שנה מההנפקה: עדיקה רשמה זינוק של 70% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל; הרווח הושפע בשל תשלום מבוסס מניות

חברת האופנה ממשיכה ליהנות מצמיחת המסחר המקוון בישראל • סך ההכנסות ברבעון השלישי עלו ב-11 מיליון שקל ל-26.6 מיליון שקל • בשורה התחתונה הרווח הנקי ירד ב-10% ל-1.05 מיליארד שקל ברקע לגידול בתשלום מבוסס מניות בגובה 1 מיליון שקל

דדי שוורצברג / צילום: עדיקה
דדי שוורצברג / צילום: עדיקה

למרות הביצועים הפושרים של מניית חברת האופנה המקוונת עדיקה סטייל  מאז הנפקתה בחודש מארס האחרון, תוצאותיה הכספיות ממשיכות בקו חיובי, בתמיכת צמיחת הפעילות. הבוקר סיכמה החברה את הרבעון השלישי של השנה עם הכפלת הכנסותיה, שהגיעו ל-30 מיליון שקל, ועם צמיחה של כ-80% ברווח הגולמי, שהגיע ל-16 מיליון שקל.

עלייה דומה לזו שנרשמה ברווח הגולמי (כ-80%) הציגה עדיקה בהוצאות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות, נוסף על עלייה משמעותית בהוצאות תשלום מבוסס מניות של החברה, ולאחר אלה, הרווח התפעולי שלה עלה בכ-30%, ועמד על קצת יותר מ-2 מיליון שקל.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי הרבעוני של החברה, הנמצאת בשליטת חברת האופנה גולף, נשחק קלות (בקצת יותר מ-100 אלף שקל) והסתכם בכ-1 מיליון שקל.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה המגמה דומה, עם קפיצה של כ-70% בהכנסות, שהצטברו ל-76 מיליון שקל, לצד טיפוס של קרוב ל-60% ברווח הגולמי, שהגיע ל-40 מיליון שקל.

תוצאות הרבעון של עדיקה
 תוצאות הרבעון של עדיקה

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של עדיקה בין ינואר לספטמבר הצטבר ליותר מ-9 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017, לאחר רישום רווח חד-פעמי של יותר מ-7 מיליון שקל מוקדם יותר השנה, בגין מכירת אתרי המסחר של גולף לבעלת השליטה.

בעניין צמיחת ההכנסות, בעדיקה מייחסים את המגמה לעלייה של 46% שנרשמה מתחילת השנה "בלקוחות הפעילים באתר - הן בשל חדירה משמעותית של תחום המסחר המקוון לישראל והן בשל בשלות המותג".

נוסף על כך, עדיקה נהנתה מעלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חנויות פיזיות.

בעניין זה היא מוסיפה, כי בשל הצלחת החנות הזמנית (פופאפ) שלה בבאר שבע, היא תחל לפעול כחנות קבועה, וכן כי בכוונתה להקים כעת חנות זמנית (פופאפ) נוספת באזור פתח תקווה, וכי חתמה על הסכם שכירות לפתיחת חנות בפארק הקרח שבאילת.

נוסף על הפעילות השוטפת, ההסכם שחתמה עדיקה בחודש מארס למתן שירותי תפעול לאתרי מותגי גולף, תרם מתחילת השנה יותר מ-8 מיליון שקל לסך ההכנסות, וברבעון השלישי קרוב ל-4 מיליון שקל.

למרות הכיוון החיובי בדוחות, מניית החברה בינתיים לא מתאוששת כאמור, ומאז ההנפקה בחודש מארס האחרון איבדה קרוב ל-30% מערכה, ומחירה משקף לעדיקה שווי נוכחי של כ-120 מיליון שקל.