים' מאשר נכסים מלהיבים, פחות מוכרים ומורכבים".

מחזור המסחר בשוק המניות בשעה זו מסתכם ב-560 מיליון שקל.

13:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים כעת ביציבות, מלבד מדד הבנקים שקופץ 0.7%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בבורסות וול סטריט נסחרים בירידות של עד 0.2%, כשברקע אפל הודיעה על קיצוץ הייצור של 3 אייפונים מהדגמים החדשים.

11:00

המדדים המובילים בבורסה בתל אביב נסחרים בעליות ברקע להודעת השרים מהבית היהודי נפתלי בנט ואיילת שקד כי לא יתפטרו מהממשלה. 

מדד ת"א-35  עולה 0.2%, ת"א- 90  מטפס 0.4% ומדד הבנקים עולה 0.3%. 

מניית פוקס  מזנקת ב-8% לאחר שהחברה רשמה עלייה של 70% ברווח הנקי ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בלאומי שוקי הון כתבו לאחר הדוחות: "פוקס מוכיחה שוב ושוב, שלמרות תנאי שוק מאתגרים, היא בנתה את הכלים להתמודד עם האתגרים הללו. לדעתנו, השוק לא מעניק לחברה את התמחור הראוי לה, כאשר הביצועים החזקים של פוקס בשנה האחרונה מקטינים את המכפיל שלה לרמות שפל".

09:45

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח ביציבות כאשר המדדים המובילים נסחרים ללא שינוי מהותי. מניית איי.אפ.אפ יורדת 0.66%, מניית פועלים עולה 0.3%, טבע מאבדת 0.2% ובזק מטפסת 0.7% לקראת פרסום הדוחות לרבעון השלישי השבוע.

מניית פוקס  מזנקת לאחר פרסום הדוחות לרבעון לפיהן חברת האופנה רשמה זינוק של 70% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-35 מיליון שקל.

חילן  רשמה ברבעון השלישי של השנה עלייה של כ-6% בשורה העליונה, ועלייה של כ-10% ברווח הנקי לרבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל אשתקד לכ-20 מיליון שקל.

במסחר הבוקר בשוק המט"ח הדולר מתחזק ב-0.1% מול השקל, האירו עולה ב-0.78% מול השקל. לדברי יוסי פריימן, מנ"ל פריקו: "אי הוודאות הפוליטית ובזירה הגלובלית החשש מפרישה לא מוסדרת של אנגליה מהאיחוד האירופי תורמים להתחזקות הדולר בעולם. החיפוש אחר אי מבטחים בצל ירידות השערים בענפי ההי טק גורר לתנועת משקיעים ממניות צמיחה למניות ערך ולביקוש לאג"ח דולרי. להערכתנו, פיחות השקל בזירה המקומית נותר מוגבל שכן חברות ממשיכות למכור דולרים עם הפיחות אל עבר 3.7259 שקלים - רמת השיא שנרשמה במהלך הפיחות האחרונים. מוכרים רבים מבקשים להמיר ברמות קיצון שמעבר לרמת ה 3.76 שקלים מהלך הבולם בשלב הנוכחי פיחות משמעותי".

בזירה הפוליטית נרשמת דריכות לקראת הודעתם של שרי הבית היהודי והליכתה של ישראל לבחירות. במיטב דש מצאו כי מערכות הבחירות בישראל ב-20 השנים האחרונות הביאו לתשואה עודפת על מדד הייחוס האמריקאי S&P 500. 

6:30

המסחר בבורסת ת"א ייפתח הבוקר בצל הנעילה החיובית אמש. המסחר בבורסת אסיה מתנהל בשעה זו בעליות. 

המערכת הפוליטית בישראל בסערה לאחר שאתמול כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים שבה הודיע כי ייקח לידיו את תיק הביטחון וכי הוא מעוניין למנוע בחירות, הבוקר, בסביבת 10:30, צפויים שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד לצאת בהצהרה מיוחדת.

