כחלון תוקף את נתניהו בחזרה: עזבתי את הליכוד, לא עובד אצל נתניהו. הכל ספינים, הכיוון הוא בחירות

שר האוצר אמר הערב בראיון לחברת החדשות: "נפתלי בנט צדק, ואין אפשרות להתעלם ממה שקרה פה. לא באמצעות ספינים ולא באמצעות ציוצים. אין היתכנות לקואליציה של 61 חברי כנסת" • עוד אמר "אנחנו בסכנה של הפקרות תקציבית. אני בוגר הספינים של נתניהו, שיפסיקו לאיים"

משה כחלון / רויטרס
משה כחלון / רויטרס

"קרה משהו, שר ביטחון נטש, אין מקום לספינים. אנחנו בסכנה של הפקרות תקציבית. אני בוגר הספינים של נתניהו, שיפסיקו לאיים. איומים זה טוב לחברי הליכוד. אני שותף שלהם, לא עובד שם. לא אפקיר את הכלכלה או האזרחים בשביל עוד חודשיים שלושה בממשלה".

כך אמר הערב (שבת) שר האוצר משה כחלון בראיון לחברת החדשות.

כחלון הבהיר כי אין בכוונתו להתערב במינוי שר הביטחון. הוא צפוי להיפגש מחר (א') בבוקר עם ראש הממשלה ולדבריו, אם נתניהו "לא ישלוף שפן מהכובע. למרות שאין כבר כובע ולא שפן, הולכים לבחירות".

"אני מגיע לפגישה מחר כדי לשמוע מה יש לו להגיד, אבל אני חושב שנפתלי בנט צדק, ואין אפשרות להתעלם ממה שקרה פה", אמר כחלון. "לא באמצעות ספינים ולא באמצעות ציוצים. מפלגה מאוד חשובה בקואליציה נטשה, 5 מנדטים, ונשארנו עם 61. אין היתכנות לקואליציה של 61 חברי כנסת", הבהיר כחלון, "ודאי שלא בשנה האחרונה של הממשלה".

לגבי הגירעון אמר כי אין פריצה תקציבית וכי הכלכלה במצב מצוין.

"מדינת ישראל נמצאת כבר בבחירות, שר ביטחון פרש, אין לזה קשר לביטחון. ואין לי ספק שתהיה ממשלת ימין גם בפעם הבאה. יקימו ממשלת ימין רחבה ונוכל לקבל החלטות. אני רוצה גם בממשלה הבאה את תיק האוצר ואני מעריך שהבחירות ייערכו בחודש מרץ. אני מאחל למדינת ישראל שכל הזירות יהיו בטוחות כמו הכלכלה".

כחלון אישר את ההערכות במערכת הפוליטית לפיהן הבחירות צפויות להתקיים ב-26 במרץ. עוד אמר כי לא ימליץ על נתניהו לראש הממשלה הבא באופן אוטומטי, אלא ראשית רוצה לדעת מי יהיו המועמדים ומה תהיה האג'נדה שלהם.

בסוף דבריו, הצהיר כחלון כי גם בממשלה הבאה ידרוש את תיק האוצר.

‏"אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה"

כמה דקות לפני צאת השבת וכדי לקבע ראשון את המסר בפני הציבור בישראל - צויץ הערב (שבת) בחשבון הטוויטר של ראש הממשלה המשפט הבא:

"‏מחר בבוקר אפגש עם משה כחלון לפגישה מכרעת לפני ישיבת הממשלה, בניסיון אחרון לשכנע אותו לא להפיל את הממשלה. ‏אם סיעת כולנו לא תפיל את הממשלה - יש ממשלה. אסור להפיל ממשלת ימין. ‏כל חברי סיעת הליכוד מעוניינים להמשיך לשרת את המדינה שנה שלמה נוספת, עד סיום הקדנציה בנובמבר 2019".