מיזם השכרת האופניים תל-אופן עבר לרווח ברבעון, אך עדיין מפסיד מתחילת השנה

כך עולה מדוחות פרידנזון, המחזיקה 45% מהמיזם הפועל בעיר תל אביב • המעבר לרווח תפעולי של 400 אלף שקל חל למרות ירידה של 10% בהכנסות

תל אופן/ צילום: איל יצהר
תל אופן/ צילום: איל יצהר

אחרי תקופה ממושכת של הפסדים, עבר מיזם השכרת האופניים התל אביבי "תל-אופן" לרווח תפעולי - כך עולה מדוחות הרבעון השלישי של חברת ההובלה והשילוח פרידנזון , המחזיקה במיזם (45%) יחד עם איתן שמיר (45%) ודני שפילמן (10%). בסיכום רבעוני הציגה תל-אופן (הפועלת באמצעות חברת FSM) רווח תפעולי של פחות מ-400 אלף שקל, אחרי שברבעון המקביל רשמה הפסד של סכום כפול (כ-800 אלף שקל) וב-2017 כולה הפסידה כ-1.5 מיליון שקל.

תל-אופן נפגעה בשנה שעברה ובתחילת השנה הנוכחית מתקלות, שלפי החברה "נבעו בעיקר מוונדליזם", ואילצו אותה להחליף חלק ממערך הנעילה ולספוג הוצאות גבוהות. החלפה זו הסתיימה ברבעון השני של השנה, כך שבסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2018 הפסדי תל-אופן הצטמצמו בחצי ועמדו על כחצי מיליון שקל.

השיפור ברווח התפעולי של תל-אופן נרשם למרות שחיקה בפעילות השוטפת, שבאה לידי ביטוי בירידה של 10% בהכנסות הרבעון, שעמדו על פחות מ-4 מיליון שקל, ובצניחה של 18% בין ינואר לספטמבר, לכ-13 מיליון שקל.

במסגרת מיזם תל-אופן מעניקים פרידנזון ושותפיה שירותי הקמה והפעלת מערך אופניים בבעלות עיריית תל אביב. אלה כוללים תחנות עגינה, זוגות אופניים, מערך מיחשוב, אתר אינטרנט, מוקדי שירות, תחזוקה, תיקון תקלות וגביית התמורה מהמשתמשים.

בחודש שעבר זכתה החברה המפעילה את המיזם (FSM) במכרז להקמה ולהפעלה של מיזם דומה בירושלים, הצפוי לכלול 50 תחנות עגינה להשכרת אופניים ו-400 זוגות אופניים, וההכנסות הצפויות ל-FSM משלב ההקמה מוערכות בכ-13 מיליון שקל.

מיזם האופניים הוא שולי יחסית לסך פעילותה של פרידנזון, המתמקדת בהובלה ובלוגיסטיקה, אחסנה ושילוח בינלאומי. החברה נמצאת בשליטת משפחת פרידנזון והיו"ר הוא גידי אלטמן, לשעבר בכיר בבנק לאומי.

בסיכום רבעוני פעילויות האחסנה והשילוח הבינלאומי של החברה נהנו ממגמה חיובית, ואילו פעילות ההובלה והשירותים הלוגיסטיים הייתה במגמה הפוכה.

בסך הכול הכנסות הרבעון של פרידנזון עלו ב-3% ל-73 מיליון שקל, ולמרות שהחברה לא הצליחה לשפר את הרווח התפעולי, חלקה בהפסדי חברות כלולות ירד, בהשפעת השינוי בתוצאות מיזם תל-אופן, וגם הוצאות המימון שלה ירדו, כך שהרווח הנקי הרבעוני שלה קפץ ב-60% והתקרב ל-2.5 מיליון שקל.

בתשעת החודשים הראשונים של 2018 שמרו הכנסות פרידנזון על יציבות, ברמה של 218 מיליון שקל, תוך שיפור הרווח הגולמי והתפעולי, והרווח הנקי טיפס ב-17% לכ-8 מיליון שקל.