אתמול אושר מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל. ירון ייכנס לתפקידו ב-24 בדצמבר

הבוקר פרסמה הבורסה לניירות ערך בתל אביב החלטה של ועדת המדדים בנוגע להגבלת מספרן ומשקלן של מניות חו״ל במדדים, שנועדה לדברי הבורסה, "לחזק את הזהות הישראלית של מדדי הבורסה". בהתאם להחלטה, יוגבלו מספר המניות של חברות אמריקאיות במדדי הדגל של הבורסה: עד 4 מניות במדד ת״א-35, עד 4 מניות במדד ת"א-90 ועד 8 מניות במדד ת"א-125.

הוועדה קבעה תקרת משקל לכל מניה בנפרד, כך שמשקלן המצטבר של המניות בכל מדד לא יעלה על 8%. לפיכך, במדד ת״א-35 תהיה תקרת המשקל במניות האמריקאיות, החל מסיום המסחר ביום 3 בינואר 2019, בשיעורים אלה: תקרה של 3% למניית IFF; תקרה של 2.4% למניית אורמת; 1.3% למניית אופקו ו-1.3% למניית לייבפרסון. במדד ת״א-125, החל באותו מועד, נוסף על 4 המניות שתקרתן הוגבלה בת״א-35 תוגבל גם מניית ביוטיים לתקרה של 0.2%.

בתום בדיקה מעמיקה של שוק הברוקראז' בניירות ערך ללקוחות הפרטיים בישראל, שהתארכה יותר משנה וחצי, צפויות רשות ההגבלים העסקיים ורשות ניירות ערך להציג בימים הקרובים שורה של המלצות לשיפור השוק, ולהפחתת חסמים והסרתם. זאת, בתקווה להפחית את הפער האדיר במחירים שמציעים חברי הבורסה שבבעלות ה בנקים למול המחירים (הנמוכים בהרבה) שמציעים חברי הבורסה שבבעלות בתי ההשקעות. כך עולה ממסקנות והמלצות בדיקה משותפת של שתי הרשויות בנוגע ל"תחרות בשוק הברוקראז' הקמעונאי", שהגיעה לידי "גלובס", ושבין מטרותיה, שינוי השוק והגדלת שיעור הלקוחות הפרטיים שעיקנו שירותי ברוקראז' מהמערכת הלא-בנקאית.

חברת וואן טכנולוגיות  דיווחה הבוקר כי התקשרה בהסכם לרכישת כ-90% ממניותיה של חברת סנס בי. איי סולושנס, ספקית פתרונות בתחום ה-BI (בינה עסקית), תמורת 23.5 מיליון שקל.

אוריין , אוברסיז , פלסטופיל-ש  וכלל משקאות  פרסמו את דוחותיהן אתמול לאחר נעילת המסחר. עוד פורסמו אתמול דוחות הרבעון השלישי של החברות קרור, אנרג'יקס, עדיקה סטייל, מדיפאואר, מגוריט, תמר פטרוליום ופרידנזון. היום יפורסמו דוחותיהן של רבוע נדל"ן, דור אלון ואפריקה נכסים. 

כפי שפורסם אתמול ב"גלובס", יוסף גרינפלד, יו"ר ובעל השליטה בחברת קרדן ישראל , חתם על הסדר נושים - שלוש שנים וחצי לאחר שנכנס להליכי כינוס נכסים - ולא יוכרז כפושט רגל. 

אתמול נפתחו הליכים משפטיים נגד פנחס (פיני) גינזבורג, דירקטור ומבעלי השליטה בחברת התעופה אל על, ארבעה ימים לאחר שדווח לראשונה כי נחקר בחשד לשימוש במידע פנים. בעל מניות מיעוט באל על הגיש אתמול לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לגילוי מסמכים לפני הגשת תביעה נגזרת נגד גינזבורג בשם החברה.